معادلات پیچیده نمایندگان ایران با AFC، پنجشنبه تکلیف یکسره می گردد؟

به گزارش لیسون، به گزارش خبرنگاران، پرونده 4 تیم ایرانی حاضر در آسیا هنوز به طور کامل و قطعی بسته نشده و کوشش ها برای بازگرداندن استقلال، شهر خودرو، پرسپولیس و سپاهان به این تورنمنت بزرگ ادامه دارد.

معادلات پیچیده نمایندگان ایران با AFC، پنجشنبه تکلیف یکسره می گردد؟

روز سه شنبه هم تعدادی از مدیران و مسئولان این 4 باشگاه و بعضی از تصمیم سازان فوتبال در راستای بیانیه مشترک قبلی مصاحبه هایی انجام دادند که عدم حضور ایرانی ها در آسیا به دلیل سلب امتیاز میزبانی از این مسابقات را تایید می کرد.

در این بین کارشناسان داخلی هم اتفاق نظر ندارند، بعضی از احتمال محرومیت دو ساله ایران در صورت انصراف از حضور در آسیا سخن می گویند و بعضی دیگر معتقدند این انصراف به یک جریمه نقدی ختم می گردد.

در حالی که سطح رایزنی ها و تصمیم گیری در ایران از سیستم ورزش عبور نموده، در کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در این خصوص اتفاق نظر وجود ندارد. از یک سو غیبت تیم های ایرانی در مرحله گروهی شانس دیگر تیم ها را برای موفقیت افزایش می دهد و طبیعی است که این تیم ها و کننده های آن کشورها در AFC از انصراف تیم های ایرانی استقبال کنند.

شیخ سلمان رئیس AFC شخصا بی میل به بازگشت تیم های ایرانی به این مسابقات نیست. حضور ایران در لیگ قهرمانان آسیا نه تنها سطح کیفی آن را بالا می برد، بلکه به دلیل پر طرفدار بودن تیم های ایرانی گردش اقتصادی فوتبال آسیا نیز بالا خواهد رفت که همه این ها به سود فوتبال آسیا و کنفدراسیون آن می باشد.

در کمیته های مختلف AFC که تصمیمات آنها مشخص کننده است، در این رابطه اتفاق نظر وجود ندارد و اعضای این کمیته ها نیز بعضا مخالف و بعضا موافق بازگشت تیم های ایرانی می باشند.

AFC در تازه ترین اقدامش، بازیهای استقلال و شهر خودرو با حریفان کویتی و بحرینی اش را بار دیگر در تقویم مسابقات قرار داد و این بار محل برگزاری این بازیها را تغییر داد و کشور امارات را برای میزبانی دو تیم ایرانی برگزید.

فردا (پنجشنبه) روز مهمی برای فوتبال ایران و آسیا می باشد. امروز کنندگان چهار تیم ایرانی حاضر در این مسابقات راهی کوالالامپور می شوند تا فردا نشستی حضوری و مستقیم با رئیس کنفدراسیون آسیا داشته باشند و تصمیم نهایی در این خصوص با حضور خود شیخ سلمان گرفته گردد.

گفته می گردد در وهله اول 4 تیم ایرانی تصمیمی واحد در این راستا می گیرند و بر اساس سیاست های اعمال شده یا هر 4 تیم با هم به مسابقات باز می گردند یا هر 4 تیم با هم از حضور در این مسابقات انصراف خواهند داد. در وهله بعدی نیز تنها راه بازگشت ایرانی ها به این مسابقات ضمانت رسمی کنفدراسیون و شخص شیخ سلمان برای بازگرداندن حق میزبانی در مرحله گروهی مسابقات است.

در این صورت این امکان وجود دارد که استقلال و شهر خودرو از حق میزبانی خود در مرحله پلی آف مسابقات گذشته و اولین ملاقاتهای خود را در کشوری ثالث (امارات) انجام دهند تا در صورت صعود به مرحله گروهی، همراه با سپاهان و پرسپولیس بازیهای خانگی را در ایران برگزار کنند.

بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، ملاقات استقلال مقابل الکویت و شهر خودرو مقابل الرفاع روز شنبه 5 بهمن در کشور امارات برگزار می گردد. هنوز کننده های فوتبال ایران در مورد آخرین تصمیم گیری AFC موضع رسمی خود را اعلام ننموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 756

به "معادلات پیچیده نمایندگان ایران با AFC، پنجشنبه تکلیف یکسره می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معادلات پیچیده نمایندگان ایران با AFC، پنجشنبه تکلیف یکسره می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید