موزه لوور کجاست؟ مهم ترین آثار

به گزارش لیسون، موزه لوور فرانسه یکی از معروف ترین و بزرگترین موزه هایی است که در فرانسه قرار گرفته است. این موزه دارای تعداد بسیار زیادی آثار هنری و تاریخی ارزشمند است که مشاهده و بازدید آن ها می تواند برای هر کسی جالب و خوشایند باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موزه، تاریخچه، آثار موجود در آن و شرایط بازدید حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

موزه لوور کجاست؟ مهم ترین آثار

موزه لوور کجاست؟

با توجه به آنچه در ابتدای متن ذکر شد، موزه لوور فرانسه و از جمله مهم ترین آثار تاریخی و تفریحی این کشور است. به طور دقیق می توان گفت کاخ بزرگ لوور که امروز آن را با نام موزه لوور می شناسند، در فرانسه، پاریس، میدان کنکورد و در خیابان ریولی قرار گرفته است. این موزه که از بزرگ ترین موزه های کشور فرانسه به شمار میرود، به راحتی قابل دسترس است؛ بنابراین تمام تور های مسافرتی، برنامه رفتن به این موزه را نیز برای مسافران درنظر دارند. همچنین با توجه به موقعیت مکانی آن که در حد فاصل رودخانه سن و خیابان ریوولی یکی از قدیمی ترین خیابان های شهر پاریس است، قرار گرفته است، می توان به قدمت طولانی مدت این موزه پی برد

یکی از دلایل اهمیت این موزه، قرار گیری در روبروی خیابان معروف شانزلیزه پاریس است. این موزه و خیابان شانزلیزه به واسطه میدان کنکورد به یکدیگر متصل می شوند. همچنین لازم به ذکر است، این موزه که در گذشته با نام کاخ لوور شناخته می شد، در حقیقت کاخ و محل زندگی یکی از معروف ترین پادشاهان سلطنتی فرانسه با نام فیلیپ آگوست دوم بوده است.

تاریخچه موزه لوور پاریس

با توجه به آنچه پیش تر اشاره شد، لوور در ابتدا کاخ سلطنتی یکی از پادشاهان بزرگ فرانسه به نام فیلیپ آگوست دوم بود. به طور دقیق تر، این موزه یا ساختمان سلطنتی، ابتدا در سال 1190 از طریق پادشاه فیلیپ آگوست دوم به عنوان یک قلعه محافظتی در برابر دشمنان ساخته شد. سپس به مرور زمان از طریق پادشاهان مختلف مورد توسعه و ترمیم قرار گرفت؛ به طوری که در نهایت، شاه چارلز پنجم در قرن چهاردهم میلادی، این قلعه مقاومتی را به اقامتگاهی سلطنتی تبدیل کرد. با گذشت زمان، معماران آن دوران، به دستور پادشاهان هر دوره به اضافه کردن ساختمان های دیگری در مجاورت کاخ لوور پرداختند؛ به طوری که این کاخ در هر دوره پادشاهی به نحوی توسعه می یافت، تا در آخر به موزه امروزی تبدیل گردد.

بیشتر بخوانید: زیباترین جاذبه های گردشگری فرانسه کجاست؟ جاهای دیدنی فرانسه را در این مقاله بخوانید.

مشهور ترین آثار موزه لوور

این موزه دارای آثار تاریخی و هنری بسیار زیادی است؛ به طوری که بیش از 350 هزار اثر هنری در این موزه قرار داده شده است. در این بین تعدادی از این آثار، از معروفیت و اهمیت بسیار بالایی برخوردارند که از اصلی ترین آن ها می توان به نقاشی مونالیزا، نقاشی ازدواج در قانا، مجسمه ونوس میلو، نقاشی تاجگذاری ناپلئون، نقاشی قایق مدوسا و... اشاره کرد.

قسمت ایران در موزه لوور

یکی از مهم ترین بخش های موزه لوور مربوط به ایران است که یکی از اصیل ترین مجموعه آثار تاریخی ایران در این بخش نگهداری و محافظت می گردد. در این بخش، مجموعه تاریخی شوش قرار گرفته است که از لحاظ تاریخی اهمیت بسیار زیادی دارد؛ به طوری که این مجموعه، سالیان سال مورد حمله و تهاجم قرار گرفته است. از مهم ترین آثاری که در این بخش از موزه قرار دارند، می توان به سرستون هایی از جنس سنگ آهک اشاره کرد که نمادی از کاخ آپادانا با شکل گاو دو سر هستند. علت اهمیت بسیار بالای شهر شوش برای ایرانیان و همچنین برای موزه های کشور های خارجی، مرکز بودن این شهر در دوره حکومت داریوش است. این امر به قدری برای تاریخ شناسان ایرانی و خارجی حائز اهمیت است که در مجاورت بخش ایرانی موزه، نمایشگر هایی به منظور معرفی و توضیح تاریخ ایران در دوره داریوش و توضیح بخش های مختلف شهر شوش تعبیه شده اند. این بخش به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که ضمن دریافت اطلاعات کافی در این خصوص، به مشاهده و بازدید از آثار زیبا و شگفت انگیز شهر شوش بپردازند.

شرایط بازدید و بلیط موزه لوور

یکی از مهم ترین و پرتکرار ترین سؤالاتی که فکر گردشگران و بازدیدکنندگان از موزه لوور را به خود درگیر می کند، شرایط بازدید و نحوه دریافت بلیت موزه است. طبق آخرین تحقیقات اجرا شده، بازدید از بخش های مختلف موزه، در تمامی روز های هفته به غیر از روز سه شنبه امکان پذیر است. همچنین این مجموعه بزرگ در تمام روز های هفته از 9 صبح تا 6 عصر و در روز های تعطیل تا ساعت 10 شب باز است. البته به غیر از روز سه شنبه، امکان بازدید از این موزه در برخی روز های سال که به صورت رسمی تعطیل هستند نیز وجود ندارد.

از نمونه این روز ها می توان به روز اول ماه مه و روز کریسمس اشاره کرد. همچنین به منظور ورود به موزه لوور فرانسه و مشاهده بخش های مختلف آن، ملزم به دریافت بلیت قبل از ورود هستید. بر اساس آخرین تحقیقات اجرا شده در اواخر سال 2022 میلادی، بلیت این موزه به صورت آنلاین به قیمت 17 یورو و صورت حضوری به مبلغ 15 یورو قابل دریافت است.

بهترین زمان بازدید از موزه لوور

به طور معمول و بر حسب تجربه، اندازه بازدید از موزه لوور فرانسه در ماه های ژوئن تا آگوست میلادی بیشتر از ماه های دیگر سال بوده است. این امر به این علت است که ماه های ذکر شده، مناسب ترین زمان ممکن برای سفر به شهر پاریس هستند. به این ترتیب گردشگران زیادی در این ماه ها به بازدید از موزه می پردازند. بنابراین پیشنهاد می گردد در صورتی که قصد بازدید از موزه را دارید؛ ولی دوست ندارید در ازدحام جمعیت قرار بگیرید، ماه های دیگری را به منظور بازدید از این موزه انتخاب کنید.

همچنین با توجه به آنچه قبل تر اشاره شد، این موزه در روز های سه شنبه تعطیل است؛ بنابراین امکان شلوغ شدن آن در روز های چهارشنبه بسیار بیشتر از روز های دیگر هفته است. به علاوه در روز های تعطیل آخر هفته نیز ازدحام جمعیت در این مکان به حداکثر اندازه خود می رسد. بنابراین روز های وسط هفته مناسب ترین زمان برای بازدید از این موزه خواهند بود.

معماری موزه لوور

وسعت موزه لوور فرانسه به قدری زیاد است که نمی توان معماری یکپارچه ای را برای تمام بخش های آن در نظر گرفت. به این ترتیب ممکن است بخش های مختلف این موزه از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به یکدیگر به نظر برسند؛ اما واقعیت آن است که این موزه چندین مرتبه از طریق پادشاهان مختلف مورد ترمیم و بازسازی قرار گرفته است. همچنین بسیاری از بخش ها و ساختمان های آن، در زمان های مختلف از یکدیگر ساخته شده اند؛ بنابراین امکان وجود یک معماری یکپارچه در تمام ساختمان ها وجود ندارد. به طور تقریبی می توان گفت که یکی از اصلی ترین بازسازی ها و تغییرات اجرا شده در بخش های مختلف این موزه تاریخی، از طریق پادشاه فرانسیس اول صورت گرفت؛ به این ترتیب این کاخ باشکوه از طریق فرانسیس اول به سبک رنسانس در آمد.

جهت اطلاع از شرایط دریافت ویزای توریستی فرانسه و وقت سفارت فرانسه بر روی لینک کلیک کنید.

دانستنی های جالب درباره موزه لوور

حقایق و دانستنی های بسیار جالب و شگفت انگیزی درباره موزه لوور فرانسه وجود دارند که ممکن است شنیدن آن ها برای افرادی که قصد بازدید از این موزه را دارند، بسیار شگفت انگیز باشد. یکی از مهم ترین و عجیب ترین حقایق در مورد موزه که ممکن است شنیده باشید، به سرقت رفتن تابلو مونالیزا است. تابلوی مونالیزا یکی از مهم ترین آثار موزه است که در سال 1911 به سرقت رفت. این امر باعث شد محافظت بیشتری برای آثار پراهمیت این موزه صورت بگیرد. البته دو سال پس از این سرقت، این تابلوی پراهمیت به جایگاه قبلی خود بازگشت. از دیگر نکاتی که ممکن است برای بسیاری از افراد جالب باشد، وسعت بسیار زیاد آن است. به صراحت می توان گفت موزه لوور فرانسه از وسعتی در حدود 15 هکتار برخوردار است و تعداد آثار تاریخی موجود در این موزه به بیش از 420000 اثر می رسد.

کلمه لوور از کجا آمده است؟

ممکن است این سؤال برای هر کسی به وجود آید که کلمه لوور که موزه لوور، از کجا آمده است. سه نظریه مختلف برای پاسخ به این پرسش وجود دارد.

  1. طبق یکی از این نظریه ها که از قدمت بسیار بالایی نیز برخوردار است، کلمه لوور به کلمه lupara مربوط است که این کلمه در زبان لاتین به معنای گرگ است. علت نامگذاری این کاخ به این نام نیز وجود گرگ های بسیار زیاد در آن محل در گذشته های دور است.
  2. فرضیه و نظریه دوم که از رسمیت بیشتری برخوردار است به زمان پادشاهی فیلیپ آگوست برمی گردد. بر اساس این نظریه کلمه لوور تغییر شکل یافته کلمه لاتین operor است که این کلمه به معنای کاری بزرگ و پر اهمیت است. گفته می گردد پادشاه فیلیپ آگوست دوم در هنگام تأسیس این ساختمان این نام را به منظور تأثیر گذاری بیشتر در هنگام حملات دشمنان روی این دژ و قلعه پایدار گذاشته است .
  3. همچنین طبق نظریه ای دیگر گفته می گردد که این نام با نظر به کلمات lower یا lauer به معنای برج نگهبانی انتخاب شده است.

دیدنی های اطراف موزه لوور در فرانسه

به منظور سفر به شهر پاریس و بازدید از موزه لوور فرانسه، شناخت مکان های دیدنی اطراف موزه حائز اهمیت است. این امر به بازدیدکنندگان و مسافران این امکان را می دهد که پس از بازدید از موزه باشکوه لوور، بتوانند در بسیاری از دیگر نقاط پرطرفدار شهر پاریس در حومه موزه تفریح کنند.

یکی از مهم ترین منطقه ها تفریحی و تاریخی در اطراف موزه، موزه ارسی است. گردشگران می توانند پس از مشاهده و بازدید از آثار تاریخی شگفت انگیز موزه لوور به بازدید از آثار تاریخی این موزه نیز بپردازند. علاوه بر این مورد، چند منطقه گردشگری معروف دیگر در اطراف موزه لوور وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به پل نوف، باغ تویلری، میدان کنکورد، خیابان شانزلیزه و... اشاره کرد.

معروف ترین جاذبه های گردشگری اروپا کجاست؟ جاهای دیدنی اروپا را در این مقاله مشاهده کنید.

از فرانسه چی بخریم؟ لیست سوغاتی های فرانسه را در این مقاله معرفی شده است.

سخن پایانی

با توجه به آنچه در ابتدای متن ذکر شد، موزه لوور فرانسه از پر اهمیت ترین و مشهور ترین موزه های موجود در جهان است که لازم است در صورتی که شرایطش مهیا باشد، هر کس حتی یکبار از آن بازدید کند. همچنین ضمن بازدید از این موزه پرطرفدار باید پیش از هر چیز به دریافت اطلاعات کافی در مورد ویژگی های مختلف این موضوع بپردازید. امیدواریم این مقاله برخی از سؤال های شما را در مورد این موزه، پاسخ داده باشد.

منبع: پارسیس
انتشار: 25 اسفند 1401 بروزرسانی: 25 اسفند 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2197

به "موزه لوور کجاست؟ مهم ترین آثار" امتیاز دهید

1 کاربر به "موزه لوور کجاست؟ مهم ترین آثار" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه لوور کجاست؟ مهم ترین آثار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید