معرفی 10 تا از زیباترین روستاهای چین که باید ببینید

به گزارش لیسون، چین، کشوری با تنوع فرهنگی و جغرافیایی شگفت انگیز، خانه بعضی از زیباترین و دیدنی ترین روستاها در دنیا است. از دامنه های کوهستانی مه آلود تا دشت های سرسبز و جنگل های انبوه، این روستاها منظره ها طبیعی بی نظیری را به نمایش می گذارند. در این مطلب، ما به معرفی ده تا از زیباترین روستاهای چین خواهیم پرداخت که هر مسافر و دوستدار طبیعت و فرهنگ باید در سفر یا تور چین از آن ها بازدید کند.

معرفی 10 تا از زیباترین روستاهای چین که باید ببینید

آنچه در این مطلب می خوانید

  • روستای باستانی هانگکن (Hongcun)
  • روستای باستانی شیدی (Xidi)
  • روستاهای وویوان (Wuyuan County Villages)
  • روستاهای دانبا (Danba Villages)
  • روستای میائو سیجیانگ (Xijiang Miao)
  • روستای شنگ سون (Shengcun Village)
  • روستاهای چنگیانگ (Chengyang Villages)
  • روستای همو (Hemu Village)
  • روستای شیوی (Shiwei)
  • روستاهای باستانی هاکا (Ancient Hakka Villages)
  • سؤالات متداول

روستای باستانی هانگکن (Hongcun)

روستای هانگکن، واقع در استان آنهویی چین، یکی از زیباترین روستاهای چین به شمار می رود. این روستا به علت چشم انداز ها حیرت انگیزش به عنوان روستای نقاشی های چینی معروفیت دارد و در لیست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است.

این روستای قدیمی در سال های 1131 تا 1162 پس از میلاد تأسیس شده است، اما برای حدود 900 سال، ساختمان ها و بافت خود را به خوبی حفظ نموده است. علاوه بر این، روستای هانگکن لوکیشن فیلم معروف ببر خیزان، اژدهای پنهان بوده که همین امر باعث شده محبوبیت آن به طور فزاینده ای افزایش بیابد.

اگر از این روستا تماشا می کنید، دو عنصر اصلی را از دست ندهید: یکی سیستم آبرسانی پیچیده روستا و دیگری سه نوع حکاکی آنهوی بر روی ساختمان های محلی شامل حکاکی های آجری، سنگی و چوبی. روستای هانگکن آن قدر آرام و زیبا است که توصیه می کنیم چند روز در آن اقامت کنید تا از چشم انداز ها مختلف از مه صبحگاهی گرفته تا نور ماه در شب لذت ببرید.

اگر می خواهید زیبایی های طبیعی منطقه را بیشتر کاوش کنید بازدید از کوه زرد یا هوانگشان را نیز در برنامه سفر چین خود قرار دهید. این کوهستان به خاطر پنج شگفتی اش: درختان کاج عجیب وغریب، قله های سنگی تماشای، دریایی از ابرها، چشمه های آب گرم و برف زمستانی معروفیت دارد.

برای مشاهده قیمت و خرید تور چین از خبرنگاران کلیک کنید.

خرید تور چین

روستای باستانی شیدی (Xidi)

روستای باستانی شیدی، واقع در استان آنهویی چین، به خاطر معماری منحصربه فرد و خیابان های سنگفرش خود، به عنوان یکی از زیباترین روستاهای چین شناخته می گردد. این روستا که در دامنه کوهستانی هوانگشان واقع شده است، تاریخی غنی و فرهنگی عمیق را در خود جای داده است و به علت حفظ بناهای تاریخی و فرهنگ سنتی خود، در سال 2000 به همراه روستای هم جوار هانگکن، به لیست میراث دنیای یونسکو افزوده شده است.

روستای شیدی بیش از 300 خانه قدیمی دارد که بیشتر آن ها از دوران سلسله مینگ و چینگ به جای مانده اند. معماری خانه ها با ویژگی های خاص معماری آن دوران، نظیر درهای چوبی بزرگ، پنجره های منبت کاری شده و بام های سفالی خمیده، توجه هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. یکی از برجسته ترین بناهای این روستا، خانه هوونگوانگ (Hu Wenguang) است که به خاطر نمای زیبا و پیچیده اش معروف است.

علاوه بر معماری، شیدی بعلاوه با فضای سبز و طبیعت بکر اطرافش، فضایی دلنشین برای گردشگران فراهم می آورد. خیابان های سنگفرش و آب نماهای کوچک در کنار خانه های سنتی، چشم انداز ای چشم نواز دارد که بازدید از آن را به تجربه ای به یادماندنی تبدیل می نماید.

روستاهای وویوان (Wuyuan County Villages)

شهرستان وویوان در استان جیانگشی چین، به خاطر داشتن بعضی از زیباترین روستاهای چین معروفیت دارد. این منطقه که به عنوان زیباترین حومه چین شناخته می گردد، با حداقل 50 روستای قدیمی، در شمال شرقی استان جیانگشی و در نزدیکی کوه وانگشان و جینگ دژن واقع شده است که نمایانگر سبک معماری هوئی هستند.

روستاهای این منطقه، به علت پل های سنگی قدیمی و خانه های به خوبی حفظ شده معروف اند. روستاهای وویوان، بهارها پوشیده از شکوفه های کانولا می گردد که چشم انداز ای فوق العاده از زمین های زرد رنگ در برابر پس زمینه کوه های سرسبز را ایجاد می نمایند.

پل رنگین کمان یکی از جاهای تماشای منطقه وویوان است. این پل 800 سال پیش ساخته شده و هر روز به وسیله مردم محلی استفاده می گردد. روستای شانگشیا شیائوچی نیز که در زمان که در سلسله سونگ ساخته شده است بل کوچه های سنگی و درختان باستانی از دیگر جاذبه های تماشای وویوان است.

روستای لیکنگ نیز یکی از جاذبه های وویوان است که به خاطر جاده های سنگفرش و خانه های سنتی خود مشهور است. این روستا فضایی رؤیایی دارد، به ویژه در فصل بهار که درختان و گل ها شکوفه می دهند و رنگ و بوی طبیعت را به ارمغان می آورند.

روستاهای وویوان نه تنها به خاطر زیبایی های طبیعی خود بلکه به خاطر حفظ سبک زندگی و معماری سنتی، به عنوان بخشی از زیباترین روستاهای چین شناخته شده اند و مقصدی ایده آل برای کسانی هستند که می خواهند در دل طبیعت از تاریخ و فرهنگ غنی چین لذت ببرند.

بیشتر بخوانید

معرفی جاذبه های گردشگری پکن | چین

روستاهای دانبا (Danba Villages)

اگر فرصت سفر به تبت را ندارید، هنوز هم می توانید با بازدید از روستاهای دانبا، واقع در استان سیچوان حس و حالی از آن فرهنگ را تجربه کنید. دانبا از جمله مناطقی است که کمتر به وسیله گردشگران بین المللی مورد بازدید قرار می گیرد. گردشگرانی که حدود شش ساعت را از چنگدو به این منطقه سفر می نمایند، با چشم انداز ها بکر و منحصربه فردی روبرو می شوند که شاید نظیر آن را در هیچ کجای دیگر نتوان یافت.

دانبا که در قلب استان خودمختار تبتی گارزه واقع شده است بعضی از زیباترین روستاهای چین را در خود جای داده است. هر روستا در این مجموعه شامل خانه های سنتی سبک تبتی است که در دامنه های کوه های رو به آفتاب ساخته شده اند. این خانه ها معمولاً با رنگ های قرمز، زرد و سیاه نقاشی شده اند و دیوارهای آن ها با نمادهای دینی تزئین شده اند. در بالای خانه ها چهار برجک سفید واقع شده است که هر کدام نماینده ای از خدایان تپه ها، درختان، رودخانه ها و مزارع هستند.

یکی از روستاهای شاخص منطقه، جیاجو (Jiaju) است که به عنوان سرزمین پریان تبتی شناخته می گردد. این روستا که در دامنه ای جنگلی ساخته شده است، به ویژه در بهار زمانی که درختان گلابی شکوفه می دهند، بسیار تماشایی می گردد.

علاوه بر این، دانبا مکانی عالی برای پیاده روی و کوهنوردی است، با دسترسی به مسیرهای پیاده روی که چشم انداز ها بی نظیر از کوه ها و دره های اطراف را ارائه می دهند. فصل های مختلف سال چشم انداز ها متفاوتی را در منطقه نمایان می نمایند و فرصتی بی نظیر برای گردشگران فراهم می آورد تا با سبک زندگی، آداب و سنن مردم این منطقه آشنا شوند.

روستای میائو سیجیانگ (Xijiang Miao)

روستای میائو سیجیانگ یکی از زیباترین روستاهای چین در استان گوئیژو است که به عنوان بزرگ ترین روستای مسکونی اقلیت قومی میائو در چین شناخته می گردد. با ایستادن در این سرزمین پهناور که از بیش از 10 روستای طبیعی تشکیل شده است، تحت تأثیر صحنه شگفت انگیز پیش روی خود قرار خواهید گرفت و فرصت عالی برای عکاسی و لذت بردن از طبیعت خواهید داشت.

با بیش از 1400 خانوار و هزاران ساکن که 99.5٪ آن ها از قوم میائو هستند، مطمئناً جوهره اصیل و شگفت انگیز زندگی و فرهنگ منحصربه فرد و مجذوب کننده این قوم را خواهید چشید. علاوه بر این، روستای میائو سیجیانگ به عنوان موزه فضای باز معروفیت دارد و یکی از برترین مکان ها برای آشنایی نزدیک با تاریخ توسعه، پایکوبی و آواز سنتی، لباس های زیبا، مهارت های صنایع دستی، زیورآلات نقره ای معروف و سنت های عامیانه برجسته قوم میائو است.

بیشتر مسافران 2 یا 3 روز را در شهر کایلی و اطراف آن سپری می نمایند. علاوه بر بازدید از روستای میائو سیجیانگ، در تور چین می توانید از روستاهای دیگری مانند روستای میائو لانگ ده، روستای گجیا ماتانگ و روستای میائو چینگمن نیز تماشا کنید که هر کدام ویژگی های منحصربه فرد خود را دارند و مهمان نوازی مردم محلی را از نزدیک تجربه کنید.

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری شانگهای - چین

روستای شنگ سون (Shengcun Village)

روستای شنگ سون، واقع در منطقه یون نان چین، یکی از زیباترین روستاهای چین است که بخشی از میراث دنیای یونسکو در منطقه هانی است. این روستا در شهرستان یوان یانگ در هونگه بین تراس برنج بادا و دوویشو واقع شده است و به علت ترکیب بی نظیر طبیعت باشکوه و سنت های فرهنگی عمیق، مورد توجه علاقه مندان به طبیعت و فرهنگ است.

روستای شنگ سون با وجود تراس های برنج یوان یانگ، یکی از بی نظیرترین چشم انداز ها کشاورزی در دنیا به شمار می رود. اگرچه تراس برنج لونگجی شاید نمادین ترین تراس چین باشد، تراس برنج یوان یانگ زیباترین تراس چین است. این تراس ها که به دست اقوام هانی و یی طی بیش از هزار سال ساخته شده اند، نمایانگر هنر و مهارت کشاورزی این قوم هستند و چشم انداز ها پلکانی خیره نماینده ای در دامنه های کوهستانی را ارائه می دهند.

زندگی در روستای شنگ سون به شیوه های سنتی وابسته است. ساکنان این روستا برای مدیریت تراس های برنج و حفظ سیستم های آبیاری که به دقت طراحی شده اند، به تکنیک های قدیمی متکی هستند. در شنگ سون می توانید از چشم انداز زیبای تراس های برنج هانی، ابرها و خانه های قارچی شکل لذت ببرید و از نزدیک شاهد آداب ورسوم قوم های یی و هانی باشید.

روستای شنگ سون دارای یک خیابان اصلی است که یکی از جاذبه های روستا یعنی بازار روز آن در این محل واقع شده است. در این بازار روز می توانید از نزدیک شاهد اقلیت های مختلف باشید که با لباس های سنتی خود برای مبادله یا خرید انواع محصولات تازه، حیوانات و سایر اقلام در بازار حضور یابید. این بازار یک جشنواره رنگ واقعی است که نباید بازدید از آن را از دست دهید.

برترین زمان برای بازدید از مزارع برنج منطقه بین ژانویه و آوریل است که بیشتر تراس های برنج از قبل با آب پرشده اند (این کار از نوامبر تا آوریل انجام می گردد) و در این زمان، به اصطلاح افکت آینه ای ایجاد می گردد که در آن تصویر ابرها بر روی سطوح آرام آب منعکس می گردد و برای عکاسی صحنه های شگفت انگیزی ایجاد می گردد. علاوه بر این، از اواخر فوریه تا اواخر مارس، زیبایی های این منطقه با شکوفه های هلو و گیلاس صورتی و شکوفه های گلابی سفید دوچندان می گردد.

بیشتر بخوانید

آسمان خراش های چین را بشناسید

روستاهای چنگیانگ (Chengyang Villages)

روستاهای چنگیانگ، واقع در استان گوانگشی چین، مجموعه ای از هشت روستا هستند که در زمره زیباترین روستاهای چین قرار دارند. این روستاها که بخشی از منطقه دونگ هستند به خاطر پل های چوبی معروف، معماری منحصربه فرد و فرهنگ غنی خود شناخته شده اند.

یکی از نمادهای برجسته چنگیانگ، پل ویند اند رین (Wind and Rain Bridge) است که بدون استفاده از میخ ساخته شده و نمونه ای شاخص از مهارت های مهندسی قوم دونگ است. این پل ها نه تنها به عنوان عبوری برای رودخانه ها بلکه به عنوان مکانی برای گردهمایی و برگزاری مراسم فرهنگی استفاده می شوند.

روستاهای چنگیانگ بعلاوه به خاطر خانه های خود مشهور هستند که با ستون های بلند چوبی و پشت بام های سنگین ساخته شده اند تا از ساکنان در برابر شرایط آب و هوایی متغیر محافظت نمایند. این خانه ها معمولاً حول یک حیاط مرکزی ساخته شده اند و نقاط دیدار اجتماعی برای خانواده ها و همسایگان فراهم می نمایند.

روستاهای چنگیانگ بعلاوه برای موسیقی و پایکوبی های سنتی خود شناخته شده اند. فستیوال ها و جشن های محلی به طور منظم برگزار می شوند که در آن ها موسیقی زنده، پایکوبی های سنتی و لباس های رنگارنگ به نمایش گذاشته می گردد، جشن هایی که نمایانگر دیرینه ترین سنت های دونگ است

با زیبایی های طبیعی، معماری شگفت انگیز و فرهنگ غنی، روستاهای چنگیانگ به عنوان یکی از زیباترین روستاهای چین مقصدی فوق العاده برای کسانی اند که در پی تجربه ای از زندگی سنتی در دل طبیعت چین هستند.

روستای همو (Hemu Village)

روستای همو، واقع در منطقه کوهستانی آلتای در شمال غربی چین، یکی از زیباترین روستاهای چین به شمار می رود. این روستا در استان شین جیانگ واقع شده است و بخشی از مثلث طلایی کاناس است که شامل سه روستای زیبا و تماشای می گردد. این منطقه به خاطر چشم انداز ها بکر و خیره نماینده طبیعی اش، محبوبیت زیادی در میان عکاسان و دوستداران طبیعت دارد.

منطقه تماشای کاناس در شمال استان سین کیانگ و نزدیک به مرز ملی چین و قزاقستان واقع شده است. منطقه تماشای کاناس مکانی بزرگ برای بازدید است که مساحتی معادل 10030 کیلومترمربع را پوشش می دهد و از ده ها قسمت تشکیل شده است؛ و عمدتاً منطقه تماشای دریاچه کاناس، منطقه تماشای همو و منطقه تماشای بایباها هستند.

روستای همو با جنگل های انبوه، کوه های برفی، مراتع سرسبز و رودخانه های زلالش شناخته می گردد. زندگی در این روستا با فرهنگ و سنت های قوم تووا، یکی از اقوام بومی منطقه، عجین است. ساکنان محلی بیشتر به دامداری، شکار و ماهیگیری مشغول هستند و هنوز هم به روش های سنتی خود برای زندگی ادامه می دهند که این خود بخشی از مجذوب کنندهیت این روستا است. در این روستا می توانید سوار بر اسب به گشت وگذار بپردازید، در مسیرهای روستایی قدم بزنید و از نزدیک خانه های چوبی معروف تووا را مشاهده کنید یا به تماشای گل های وحشی بپردازید.

فصل های مختلف سال چشم انداز ها متفاوتی را در همو به نمایش می گذارند؛ بهار و تابستان چشم انداز های سرسبز و شکوفه های رنگارنگ، پاییز با درختانی به رنگ های طلایی و قرمز و زمستان با برف های سفید که تمام چشم انداز را می پوشاند. این روستا بهشتی برای عکاسی است به خصوص از ماه می تا اوایل اکتبر، به ویژه ژوئن و سپتامبر این مکان برای عکاسی ایده آل می گردد.

روستای شیوی (Shiwei)

روستای شیوی، واقع در شمال شرقی مغولستانی داخلی چین، بر سرزمین های مرزی نزدیک به روسیه، یکی از زیباترین روستاهای چین شناخته می گردد. این روستا به خاطر فرهنگ غنی که برترین جنبه های سه فرهنگ: چینی، روسی و مغولی را دارد، فضایی منحصربه فرد دارد. شیوی، به ویژه برای معماری خانه های خود که نمونه ای از معماری سنتی روسی و چینی را نشان می دهند، مشهور است.

روستای شیوی از تماشای های طبیعی خارق العاده ای برخوردار است، از جمله رودخانه ها، کوه ها و دریاچه های زیبا که چشم اندازهای دل انگیزی را ارائه می دهند. این چشم انداز ها طبیعی، همراه با معماری خیره نماینده، شیوی را به یکی از زیباترین روستاهای چین تبدیل نموده اند.

روستای شیوی بعلاوه برای حفظ سنت ها و فرهنگ محلی شناخته شده است. جشن ها و مراسم سنتی که در طول سال برگزار می شوند، فرصتی برای بازدیدنمایندگان فراهم می نمایند تا تجربه ای عمیق از فرهنگ مغولی که با تأثیرات روسی تلفیق شده است، داشته باشند. به علاوه، غذاهای محلی که ترکیبی از غذاهای مغولی و روسی است، نمونه ای دیگر از این ترکیب فرهنگی است.

روستاهای باستانی هاکا (Ancient Hakka Villages)

روستاهای باستانی هاکا، واقع در استان فوجیان در جنوب شرقی چین، به عنوان بخشی از زیباترین روستاهای چین شناخته می شوند و به خاطر معماری منحصربه فرد خود مورد توجه هستند. این روستاها که اغلب به تولو معروف هستند، دارای ساختارهای دایره ای و مربعی بزرگی هستند که به علت شکل منحصربه فرد و تاریخ غنی شان در لیست میراث دنیای یونسکو قرار گرفته اند.

تولوها اصولاً به عنوان محل زندگی جمعی برای خانواده های بزرگ طراحی شده اند که هر یک می توانند پناهگاهی برای ده ها خانواده باشند. دیوارهای ضخیم و بدون پنجره های بیرونی این ساختمان ها، آن ها را به قلعه هایی در برابر دزدان و حملات بیرونی تبدیل می نماید. معماری داخلی تولو شامل حیاط های مرکزی است که نور و هوا را به داخل منتقل می نماید و فضایی برای دیدار های اجتماعی و فعالیت های روزانه فراهم می آورد.

روستاهای هاکا نه تنها به علت ساختمان های خود بلکه به خاطر فرهنگ و سنت های خود از معروف ترین و زیباترین روستاهای چین هستند. این منطقه غنی از فرهنگ های متنوع و آداب ورسومی است که برای قرن ها از نسلی به نسل دیگر منتقل شده اند. بازدیدنمایندگان می توانند شاهد جشن ها و مراسم سنتی باشند که در این روستاها برگزار می گردد و غذاهای محلی منحصربه فرد را تجربه نمایند.

سخن آخر

در این مطلب 10 تا از زیباترین روستاهای چین را به شما معرفی کردیم. هر کدام از این روستاها چه به خاطر طبیعت زیبایشان و چه به خاطر فرهنگ منحصربه فردشان یا ترکیبی از هر دو، مجذوب کنندهیت های منحصربه فردی دارند. قبل از برنامه ریزی سفرتان، مطمئن شوید که اطلاعات لازم در خصوص دریافت ویزای توریستی چین را کسب کنید تا بتوانید با خیال راحت این ماجراجویی فرهنگی را شروع کنیدو با سفر به هر یک از زیباترین روستاهای چین تجربه ای فراموش نشدنی را برای خود رقم بزیند.

سؤالات متداول

.

چه زمانی برترین فصل برای بازدید از روستاهای چین است؟

بسیاری از زیباترین روستاهای چین در تمام فصول قابل بازدید هستند؛ اما بهار و پاییز برترین زمان برای بازدید از روستاهای چین هستند، زیرا آب وهوا معتدل است و چشم انداز ها طبیعی در این دو فصل بسیار زیبا هستند.

زیباترین روستاهای چین کدامند؟

روستاهای باستانی مانند هانگکن و شیدی، روستاهای نزدیک به تبت مانند دانبا، روستاهای وویوان به خاطر گل های زرد کانولا و روستاهای اطراف تراس های برنج مانند روستای شنگ سون با چشم انداز ها طبیعی خیره نماینده و معماری سنتی خیره نماینده از جمله زیباترین روستاهای چین هستند.

چه نکاتی را برای بازدید از زیباترین روستاهای چین باید رعایت کنیم؟

مطمئن شوید که تجهیزات مناسب، از جمله لباس مناسب، کفش پیاده روی، کرم ضد آفتاب و آب کافی به همراه دارید. بعلاوه، اطمینان حاصل کنید که از قبل اقامت خود را رزرو نموده اید. برای بازدید از بیشتر روستاهای تاریخی باید هزینه ورودی نیز بپردازید.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 7 خرداد 1403 بروزرسانی: 7 خرداد 1403 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2284

به "معرفی 10 تا از زیباترین روستاهای چین که باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 تا از زیباترین روستاهای چین که باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید