تور ارزان آلمان: نوآوری در صنعت خودروسازی به سبک آلمانی

به گزارش لیسون، شرکت های خودروسازی آلمان در عرصه نوآوری در صنعت خودروسازی پیشگام هستند. تعدادی از اختراعات تاثیرگذار بر صنعت خودرو را بخوانید.

تور ارزان آلمان: نوآوری در صنعت خودروسازی به سبک آلمانی

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

خبرنگاران - بر اساس تحقیقات اجرا شده، شرکت های خودروسازی آلمان همانند فولکس واگن در عرصه نوآوری در صنعت خودروسازی پیشگام هستند. این در حالی است که سه شرکت خودروسازی چینی نیز پیروز شده اند به فهرست ده شرکت برتر دنیا بپیوندند.

شرکت های خودروسازی آلمان همانند فولکس واگن در عرصه نوآوری در صنعت خودروسازی پیشگام هستند

موسسه پژوهش نوآوری های صنعت خودروسازی آلمان CAM (سنتر آف آتوماتیو منیجمنت)، واقع در شهر برگیش گلادباخ از سال 2016 تا به امروز تحولات صنعت خودروسازی دنیا را رصد می نماید.

سایت شبکه خبری ان-تی وی آلمان روز آدینه 14 ژانویه (24 دی) نتایج نوترین تحقیقات این موسسه در عرصه نوآوری در صنایع خودروسازی دنیا را منتشر نموده است.

این موسسه طی پنج سال گذشته، محصولات 80 شرکت خودروسازی را مورد آنالیز قرار داده است. بر اساس نتایج تحقیقات این موسسه، سه شرکت خودرو سازی فولکس واگن، بی ام دبلیو و دایملر آلمان از منظر نوآوری در صنایع خودروسازی به ترتیب در رتبه اول تا سوم فهرست ده شرکت برتر خودروسازی دنیا قرار دارند.

بهترین های صنعت خودروسازی

شرکت خودروسازی فولکس واگن که از جمله فراوری نماینده خودروهای آئودی و پورشه است، پیروز شده 366 امتیاز کسب کند.

خودروسازی آلمانی ب ام و با 288 امتیاز و دیگر شرکت آلمانی، شرکت دایملر (بنز) با 269 در رده های دوم و سوم پیشتازان نوآوری در صنعت خودروسازی قرار دارند.

شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا و شرکت کره ای هیوندای در رتبه های چهارم و پنجم قرار دارند. این در حالی است که شرکت های خودروسازی ژاپنی از منظر نوآوری از رقیبان خود عقب مانده اند. به عنوان نمونه، شرکت خودروسازی تویوتا حتی به رده سیزدهم تنزل یافته است.

از سوی دیگر برای نخستین بار نام سه شرکت خودروسازی چینی در بین ده شرکت برتر خودروسازی دنیا از منظر نوآوری دیده می شود.

ورود شرکت های خودروسازی چینی بی. وای .دی، گریت وال و شرکت هلدینگ خودروی جیلی به فهرست شرکت های برتر خودروسازی، عملا حکایت از آن دارد که چین با یک جهش بلند در راستای کاهش فاصله با شرکت های خودروسازی برتر آلمان کوشش می نماید.

نوآوری ها کدامند؟

بیشترین بخش نوآوری های شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان به بهبود موتورهای برقی و بعلاوه بالابردن تسهیلات استفاده و نمایش بهتر داده ها بازمی شود.

این در حالی است که شرکت بی ام دبلیو پیروز شده است در عرصه تشخیص چراغ هدایت ابتکار نوی به کار گیرد. خودروهای نو این شرکت قادرند چراغ قرمز را تشخیص داده و خودرو را ترمز نمایند.

شرکت مرسدس بنز به ویژه در خودروهای اس-کلاس 2020 ابزاری را نصب نموده که قادر به تشخیص و هشدار به موقع درباره خیابان های در دست تعمیر است.

تسلا نیز گام بزرگی در جهت افزایش مسافت قابل طی برای خودروهای برقی ساخت خود برداشته است. شرکت چینی گریت وال نیز پیروز شده است در زمینه پارک اتوماتیک خودروی مدل وی موکا نوآوری کند.

در ادامه اختراعات تاثیرگذار بر صنعت خودرو آمده است:
بخاری جایگاه

برای بسیاری سیستم گرم نماینده جایگاه در خودرو به خصوص در فصل زمستان نعمتی محسوب می شود. شرکت خودرو سازی سوئدی ساب در سال 1971 اولین سری اتومبیل های دارای سیستم گرم نماینده جایگاه را ارائه کرد. این شرکت تا سال 2010 متعلق به جنرال موتورز بود و سپس به اسپایکر کارز فروخته و در سال 2012 منحل شد.

سیستم تهویه مطبوع

ویلیس هاویلند کریر، مهندس آمریکایی در سن 25 سالگی و در سال 1902 این سیستم را ابداع کرد. سیستم تهویه مطبوع هوا در سال 1939 برای نخستین بار به وسیله شرکت خودروسازی پکارد آمریکا در خودروها به کار گرفته شد.

رهیاب

ریشه سیستم رهیاب در صنعت هوانوردی است. در آغاز جنگ دوم برای اینکه خلبان ها بتوانند راه را پیدا نمایند سیستم هایی ساخته شدند. از سیستم رهیاب برای خودرو برای نخستین بار در سال 1981 به وسیله هوندا استفاده شد. مزدا در سال 1990 از GPS در فراوری سریالی استفاده کرد و ب ام و اولین خودروساز اروپایی بود که در سال 1994 از رهیاب در خودروهایش بهره برد.

ایربگ

ایربگ یا کیسه هوا که برای محافظت از جان مسافران هنگام تصادف عمل می نماید اختراع دانشمند مونیخی به نام والتر لیندرر است که در سال 1951 این اختراع به ثبت رسید. دو سال بعد جان هتریک اختراع مشابهی را در آمریکا به ثبت رساند. اولین خودرو مجهز به ایربگ دنیا 126 W- اس کلاس ساخت مرسدس بنز در سال 1981 وارد بازار شد.

فضای داخلی مرسدس بنز S کلاس خودران سطح سه

خودروی خودران

از دهه 80 دانشگاه های آمریکا و در دهه 90 دانشگاه ارتش آلمان در مونیخ بر روی خودروهای خودران آزمایش را آغاز کردند. از سال 2015 سیستم های یاری راننده بخش هایی از وظایف راننده را برعهده گرفته اند. براساس استاندارد خودران بودن خودروها به شش سطح تقسیم شده است که در سطح 2 دست ها روی فرمان قرار ندارند و در سطح 3 نیز راننده احتیاجی به نگاه کردن به جاده ندارد.

لامپ زنون

اختراع لامپ زنون و نور آن کیفیت رانندگی در شب را تغییر داد. این لامپ برای نخستین بار به وسیله کمپانی فیلیپس وارد بازار شد. اندکی بعد کمپانی اوسرام نیز به فراوری این لامپ پرداخت. اولین خودرویی که در سال 1991 از این لامپ استفاده کرد ب ام و سری 7 بود. حالا لامپ های LED آرام آرام جایگزین لامپ زنون می شوند.

کنترل پایداری الکترونیک (ESP)

سیستم ESP در سال 1995 به وسیله آنتون فان زانتن و یک تیم 35 نفره در کمپانی بوش برای مرسدس بنز اس 600 طراحی شد. این سامانه انحراف خودرو را تشخیص و برای یاری به راننده اقدام به ترمز گرفتن می نماید، به صورتی که این ترمز حتی به شکل جداگانه بر روی هر یک از چرخ ها اعمال می شود. فان زانتن در سال 2016 جایزه اتحادیه اروپا برای این اختراع که جان هزاران نفر را نجات داده است دریافت کرد.

قفل مرکزی

شرکت کیکرت در نزدیکی دوسلدورف که 150 سال از تاسیس آن می گذرد می گوید این سیستم را ابداع نموده است. قفل مرکزی برای اولین بار در سال 1914 به وسیله خودروساز آمریکایی اسکریپس پوث در خودروهای لوکس این شرکت به کار برده شد. سیستم اولین قفل های مرکزی پنوماتیک بودند که بعدا به الکتریکی و به وسیله امواج تغییر یافتند.

برف پاک کن

مری اندرسون از استان آلابامای آمریکا در سال 1903 اختراع یک برف پاکن را که با دست کار می کرد به ثبت رساند. کمپانی آلمانی بوش در سال 1926 اولین برف پاکن برقی را فراوری کرد.

بالابر شیشه پنجره

در خودروهای قدیمی از یک دستگیره برای بالا و پائین بردن پنجره استفاده می شد. این دستگیره ها در سال 1928 ابداع شدند. بالابر الکتریکی شیشه پنجره خودرو در سال 1941 در آمریکا ابداع شد و در اروپا ب ام و برای نخستین بار در دهه 50 در ب ام و 503 از آن استفاده کرد. این روزها کمتر خودرویی را می توان پیدا کرد که بالابر الکتریکی شیشه پنجره نداشته باشد.

کمربند ایمنی

اختراع اولین کمربند ایمنی برای خودرو به وسیله گوستاو دزیره لوو (Gustave-Désiré Leveau) در سال 1903 رسما به ثبت رسید. در همان سال لوئیز رنو هم کمربند ایمنی با پنج نقطه اتصال را ابداع کرد. در سال 1959 یکی از مهندسان خودروساز سوئدی ولوو کمربند با سه نقطه اتصال را به ثبت رساند و از آن برای اولین بار در ولوو 544 استفاده شد. قانون الزام استفاده از کمربند ایمنی در سال 1976 مخالفان بسیاری داشت.

سیستم یاری به پارک کردن

سنسورهای اوپتیکی یا آکوستیکی به رانندگان برای پارک خودرو یاری می نمایند تا از صدمه رسیدن به آن جلوگیری شود. از این سیستم برای نخستین بار به وسیله تویوتا در سال 1982 استفاده شد. بعدها دوربین نیز به این سیستم افزوده شد. حالا سیستم های خودران پارک خودرو را برعهده می گیرند احتیاج به دخالت راننده نیست.

چراغ چشمک زن

چراغ چشمک زن به راننده پشت سر اعلام می نماید که خودروی جلویی به کدام سو تغییر راستا خواهد داد. استارلت فلورانس لارنس هنرمند هالیوود در سال 1914 برای نشان دادن راستا خودرو به راننده پشت سر یک دست را در قسمت های چپ و راست خودرو نصب کرد که هنگام تغییر راستا بیرون می آمد. بر اساس این ایده سال ها بعد از لامپ برای چراغ چشمک زن و چراغ ترمز استفاده شد.

دماغه یدک کش

نصب دماغه یدک کش در پشت خودرو، یک ایده ساده بود که انقلابی در حمل بار به وسیله خودروهای غیر باری بوجود آورد. شرکت آلمانی وست فالیا در سال 1934 این نوآوری را رسما به ثبت رساند: دماغه ا با نوک کروی شکل به قطر 5 سانتیمتر که هنوز هم استاندارد است.

منبع: بیت ران
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1939

به "تور ارزان آلمان: نوآوری در صنعت خودروسازی به سبک آلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: نوآوری در صنعت خودروسازی به سبک آلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید