مرغ نیمایی 10 روز دیگر به بازار می آید

به گزارش لیسون، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه از حدود 10 روز آینده مرغ هایی که فراوری آن ها با ارز نیمایی صورت گرفته وارد بازار خواهند شد، گفت: با این شرایط قیمت تمام شده فراوری هر کیلوگرم مرغ زنده بین نزدیک به 5 هزار تومان است که حدود 6 درصد با نرخ فعلی آن در بازار فاصله دارد.

مرغ نیمایی 10 روز دیگر به بازار می آید

به گزارش تسنیم، حبیب اسدالله نژاد با اشاره به اینکه هم اکنون قیمت عرضه مرغ زنده 30 هزار تومان است، گفت: اگر قیمت های بازار واقعی نشود فراوری نمایندگان زیان می نمایند و فراوری مرغ در کشور با آسیب بسیار جدی روبرو خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه تسهیلات بانکی که قرار بود بعد از حذف ارز 4200 تومانی و اصلاح نظام یارانه ای در اختیار فراوری نمایندگان قرار بگیرد، فقط 30 درصد قیمت تمام شده فراوری را تشکیل می دهد، اضافه نمود: در صورت حفظ قیمت فعلی مرغ و ورود آن با ارز نیمایی از اواخر هفته بعد، شرایط فراوری مالی نبوده و به زیان فراورینماینده است. این تسهیلات جنبه حمایتی ندارد و فقط برای جبران زیان می تواند مورد استفاده قرار گرفته و مرغدار را مقروض سیستم بانکی نگه دارد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی توضیح داد: علاوه بر این قرار بود در پرداخت تسهیلات، استعلام گرفته نشود و بدهی های قبلی به صورت فریز شده باشد، اما وزارت جهاد کشاورزی و بانک ها به تعهدات خود در این زمینه عمل نکردند و به همین علت فراوری نمایندگان نیازمند تسهیلات، برای استمرار فراوری قادر به دریافت این تسهیلات نیستند.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2071

به "مرغ نیمایی 10 روز دیگر به بازار می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرغ نیمایی 10 روز دیگر به بازار می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید