مکان های گردشگری گوری گرجستان

به گزارش لیسون، قلعه اصلی که بر روی تپه ساخته شده بود با نام گوری خوانده شد که در زبان انگلیسی به معنای تپه است. در تاریخ گرجستان در اوایل قرن هفتم به آن اشاره شده است. بعضی از تاریخدانان بر این باورند که این قلعه توسط سزار هراکلیوس برای ذخیره مهمات جنگ در برابر ایرانیان ساخته شده است.

مکان های گردشگری گوری گرجستان

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

پس از قرن یازدهم این منطقه به یک مرکز فعال تجاری تبدیل شد. بر اساس نوشته های تاریخدانان، این فعالیت ها به خاطر بنیانگذار شهر بوده است.

به خاطر موقعیت جغرافیایی آن، دشمنان اغلب قلعه را هدف قرار می دادند و کوشش می کردند آن را فتح نمایند تا بتوانند بر روی منطقه Shida Kartli تسلط داشته باشند. این قلعه بارها در طول تاریخ مورد تهاجم دشمنان قرار گرفته است و توسط ایرانی ها و سایر کشورها کنترل گشته است. این دژ محکم بارها تخریب شده و دوباره از نو ساخته شده است.

ظاهر فعلی این قلعه در سال 1774 ساخته شده است که در دوران پادشاهی Erekle دوم بوده است اما در سال 1920 توسط زلزله آسیب شدیدی دید.

موزه استالین در برگیرنده خانه یادبودی است که در آن جوزف استالین متولد شده است. بنای این موزه به همراه برجی است که در آن واقع شده است. موارد منحصر به فرد زیادی در این موزه به نمایش گذاشته می شود که در این میان می توان به مجموعه های شخصی از نقاشی ها، تصاویر، عکس ها، فیلم ها و سایر آثار تاریخی منحصر به فرد اشاره نمود.

همچنین بخوانید: بهترین مکان های ماجراجویی در گرجستان
  1. قلعه گوری:

این قلعه تاریخی بر روی یک تپه سنگی در مرکز گوری واقع شده است. خرابه های آن در شیب شمالی و یافته های باستان شناسی نشان می دهد که در این منطقه قلعه ای وجود داشته است که قدمت آن به قرن اول قبل از میلاد بر می شود.

در نسخه های خطی تاریخی برای اولین بار در قرن سیزدهم از این بنا به عنوان زندان گوری یاد شده است.

  1. کلیسای مریم مقدس:

این معبد به عنوان کلیسای کاتولیک بین سال های 1806 و 1810 ساخته شده است. در سال 1920، این بنا توسط زلزله آسیب شدیدی دید.

در زمان شوروی سابق، مدرسه موسیقی گوری در داخل کلیسا احداث شد.

این ساختمان به کلیسای ارتدوکس گرجستان در سال 1990 تحویل داده شد. فعلا کلیسای گوری و Samtavisi متعلق به اسقفی است.

  1. موزه تاریخی و قوم نگاری:

موزه در سال 1935 بنیان گذاری شده است. فعلا این موزه میزبان بیش از 48100 نمایشگاه است که شامل شاهکارهای صنایع فلزی، نقاشی، مجسمه های تزئینی، مصنوعات منقوش، سکه های نقره ای کولخیس منحصر به فرد، سکه های متعلق به زمان دوره های ملکه تامار و دیوید نارین، سکه های کهن شرقی، آثار تاریخی به زبان گرجی و عربی، مجموعه ای از نسخه های خطی نوشته شده به زبان گرجی، مجموعه عظیمی از آرشیو عکس و بسیاری از جاذبه های دیگر است.

  1. موزه دولتی ژوف استالین:

موزه ژوزف استالین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در سال 1937 تاسیس شد و شامل 60000 نمایشگاه است. این موزه در برگیرنده خانه یادبودی است که افراد معتقدند استالین در آن به جهان آمده است. همچنین در این منطقه می توانید ساختمان نمایشگاه، ماشین شخصی استالین و سایر موارد را پیدا کنید. این موزه میزبان وسایل شخصی استالین نیز هست.

  1. Gorijvari:

مجتمع کلیسا و اقامت گاه محلی در ارتفاع 600 متری واقع شده است. حمامی که در این ناحیه وجود دارد برای درمان مسائل مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این حمام اثر مثبتی بر روی سیستم عصبی بدن خواهد داشت.

  1. Uplistsikhe:

Uplistsikhe شهری از سنگ های تراشیده شده است که در 10 کیلومتری شرق گوری و در ساحل رودخانه Mtkvari واقع شده است. یکی از قدیمی ترین اقامت گاه ها در این منطقه Uplistikh است که در تاریخ به آن اشاره شده است.

Uplistikh و بناهای تاریخی و باستانی اطراف آن متعلق به این منطقه است و قدمت آن به دوره های برنز بر می شود.

  1. تنگه آتنی:

در کنار تنوع زیستی، تنگه آتنی موقعیت های گردشگری متعددی دارد. این موقعیت ها در برگیرنده Great Ateni، کلیسای آتنی سیونی، قلعه آتنی، کلیسای مریم مقدس، آب های معدنی Bisi و سایر موارد دیگر است. تنگه آتنی مقصد عالی برای برپایی کمپ است.

همچنین بخوانید: برترین جاذبه های گردشگری تفلیس گرجستان
  1. روستای Gardateni:

این روستا در 6 کیلومتری شهر گوری واقع شده است. در این ناحیه شما می توانید موارد تاریخی مهم همچون قلعه Vere، کلیسای سنت جورج، کلیسای مریم مقدس، کلیسای سبز، قلعه Tsedisi و سایر بناهای تاریخی را پیدا کنید.

  1. کلیسای جامع Ruisi:

قدمت این کلیسای جامع به قرون هشتم و نهم بر می شود و در 7 کیلومتری شهر گوری واقع شده است.

بر اساس منابع معتبر، این بنا توسط پادشاهی به نام Vakhtang Gorgasali ساخته شده است. علی رغم اینکه ساختار اصلی این بنا حفظ نشده است اما سبک معماری مربوط به قرن هشتم را می توان به سادگی در آن تشخیص داد.

Ruisi با تعدادی رویداد سیاسی مهم این دوران مرتبط است. در این کلیسا جورج دوم تاجگذاری نموده است. در طول این دوران، Ruisi پایتخت Kartli بوده است.

  1. کلیسای جامع Urbnisi:

این کلیسا در شهرداری Kareli واقع شده و در روستایی به نام Urbnisi واقع شده است.

قدمت عناصر موجود و نیز کتیبه هایی که در این مکان واقع شده است به قرن پنجم و ششم بر می شود.

منبع: مجله سفر
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 465

به "مکان های گردشگری گوری گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های گردشگری گوری گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید