لذیذترین غذاهای خیابانی دبی

به گزارش لیسون، دبی یکی از زیباترین شهرهای خاورمیانه است که جاذبه های متعددی را درون خود جای داده است. از مهمترین این جاذبه ها می توان، غذاهای خیابانی دبی را نام برد که علاوه بر مردمان محلی، گردشگران را از سراسر دنیا دور هم جمع نموده است.

لذیذترین غذاهای خیابانی دبی

اگرچه ممکن است دبی به عنوان یک شهر آینده نگر با مراکز خرید، کافه و رستوران های فانتزی شناخته گردد؛ اما بسیاری از مردم هنور طعم خوشایند غذاهای خیابانی شهر را امتحان ننموده اند. در این مطلب قصد داریم راز خوراکی هایی که مردم شهر دبی با لذت می خورند و شما از آنها غافل بودید را ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید : کافه رستوران یخی دبی

10 نوع از غذاهای خیابانی دبی

شاورما Shawerma

شاورما جزء معروف ترین غذاهای خیابانی دبی بوده که از مرغ، بره یا گوشت گاو تهیه شده است. شاورما داخل یک پلو پز به همراه سبزیجات تازه، پیاز پخته می گردد که در کنار ان یک سس خوشمزه و تند سرو می گردد. اگر به دبی سفر کردید و قصد ندارید به رستوران بروید، این غذای خیابانی ارزش امتحان کردن دارد.

ساندویچ شیش تاووک Shish Tawouk Sandwich

اگر می خواهید غذای خیابانی در دبی را به هتل ببرید و در اتاق هتل به راحتی آن را امتحان کنید ما به شما شیش تاووک را معرفی می کنیم. این رول یا ساندویچ در دبی بسیار محبوب است و در عین حال توسط گردشگران نسبتاً ناشناخته مانده است. شیش تاووک پر از سیر، ادویه جات، ترشی جات و مرغ نازک خرد شده است. برای رول کردن این غذا نان خاصی در نظر گرفته شده است که مخلوطی از مرغ را داخل آن ریخته و میچرخانند. طعم غذاهای خیابانی دبی به قدری خوشمزه است که شما را وادار می نماید در سفرتان به دبی بارها آنها را امتحان کنید.

آشنایی با موزه ای با طعم قهوه در دبی

رول چیپس عمان Chips Oman Roll

اگر به دنبال غذاهای خیابانی دبی هستید که فرزند شما نیز از خوردن آن لذت ببرید ما به شما رول چیپس را معرفی می کنیم. این رول خوشمزه در هر کافه و رستوران های دبی وجود دارد و می توانید سفارش دهید. اما نوعی غذا است که در کنار خیابان و جاده های دبی سرو می گردد. یک رول ساده ساخته شده با پنیر و سیب زمینی های تند هست که اگر می خواهید بدون توقف به دیدن جاذبه های گردشگری دبی بپردازید انتخاب جذابی خواهد بود.

سمبوسه Samboosa

سمبوسه یکی از جالب ترین غذاهای خیابانی دبی است که از هند به دبی منتقل شده است. این غذای مثلثی شامل گوشت، سبزیجات، ادویه جات، ترشی جات و اغلب اوقات سیب زمینی است. این یک میان وعده محبوب برای کسانی است که مدت ها با ماشین در حال سفر هستند و جزء غذاهای خیابانی دبی است که رانندگان آن را تهیه می نمایند. به هر حال در سفر به دبی مراقب این غذا باشید؛ زیرا به شدت اعتیاد آور هستند.

ماناکیش manakkish

یکی دیگر از غذاهای خیابانی دبی که بیشتر در کنار جاده های این شهر می توانید پیدا کنید. اساسا این غذا مانند پیتزا پهن و بزرگ بوده در نتیجه می تواند چند نفرا سیر کند. در این غذا از گوشت، سبزیجات، آویشن، روغن زیتون و دیگر مخلفات استفاده می گردد که در کنار هم ترکیبی لذیذ را ایجاد می نمایند. این غذا در بین مردم عرب، به عنوان نانی مخصوص مشهور است اما به گفته اکثر توریست ها باید نام آن را پیتزای عربی بگذارند. اگر قصد دارید به خیابان گردی یا جاده های دبی بروید، حتما ماناکیش را امتحان کنید و نهایت لذت را در این سفر تجربه کنید.

شاک شوکا Shakshouka

شاک شوکا یکی دیگر از غذاهای خیابانی دبی است که از تونس به دبی آورده اند. این غذا شباهت زیادی با املت ما ایرانی ها داشته و در رستوران های ارزان دبی سرو می گردد. اگر می خواهید صبحی زیبا و دلنشین داشته باشید، پیشنهاد می کنیم این غذا را امتحان کنید و لذت ببرید. تخم مرغ یکی از اصلی ترین مواد اولیه این غذا بوده و در کنار آن گوجه فرنگی، بادمجون، سیب زمینی، سیر و جعفری به کار می رود. شاک شوکا برای کسانی که گیاه خوار هستند و از گوشت و مرغ استفاده نمی نمایند، گزینه بسیار مناسب و به صرفه ای خواهد بود.

فلافل felafel

فلافل علاوه بر اینکه جزء غذاهای خیابانی دبی است در بین ایرانیان نیز محبوب بوده و غذای مورد علاقه آنها به حساب می آید. ساندویچ فلافل یکی از مقرون به صرفه ترین غذاهایی است که در دبی سرو می گردد و انتخاب تمام توریست ها است. برای تهیه فلافل نخود را پخته و آن را با ادویه جات تند و تیز مزه دار می نمایند. آن را به صورت توپ های کوچکی در آورده و درون روغن داغ می پزند.

اگر در خیابان پیروز به امتحان این غذا نشدید، نگران نباشید زیرا می توانید در تمامی رستوران و کافه های سطح شهر دبی آن را سفارش دهید و میل بفرمایید.

لوگیمات Lugaimat

غذاهای خیابانی دبی کم نیستند و اگر بخواهیم در مورد آنها به صورت جداگانه صحبت کنیم تا صبح طول می کشد. اما در این بخش می خواهیم شما را با نوعی دسر خیابانی دبی آشنا کنیم که تست کردن آن خالی از لطف نخواهد بود.

هر گردشگری با امتحان این دسر میخکوب شده و عاشق آن می گردد. این توپ های جذاب از خمیر ساخته شده که بعد از آماده کردن آنها، سرخ می شوند و بسیار ترد هستند. برای تکمیل و سرو این دسر از شربت خرما یا عسل با گل سرخ استفاده می نمایند. پیشنهاد ما این است که حتما یک ظرف کامل آن را برای خود سفارش دهید زیرا ممکن است دوستان یا خانواده شما تمایلی با تقسیم کردن آن نداشته باشند.

کاراک با فرید دونات Karak with Fried Donuts

می توان گفت کاراک نوشیدنی ملی و نمادی از دبی است که جزء غذاهای خیابانی دبی قرار گرفته است. کاراک با خامه و ادویه جات ترشی جات ساخته شده و این چای در فنجان های کاغذی کوچکی سرو می گردد. و در هر توقفگاه کنار جاده به فروش می رسد. بهترین شیرینی جات برای خوردن با این چای خوشمزه، دونات است. اگر به دنبال تست کردن نوشیدن یا یک چای عجیب و غریب هستید، کاراک گزینه جذابی خواهد بود.

آب میوه تازه فشرده شده Freshly Squeezed Juices

نگران هوای گرم دبی نباشید. حتی اگر در خوش آب و هواترین قسمت دبی باشید این آب میوه سرو می گردد. این آب میوه با طیف گسترده ای از میوه ها که دارد، شما را مجذوب نموده و وادارتان می نماید یکی از آنها را امتحان کنید. این آب میوه ها تازه و شباهت زیادی با یخ در بهشت دارند. در نتیجه اگر می خواهید زیر آفتاب دبی آب نشوید و در زمین فرو نروید حتما این آبمیوه را امتحان کنید و یخ بزنید. پیشنهاد ما این است که بعد از خوردن یکی از غذاهای خیابانی دبی این آبمیوه را بنوشید.

معرفی فستیوال ها و جشنواره های دبی

سخن پایانی

غذا یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین، فرایند سفر به هر کشوری است. دبی نیز شهری است که درون آن علاوه بر مکان های دیدنی منحصر به فرد با غذاهای خیابانی دبی رو به رو می شوید که طعم آنها با ذائقه ایرانی شما کاملا یکسان بوده و از خوردن آنها نهایت لذت را تجربه می کنید. در این مقاله 10 مورد از غذاهای خیابانی در دبی را برای شما ارائه دادیم. حتی اگر 5 روز در این شهر اقامت داشته باشید می توانید تمام این غذاها را امتحان کنید و از طعم آنها برای دیگران تعریف کنید.

منبع: دلتابان
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 372

به "لذیذترین غذاهای خیابانی دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لذیذترین غذاهای خیابانی دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید