ماه عسل در سیسیل: وضعیت آب و هوا و راهنمای سفر

به گزارش لیسون، جزیره سیسیل بخشی از کشور ایتالیا و در قاره اروپاست که به دلایل فراوانی از جمله دارابودن جاذبه های بیشمار تاریخی و طبیعی، یکی از مقاصد اصلی گردشگری در این قاره است. آب و هوای معتدل و بسیار مطبوع نیز، دلیل دیگری در جذب گردشگران است. برای آشنایی با این جزیره و جاذبه های متنوع آن با ما در خبرنگاران همراه باشید.

ماه عسل در سیسیل: وضعیت آب و هوا و راهنمای سفر

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

یافتن مقصدی برای مسافرت که هم بتوان در سواحل آن تا حد دلخواه استراحت کرد و هم جاذبه های زیبا و دیدنی که تحرک و جنب و جوش کافی احتیاج داشته باشد، کار دشواری است. اگر به این شرایط، علاقه چشیدن طعم غذاهای جدید، لذیذ و متنوع را نیز اضافه کنید، شاید اینطور تصور گردد که خواسته ای ناممکن از یک مقصد گردشگری داشته باشیم. اما ما می خواهیم مکانی را به شما معرفی کنیم که تقریبا تمام این خواسته ها و آرزوها را در یک جا جمع نموده و می تواند آرزوهایتان را برآورده سازد. این مکان جایی نیست جز جزیره سیسیل (Sicily). این جزیره، بزرگترین جزیره دریای مدیترانه است و به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد، کانون گستره متنوعی از انواع فرهنگ ها شامل یونانیان باستان، نورمن ها (Normans)، رومیان و اقوام شمال آفریقا (Moors) در طول سده های زیادی بوده و هر کدام از آنها نشانه هایی از عظمت دیرین خود را در این جزیره به یادگار گذاشته اند. البته این را نیز باید در نظر داشت که موقعیت قرارگیری این مکان در دریای مدیترانه به غیر از مسائل تاریخی آن، باعث شده تا این جزیره دارای سواحلی فوق العاده زیبا و شهرهای ساحلی شگفت انگیز و دیدنی باشد. اما شاید بهترین مکان های طبیعی و تاریخی این جزیره را بتوان در بعضی سواحل دست نخورده آن و یا در شهرهای کوچکی مانند تارمینا (Taormina)، آگریگنتو (Agrigento)، سیراکوزا (Siracusa) و سلینونته (Selinunte) جستجو کرد. یکی از برنامه ریزی ها می تواند این باشد که در آنجا شبانه روز خود را به دو بخش تقسیم کنید. می توانید از صبح تا ظهر را به گردش و بازدید از نقاط دیدنی و یا آفتاب دریافت در سواحل بگذرانید و عصرها و شب ها در جشن ها شرکت کنید و از غذاهای متنوع و لذیذ و نوشیدنی های فوق العاده آنجا لذت ببرید. با شرایطی که فراهم است، می توان خوشبختی واقعی را احساس کرد.

اطلاعات مورد احتیاج پیش از سفر به سیسیل

احتیاجمندی های ورود به سیسیل

گذرنامه معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار

زبان: ایتالیایی

واحد پول: یورو

طول مدت پرواز (به رم):8 ساعت از نیویورک و 14 ساعت از لس آنجلس به علاوه یک ساعت پرواز به کاتانیا در سیسیل

وسائل نقلیه برای سیر و سیاحت در جزیره: اتومبیل، تاکسی و اتوبوس

بهترین زمان سفر به سیسیل

زمان بهترین شرایط آب و هوایی

آب و هوا در تمام طول سال عموما آفتابی و معتدل است و متوسط دما در بین ماه های نوامبر تا آوریل که ماه های کم مسافر جزیره است، در حدود 15 درجه است که این مقدار در فصل پرمسافر تابستان به حدود 25 تا 30 درجه می رسد.

بهترین زمان از نظر قیمت ها

قیمت ها در اواخر پاییز و در فصل زمستان دارای بیشترین افت هستند و در ماه های ژانویه و فوریه به حداقل خود می رسند. این ماه ها زمان فوق العاده ای برای سفر به سیسیل هستند زیرا در کنار اینکه می توانید موضوعات و برنامه های زیادی را برای دیدن و لذت بردن داشته باشید، می توانید از تخفیف ها و یا حتی ورودی های رایگان بسیاری نیز بهره مند شوید که هیچکدام از این موارد در فصول پرمسافر وجود ندارند. البته در ماه های سپتامبر و اکتبر هم که هنوز دمای هوا برای سفر ایده آل است، به این دلیل که مسافرت های تابستانی تقریبا به انتها رسیده، تخفیف های خوبی عایدتان خواهد شد.

کارهایی را که می توان انجام داد

مانگیا اِ بوی(Mangia e bevi)

دست پخت ها و غذاهای سیسیل منحصربه فردند. ترکیبی از سلیقه های جنوب ایتالیا با تاثیرپذیری از آفریقای شمالی، نمونه هایی ایده آل از غذاهای خوشمزه و دلچسب را خلق نموده است. مثلا تصور کنید ترکیبی مملو از ماهی ها و سبزیجات تازه پیش رویتان باشد. واقعا کارهای زیادی را می توان با این ترکیبات انجام داد. یکی از خوشمزه ترین غذاها که ممکن است انسان را وابسته همیشگی خود کند، غذای آرانچینی (arancini) (نوعی کوفته برنجی پخته) است. این غذا آنقدر پرطرفدار است که تقریبا تمام بیابان های جزیره به واسطه زیر کشت رفتن برای محصول برنج، در حال محوشدن هستند. کانولیس (Cannolis) (نوعی نان حلقه شده محتوی مواد غذایی مختلف پخته) که با شربت پرتقال صرف می گردد نیز غذای مطبوعی به ویژه برای صبحانه است که در هر زمان دیگری هم اگر علاقه داشتید، می توانید به عنوان دسر آن را میل کنید.

دیدار از فرهنگ های باستانی

سیسیل دارای جاذبه های معماری و باقیمانده هایی از آثار باستانی است که از نظر جذابیت و ارزش با آثار آتن و رم برابری می نمایند. این آثار را می توانید در امتداد شرقی سیسیل از سمت کوه اتنا تا شهر سیراکوزا و در سواحل غربی آن در روستای معابد در آگریگنتو جستجو کنید. با دیدن این آثار نفس ها در سینه حبس می گردد.

لیو لا دولچه ویتا(Live la dolce vita)

این اصطلاح مربوط به فیلمی ایتالیایی در سال 1960 است که به معنای زندگی همانند یک ایتالیایی است. منظور از این نوع زندگی، بیشتر به معنای خوشگذرانی و پرداختن به تفریحات و سرگرمی هاست. در شهرهای کوچک ساحلی تفریحی این جزیره مانند تارمینا، می توانید به همراه اروپایی هایی که در سواحل زیبای اینجا جمع می شوند، حمام آفتاب بگیرید و هراندازه که می توانید، خوشگذرانی کنید. همچنین می توانید در زیبایی های دشت های مرکزی جزیره غرق شوید. توصیه می کنیم به طرف سرزمین های داخلی جزیره رانندگی کنید و مناظر زیبایی را از تاکستان ها، باغ های مرکبات، مزارع پرورش زیتون و مزارع کشاورزی پیرامون آنها که دهه هاست (اگر نگوییم سده ها) بدون تغییر باقی مانده اند از نزدیک ببینید و لذت ببرید.

منبع: The Knot

منبع: کجارو
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 512

به "ماه عسل در سیسیل: وضعیت آب و هوا و راهنمای سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماه عسل در سیسیل: وضعیت آب و هوا و راهنمای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید