میدانگاه امیرکبیر پس از شش سال وقفه افتتاح شد ، بهره برداری از ایستگاه مترو امیرکبیر در آینده نزدیک

به گزارش لیسون، میدانگاه امیرکبیر که در محله شکوفه در خیابان 17شهریور قرار گرفته است، با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران افتتاح شد.

میدانگاه امیرکبیر پس از شش سال وقفه افتتاح شد ، بهره برداری از ایستگاه مترو امیرکبیر در آینده نزدیک

به گزارش خبرنگاران، شش سال پیش بر اساس تصمیم مدیریت شهری وقت تهران قرار بود محور جنوبی تونل امیرکبیر در محله شکوفه تهران به بزرگراه امام علی متصل و در طبقه فوقانی آن 3 طبقه پارکینگ ساخته گردد اما طرح با وجود پیشرفت 80 درصدی متوقف شده بود.

این طرح با عنوان میدانگاه امیرکبیر با صرف اعتبار 15 میلیارد تومانی بالاخره تکمیل شد و امروز شنبه اول شهریور ماه به بهره برداری رسید.

همچنین راستا دوچرخه سواری و فضاهای متعدد نشمین و زمین بازی بچه ها با متراژ بیش از 8 هزار مترمربع به نام پلازا امیرکبیر به بهره برداری رسید و در اختیار ساکنان محله شکوفه نهاده شد.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در مراسم افتتاح میدانگاه امیرکبیر، با قدردانی از کوشش های دکتر حناچی شهردار تهران برای تکمیل پروژه میدانگاه امیرکبیر، گفت: این پروژه جزو اولویت های ما بود که امروز شاهد هستیم افتتاح شد.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: این یک پروژه تجاری بود اما امروز به یک مجموعه طبیعی و انسان محور بدل شده است. تفکر ما دور شدن از خودرو محوری است. پیشنهاد من این است که اسم این محل ها را پاتوق شهری بگذاریم.

هاشمی توضیح داد: ذیل این مجموعه 500 خودرو می تواند پارک کند. پاتوق شهری نیلوفری نیز یکی از پروژه های مهم ما است. این محل یک ایستگاه مترو دارد و مسائل ترافیکی نیز اندیشیده شده است. این پروژه 15 میلیارد تومان هزینه برداشته است. برای دسترسی راحت تر ایستگاه مترو امیرکبیر نیز بزودی افتتاح خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1152

به "میدانگاه امیرکبیر پس از شش سال وقفه افتتاح شد ، بهره برداری از ایستگاه مترو امیرکبیر در آینده نزدیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدانگاه امیرکبیر پس از شش سال وقفه افتتاح شد ، بهره برداری از ایستگاه مترو امیرکبیر در آینده نزدیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید