راهنمای سفر به دبی

به گزارش لیسون، دبی را همه میشناسیم، شهری خوش آب و رنگ در خاورمیانه که گرانی و ارزانی، سنت و مدرنیه را در کنار هم دارد. شهری که برج های بلند و تفریحات بی حد و حصرش چیزی برای گفتن باقی نمی گذارد. اما برای سفر به این سرزمین عجایب به چه اطلاعات دیگری احتیاج داریم در ادامه خواهیم خواند.

راهنمای سفر به دبی

آشنایی با آداب و رسوم، بهترین زمان سفر، غذاهای محلی و … از مهم ترین اطلاعاتی هستند که قبل از سفر باید بدانیم. از این رو در این مطلب قصد داریم اطلاعات ضروری ، از زیباترین مقاصد در خاورمیانه را مرور کنیم. ()

چگونه ویزای دبی بگیریم؟

جهانگردانی ایرانی که می خواهند به دبی سفر نمایند بایستی قبل از هر چیز برای دریافت ویزای این کشور اقدام نمایند. دریافت ویزای دبی مراحل پیچیده ای ندارد. اما از آنجایی که این شهر در ایران سفارت ندارد برای این کار تنها می توان به وسیله آژانس های هواپیمایی معتبر اقدام کرد. شما مدارک مورد احتیاج را به کارگزاران ویزای دبی تحویل داده و به طور معمول پس از 7 الی 10 روز کاری جواب ویزا به وسیله آژانس مربوطه به شما اعلام می گردد. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که آژانس های هواپیمایی رابطی بین شما و کنسولگری دبی هستند و تصمیم گیری درباره ویزا به عهده سفارت می باشد.

مدارک مورد احتیاج جهت دریافت ویزای دبی

  • اسکن رنگی صفحه اول پاسپورت
  • اسکن رنگی کارت ملی
  • در صورتی که با فرزندانتان سفر می کنید اسکن صفحه دوم شناسنامه والدین و اسکن صفحه اول فرزند

نکات مهم در خصوص ویزای دبی

  • عزیزان بالای 60 سال فقط در همراهی یکی از اعضای خانواده می توانند برای دریافت ویزا اقدام نمایند.
  • ویزاهای توریستی عادی قابل تمدید هستند.
  • در صورت رد شدن جواب ویزا، پس از گذشت 15 روز کاری مجددا می توانید برای دریافت ویزا اقدام کنید.
  • پس از صدور ویزا تا 2 ماه فرصت دارید به دبی سفر کنید.

اطلاعاتی که هر جهانگرد قبل از ورود به دبی باید بداند

طول پرواز: حدودا 2 ساعت

اختلاف ساعت: 30 دقیقه عقب تر از ساعت رسمی ایران

واحد پول: درهم

زبان رسمی: عربی، انگلیسی

پیش شماره: 97+

شماره تماس با پلیس: 999

شماره تماس با اورژانس: 998

شماره تماس باشگاه ایرانیان: 043440250

آداب و رسوم و فرهنگ مردم دبی

دبی بزرگترین و پیشرفته ترین شهر امارات متحده عربی است و در قسمت جنوب شرقی خلیج فارس واقع شده است. بنای پیشرفت این شهر از سال1799 گذاشته شد و از آن موقع تا کنون با ساخت و سازهایی که در آن انجام شد توانست خود را به عنوان شهری مدرن با معماری های منحصربه فرد به جهان معرفی کند. بیشتر ساکنان دبی را مسلمانان سنی تشکیل می دهند اما از آنجایی که حاکمان دبی همواره چشم اندازی جهانی داشته اند آزادی مذهبی را به وضوح می توان در آن دید. در طی سال های اخیر و با جهش چشم گیری که این شهر داشته است علاوه بر افراد بومی، مهاجران دیگری از سراسر کشورهای جهان آن را برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری و حتی زندگی انتخاب نموده اند و همین باعث شده تا دبی به شهری مهاجرپذیر تبدیل گردد. هر چند که پوشش در دبی محدودیت خاصی ندارد اما در هر صورت شهری مسلمان محسوب شده و اگر قصد سفر به این کشور را دارید بهتر است از پوشش مناسب بهره ببرید.

هزینه های سفر به دبی

اینکه دبی مقصدی ارزان است یا پر هزینه، کاملا به خود شما بستگی دارد. در واقع می توان گفت این شهر دست جهانگردان را برای هزینه های اقامت باز گذاشته است. از هتل های 3 ستاره اما با استانداردهای بالا تا برج های آنچنانی را می توانید برای اقامت انتخاب کنید. قیمت های هتل های 3 ستاره از شبی 150 تا 250 درهم می باشد و همگی آن ها با داشتن بهترین امکانات رفاهی اقامتی راحت را برای میهمانان خود فراهم می نمایند. قیمت های هتل های 4 و 5 ستاره هم از شبی 250 درهم آغاز شده و هر کدام طبیعتا با توجه به امکاناتی که ارائه می دهند قیمت های متفاوتی دارند.

هزینه تفریح مانند هتل کاملا به خود شما بستگی دارد. به عنوان مثال می توانید به مراکز خریدی بروید که اجناس باکیفیت را با قیمت های باورنکردنی ارائه می دهند یا مال های بزرگی را انتخاب کنید که فقط و فقط معروف ترین برندهای جهانی را در خود دارند.

در خصوص هزینه های خورد و خوراک هم کاملا آزاد هستید. هزینه هر وعده غذا در رستوران های کوچک از 30 درهم آغاز می گردد. اما اگر رستوران های لوکس را انتخاب کنید این هزینه تا 100 درهم یا بیشتر افزایش پیدا می نماید. اگر هم هوادار شعبه های مک دونالد هستید با 25 درهم می توانید یک وعده غذایی لذیذ میل کنید.

در مجموع اگر بودجه ای متوسط را برای سفر کنار گذاشته اید می توانید در دبی حسابی خوش بگذرانید و خاطره سازی کنید.

بهترین فصل سفر

موقیعیت مکانی دبی باعث شده تا در مجموع آب و هوایی گرمسیری برآن حاکم باشد. این شهر در نیمه اول سال هوایی بسیار گرم و در نیمه دوم سال آب و هوایی معتدل دارد. از این رو پاییز و زمستان را می توان بهشت دبی دانست. البته به این نکته هم توجه کنید که قیمت تور دبی در نیمه دوم سال کمی گرانتر از بهار و تابستان است. از این رو اگر می خواهید با یک قیمت مناسب و آب و هوای عالی به این کشور سفر کنید اوایل بهار و اواخر تابستان بهترین گزینه ها هستند.

غذاهایی که در سفر به دبی باید امتحان کنید!

غذاهای عربی به پر محتوا و لذیذ بودن در سراسر جهان معروف هستند و بهترینشان را در دبی می توان پیدا کرد. هر چند که این شهر رستوران های بین المللی زیادی دارد اما امتحان غذاهای عربی از آن دسته کارهایی است که بدون انجام آن نباید سفر را به سرانجام رساند. در ادامه چند غذای محبوب و معروف دبی را معرفی می کنیم:

شتر شکم پر: شتر شکم پر غذایی ست که به دلیل حجم زیادی که دارد شهرت جهانی داشته و نامش در کتاب گینس به ثبت رسیده است. در این غذا ابتدا گوشت شتر را با ادویه های مخصوص مزه دار نموده و سپس شکم آن را بر حسب ذائقه با موادی مانند انواع سبزیجات، ترشیجات و حتی گوشت مرغ یا بره پر می نمایند. پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده این غذا را امتحان کنید. شتر شکم پر را در بیشتر رستوران های لوکس می توان سفارش داد.

قوزی: قوزی گوشت بره ای ست که طعم دار شده و به روش مخصوصی بر روی سیخ کباب می گردد. این غذا طعمی فوق العاده دارد و با سبزیجات تازه یا برنج سرو می گردد. مطمئن باشید طعم این غذا تا مدت ها زیر زبانتان خواهد ماند.

شاورما، فلافل، حریص و شیش تاووک از دیگر غذاهای خوش طعم عربی هستند.

حمل و نقل شهری

حمل و نقل شهری از آن دسته موارد مهمی است که با اطلاع از آن می توانید هم راحت تر هر جا که دلتان می خواهد بروید و هم هزینه های سفر را تا حد زیادی کاهش دهید. مترو، منو ریل، اتوبوس، اتوبوس های آبی و تاکسی وسایل حمل و نقل عمومی در دبی هستند. ایستگاه های مترو به تمام نقاط شهر دسترسی دارند و ارزان ترین راه برای رفت و آمد می باشند. برای استفاده از مترو می توانید کارتی به نام نول کارت را از گیشه های فروش بلیط خریداری کنید. منو ریل هم دارای 2 ایستگاه است که جزیره نخل جمیرا را به منطقه مارینا متصل می نماید. اگر هم خواستید می توانید از تاکسی بهره ببرید هزینه ورود به تاکسی حدودا 12 درهم و در ازای هر کیلومتری که طی می کنید 2 درهم به مبلغ اضافه می گردد.

از چه جاذبه هایی دیدن کنیم؟

به قسمت هیجان انگیز راهنمای سفر به دبی می رسیم. این شهر مجموعه ای از بهترین و مهیج ترین تفریحات جهان را در دل خود جای داده است. تفریحاتی که هر کدام به تنهایی می توانند به یک خاطره خوب و فراموش نشدنی تبدیل شوند. اگر مسافر این شهر دوست داشتنی هستید از تفریحات زیر لذت ببرید:

  • قایق سواری در نهر دبی
  • سافاری به همراه مراسم های ویژه شام و موسیقی
  • بازدید از برج خلیفه
  • تفریات آبی دبی
  • مراکز اسپا
  • اسب سواری و زمین گلف
  • تور کشتی کروز
  • بازدید از برج العرب
  • پارک آبی وایلدوادی

چند نکته کاربردی

  • پریزهای برق دبی از نوع دوتایی یا سه تایی هستند اما جهت اطمینان بهتر است یک تبدیل همراه داشته باشید.
  • زمان صدور ویزای دبی 76 الی 10 روز کاری زمان می برد.
  • برای نوشیدن آب از آب معدنی بهره ببرید.
  • جهت رانندگی از سمت راست است.
منبع: ستاره ونک
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1017

به "راهنمای سفر به دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید