فعالیت آژانس های ادبی ایرانی و خارجی در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

به گزارش لیسون، به گزارش خبرنگاران، نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از امروز(1بهمن ماه) رسما کار خود را شروع کرد. در بخش بین الملل و رایت سنتر نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، 142 فعال فرهنگی در قالب موسسات انتشاراتی حضور دارند که از 109 مرکز از 24 کشور جهان شرکت نموده اند.

فعالیت آژانس های ادبی ایرانی و خارجی در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

در بخش بین الملل، امکان تبادل رایت 1450 عنوان کتاب برای ناشران داخلی و خارجی فراهم شده است.

آژانس های ادبی ایرانی و خارجی شرکت کننده در بخش رایت سنتر نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز با هدف عرضه کتاب ها برای تبادل و انعقاد قرارداد حق انتشار آثار با ناشران و مخاطبان خارجی دیگر کشورها فعالیت خود را شروع کردند.

در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، 13 آژانس ادبی حضور دارند که از میان آن ها، 6 آژانس ادبی از ایران، دو آژانس از ترکیه، دو آژانس از چین، دو آژانس از انگلستان و یک آژانس ادبی از یونان شرکت نموده اند.

آژانس های ادبی شرکت کننده از ایران شامل آژانس ادبی و ترجمه پل با 20 عنوان کتاب، آژانس ادبی دایره مینا با 55 عنوان کتاب، آژانس ادبی کیا با 15 عنوان کتاب و موسسه فرهنگی اکو با 15 عنوان کتاب برای عرضه و تبادل آثار خود در بخش بین الملل نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران فعالیت دارند.

از آژانس های ادبی شرکت کننده خارجی نیز می توان به آژانس ادبی The Rights Solution از انگلستان با 15 عنوان کتاب، آژانس ادبی ZNN Network Literacy and Illustrator Agency از کشور ترکیه با 17 عنوان، آژانس ادبی Akdem Agency از ترکیه با 13 عنوان و آژانس CHINA NATIONAL PUBLICATIONS IMPORT & EXPORT (GROUP) از چین با یک عنوان کتاب اشاره نمود.

آثار آژانس های ادبی دیگر کشورها نیز در ادامه در پنل آژانس های ادبی بخش رایت سنتر نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اضافه خواهد شد.

به طور کلی فعالیت های بخش بین الملل نمایشگاه مجازی کتاب تهران، در دو محور و با پنج رویکرد برنامه ریزی شده است. محور اول در بخش بین الملل، دیجیتال رایت سنتر است که با بهره گیری از تجربیات حضور در بزرگترین نمایشگاه های مجازی کتاب جهان همچون فرانکفورت و پکن و گوادالاخارا و ... با طراحی و اجرای اولین رایت سنتر دیجیتال در نمایشگاه مجازی کتاب همراه بوده است.

رایت سنتر یا مرکز تبادل کپی رایت، یک بستر نمایشگاهی است که به فعالان صنعت نشر ایرانی و سایر کشورها یاری می نماید تا به نمایش آثار، گفت وگو و مذاکره درباره تبادل رایت پرداخته و زمینه ارتباطات حرفه ای بین ناشران را فراهم آورد.

محور دوم که بخش بین الملل نمایشگاه مجازی تهران به آن توجه نموده است، رویدادهای بین المللی مجازی با دو رویکرد برنامه های آنلاین و برنامه های آفلاین است. با حضور180 سخنران داخلی و خارجی نیز 20 نشست آنلاین و 10 نشست آفلاین در بخش بین الملل و به وسیله سایت نمایشگاه پخش خواهد شد. در این بخش کوشش می گردد، راه جهانی شدن صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران با پیش بینی برنامه هایی چون برگزاری نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی حوزه نشر بین الملل هموار گردد تا فرصت معرفی و بهره مندی از طرح های حمایت از ترجمه و نشر آثار بین المللی نیز برای تعامل سازنده ناشران و آژانس های ادبی فراهم گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1420

به "فعالیت آژانس های ادبی ایرانی و خارجی در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت آژانس های ادبی ایرانی و خارجی در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید