زیباترین دریاچه های اروپا را بهتر بشناسید

به گزارش لیسون، چیزهای معدودی در دنیا وجود دارند که به اندازه یک دریاچه زیبا خارق العاده هستند. اقیانوس ها، رودخانه ها، آبشارها و دلتاها همگی جذابیت خاص خود را دارند، اما دریاچه ها کلمه آرامش را معنا می نمایند. دریاچه ها به تنهایی از خیره نماینده ترین زیبایی های طبیعت بشمار می فرایند؛ چه برسد به زمانیکه بین کوه ها یا سایر نقاط دیدنی طبیعی دیگر قرار بگیرند. اروپا مملو از دریاچه های بسیار زیبا و تماشایی بوده که با منظره های طبیعی خارق العاده احاطه شده اند. با ما در مقاله زیباترین دریاچه های اروپا همراه باشید تا شما را با شماری از دریاچه های شگفت انگیز اروپا آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با دریاچه های مشهور اروپا برایتان جالب خواهد بود.

زیباترین دریاچه های اروپا را بهتر بشناسید

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا زمستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

فهرست مطالب

دریاچه کومو Lake Comoدریاچه بلد Lake Bledدریاچه هالشتات Hallstätterseeدریاچه ژنو Lake Genevaدریاچه بریز Lake Braiesدریاچه آنسی Lake Annecyدریاچه واست وادر Wastwaterدریاچه سون فیورد Sognefjordدریاچه های پلیتویک Plitvice Lakesدریاچه سایما Lake Saimaaدریاچه ماجیوره Lake Maggioreدریاچه اهرید Lake Ohrid

دریاچه کومو Lake Como

دریاچه کومو Lake Como ایتالیا یکی از زیباترین دریاچه های اروپا است؛ شاید هم به همین دلیل بعنوان صحنه فیلمبرداری یکی از موزیک ویدیوهای جان لجند John Legend، خواننده آمریکایی و همچنین بعنوان محل برگزاری مراسم ازدواج او انتخاب شد. پس زمینه فوق العاده زیبای کوهستانی در اطراف این دریاچه، معماری خیره نماینده شهرهای کنارش و شکل عجیب دریاچه کومو Lake Como باعث شده تا این دریاچه به یکی از دریاچه های شگفت انگیز اروپا و مقصد گردشگری عالی برای یک سفر رمانتیک تبدیل شود.

بیشتر بخوانیدسفر به ایتالیا | برترین جاذبه های گردشگری ایتالیا

دریاچه بلد Lake Bled

دریاچه بلد Lake Bled در طول سالهای اخیر بسیار مشهور شده است؛ تنها به این دلیل که این منظره طبیعی بی نظیر نمی توانسته تا از چشمها پنهان بماند. دریاچه بلد Lake Bled که بین قله های کوه های آلپ در شمال غربی اسلوونی قرار گرفته است، دارای یک جزیره کوچک نیز هست. این جزیره که جزیره بلد Bled island نامیده می شود، یک کلیسای کوچک دارد که معمولا در آن مراسم عروسی برگزار می شود. این مورد از دریاچه های مشهور اروپا همچنین صندلی برگزاری مسابقات قایقرانی نیز بوده است.

بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری اسلوونی | ماندنی و تاثیرگذار

دریاچه هالشتات Hallstättersee

دریاچه هالشتات Hallstättersee و روستای آن آنچنان زیبا بوده که انگار از یک داستان شاه پریان بیرون آمده اند. این دریاچه که در قسمت شمالی اتریش واقع شده، یک لوکیشن توریستی ویژه ماهیگیری بشمار می رود. در حقیقت، در سالهای اخیر به همراه روستای زیبایش که در فهرست میراث دنیای یونسکو قرار گرفته است، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. گردشگران از سرتاسر دنیا به این منطقه می آیند تا از این مورد از زیباترین دریاچه های اروپا و روستای تماشایی دیدن نمایند.

بیشتر بخوانیدخوشگذرانی در اتریش | سفر به جاهای دیدنی اتریش

دریاچه ژنو Lake Geneva

دریاچه ژنو Lake Geneva یکی از دیدنی ترین دریاچه های اروپا بشمار می رود و بین فرانسه و سوئیس تقسیم شده است. در کناره این دریاچه، شهرهای عظیمی قرار گرفته و مساحت دریاچه در حدود 8000 کیلومتر مربع است. چه در فصل زمستان به این منطقه سفر کنید یا در تابستان، فعالیتهای بسیار زیاد و متنوعی را می توانید در آنجا انجام دهید؛ فعالیتهایی مانند کایاک سواری، قایق سواری، شنا و موج سواری.

دریاچه بریز Lake Braies

دریاچه بریز Lake Braies که نام آلمانی آن پراگسر وایلدسی Pragser Wildsee بوده، یکی از دریاچه های شگفت انگیز اروپا بشمار می رود. زیبایی خارق العاده و بکر این دریاچه کوچک که در بالای رشته کوه دولومیت Dolomites در شمال ایتالیا قرار گرفته، تنها با مکان خیره نماینده آن در بین قله های کوهستانی هماهنگی دارد. بهترین روش برای بازدید از این دریاچه و گشت و گذار در اطرافش، این است که از روشهای سنتی استفاده نموده و با یک قایق چوبی پارو دار از یک سر تا سر دیگرش را بپیمائید.

دریاچه آنسی Lake Annecy

دریاچه آنسی Lake Annecy سومین دریاچه عظیم در فرانسه بوده و یک مقصد گردشگری محبوب برای علاقمندان به شنا و ورزشهای آبی بشمار می رود. این دریاچه همچنین یکی از قدیمی ترین دریاچه های اروپا نیز هست، زیرا قدمت شکل گیری آن به بیش از 18 هزار سال پیش و زمانیکه یخچالهای طبیعی عظیم کوه های آلپ ذوب شده اند، باز می شود. این مورد از دریاچه های مشهور اروپا آبی بسیار شفاف و تمیز دارد.

بیشتر بخوانیدمعروف ترین نقاط دیدنی فرانسه که می بایست به آن ها سفر کنید

دریاچه واست وادر Wastwater

دریاچه واست وادر Wastwater در بخش غربی منطقه دریاچه ای انگلستان قرار گرفته و در حدود 4.8 کیلومتر طول دارد. این دریاچه، عمیق ترین دریاچه انگلستان بوده و با بعضی از مرتفع ترین کوههای بریتانیای کبیر که قله اسکیفل پایک Scafell Pike نیز بین آنها قرار گرفته است، احاطه شده است. در دهه هشتاد، بعضی افراد ناشناس یک باغ از گنوم ها را در کف این دریاچه کاشتند و همین باعث شد تا غواصان در این دریاچه بطور مداوم به جستجوی این باغ و گنوم های آن مشغول باشند. متاسفانه، تعداد محدودی از غواصان در دهه 90 در این دریاچه فوت نموده و باعث شد تا غواصی در این منطقه محدود شود.

بیشتر بخوانیدجاهای دیدنی انگلستان | سفر به انگلستان و دیدن 31 مکان زیبا

دریاچه سون فیورد Sognefjord

کشور نروژ بخاطر فیوردهای خیره نماینده خود که گذرگاه های طولانی و باریک جریان آب هستند و بر اثر فرسایش یخچالهای طبیعی بوجود آمده، شهرت دارد. دریاچه سون فیورد Sognefjord که در غرب نروژ واقع شده، با 205 کیلومتر طول عظیمترین دریاچه کشور بشمار می رود. اندازه عظیم این مورد از دریاچه های مشهور اروپا و صخره های پر شیب و خارق العاده اطرافش باعث شده تا این فیورد یا گلوگاه نام پادشاه فیوردها را کسب نماید.

بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری نروژ | جاذبه توریستی و گردشگری تراز اول در نروژ

دریاچه های پلیتویک Plitvice Lakes

پارک ملی دریاچه های پلیتویک Plitvice Lakes کرواسی، یکی از زیباترین دریاچه های اروپا بوده و در شهرستانهای سنج و کالوواک واقع شده است. زیبایی طبیعی و خیره نماینده این پارک باعث شد تا در سال 1979 در فهرست میراث دنیای یونسکو قرار گیرد. این پارک دارای 16 دریاچه بوده که مملو از آبشارهای مختلف هستند و به همین دلیل، یک منظره طبیعی منحصر بفرد را خلق نموده که مشابه آن در هیچ جای قاره اروپا یافت نمی شود.

بیشتر بخوانیدسفری حیرت انگیز به محبوب ترین جاذبه های گردشگری کرواسی

دریاچه سایما Lake Saimaa

فنلاند کشوری با عمیق ترین دریاچه ها در دنیا است. 188 هزار دریاچه این کشور باعث شده تا فنلاند دومین کشور با بیشترین تعداد دریاچه روی سیاره زمین باشد. دریاچه سایما Lake Saimaa در جنوب شرقی با مساحت حدود 4400 کیلومتر مربع، عظیمترین دریاچه در کشور است. اندازه عظیم این دریاچه، سطح بسیار زیبا و درخشانش و شهرها و قلعه های دوست داشتنی که در کناره این دریاچه قرار گرفته اند، دریاچه را به جذاب ترین دریاچه فنلاند تبدیل می نمایند.

بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری فنلاند را متفاوت تر از همواره احساس کنید

دریاچه ماجیوره Lake Maggiore

دریاچه ماجیوره Lake Maggiore دومین دریاچه عظیم در ایتالیا و عظیمترین دریاچه در جنوب سوئیس بشمار می رود. این دریاچه در کانتون تیسینو Ticino Canton در سوئیس و منطقه های پیدمونت Piedmont و لمباردی Lombardy در ایتالیا واقع شده است. دریاچه ماجیوره Lake Maggiore بخاطر آب و هوای معتدلش شهرت دارد. باغهایی که در کناره های این دریاچه واقع شده، یکی از مشهورترین ویژگی های آن هستند و فرصت فوق العاده ای برای یک پیاده روی رمانتیک فراهم می آورند.

دریاچه اهرید Lake Ohrid

دریاچه اهرید Lake Ohrid مقدونیه به احتمال زیاد کم شهرت ترین و دست کم گرفته شده ترین دریاچه در این فهرست است. این موضوع کاملا عجیب و بی اساس به نظر می رسد، چرا که سطح آبی رنگ و خارق العاده این دریاچه در هیچ بخش از قاره اروپا یافت نمی شود. شهرهایی که در اطراف این دریاچه قرار دارند، دارای کلیساهای بسیار زیبا بوده و یک قلعه در نزدیکی آنها قرار گرفته است. به همین دلیل، دریاچه اهرید Lake Ohrid و شهرهای اطرافش همگی در فهرست میراث دنیای یونسکو جای گرفته اند.

منبع: همگردی
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1320

به "زیباترین دریاچه های اروپا را بهتر بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین دریاچه های اروپا را بهتر بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید