هجوم کتاب های نوشته شده با ChatGPT به فروشگاه آمازون؛ نویسندگان نگران هوش مصنوعی هستند

به گزارش لیسون، نام هوش مصنوعی ChatGPT ظاهراً به عنوان نویسنده حداقل 200 کتاب در فروشگاه کیندل آمازون ثبت شده است. بااین حال، احتمالاً کتاب های بسیار بیشتری با یاری این چت بات نوشته و منتشر شده اند و این مسئله احتیاج به توجه به موضوع نوشتن با هوش مصنوعی و ابهامات اخلاقی فراوری محتوا با این ابزارها را دوچندان می نماید.

هجوم کتاب های نوشته شده با ChatGPT به فروشگاه آمازون؛ نویسندگان نگران هوش مصنوعی هستند

رویترز در گزارش جدیدی به موضوع انتشار کتاب با یاری ابزار هوش مصنوعی ChatGPT پرداخته و نشان داده است که چگونه این ابزار به بعضی افراد یاری نموده تا بالاخره بتوانند به رؤیای نویسندگی برسند. برت شیکلر یکی از همین افراد است که با چت بات شرکت OpenAI کتاب بچه ها نوشته و آن را در فروشگاه کیندل منتشر نموده است.

کتاب شیکلر با نام The Wise Little Squirrel: A Tale of Saving and Investing یک کتاب 30 صفحه ای است که با قیمت 2.99 دلار در نسخه دیجیتالی و 9.99 دلار در نسخه چاپی به فروش می رسد. شیکلر از ماه ژانویه تا به امروز حدود 100 دلار از فروش این کتاب عایدی داشته است.

از دیگر نمونه های کتاب های نوشته شده با هوش مصنوعی که در فروشگاه کیندل آمازون منتشر شده اند، می توان به کتاب داستان بچه ها The Power of Homework و مجموعه اشعار Echoes of the Universe اشاره نمود. براساس قوانین آمازون، نویسندگان حتی مجبور نیستند اعلام نمایند که در هنگام نگارش از هوش مصنوعی استفاده نموده اند.

نویسندگان درباره نگارش کتاب به وسیله ChatGPT هشدار می دهند

منتقدان اما باور دارند که این اتفاق مایه نگرانی است و می تواند خیلی از نویسندگان واقعی را از کار بیکار کند. مری روزنبرگر، مدیر اجرایی Authors Guild، می گوید: نویسندگان و پلتفرم ها باید به صورت شفاف اعلام نمایند که چگونه این کتاب ها را به وجود آورده اند، در غیر این صورت با حجم بالایی از کتاب های بی کیفیت روبه رو خواهیم شد.

از سوی دیگر، اما ناشر داستان های علمی-تخیلی Clarkesworld Magazine در پی دریافت مطالب زیادی که احتمالاً با هوش مصنوعی نوشته شده اند، موقتاً انتشار داستان های کوتاه را متوقف نموده است. در قوانین این انتشارات گفته شده که نوشتن داستان با هوش مصنوعی یا با یاری این فناوری ممنوع است.

افزون بر بحث شفافیت پیرامون اعلام نویسنده آثار، موضوع نشر اطلاعات گمراه نماینده و سرقت ادبی هم مطرح شده. این مدل های هوش مصنوعی اطلاعات خود را از محتواهای موجود در اینترنت می گیرند و خیلی ها معتقدند مطالبی که آن ها منتشر می نمایند، متضمن محتواهای دیگری نظیر منبع اطلاعاتی این ابزارها است.

منبع: انتخاب
انتشار: 4 اسفند 1401 بروزرسانی: 4 اسفند 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2188

به "هجوم کتاب های نوشته شده با ChatGPT به فروشگاه آمازون؛ نویسندگان نگران هوش مصنوعی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هجوم کتاب های نوشته شده با ChatGPT به فروشگاه آمازون؛ نویسندگان نگران هوش مصنوعی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید