طرفداران داعش در مالزی رو به افزایش است

به گزارش لیسون، وزیر حمل و نقل مالزی از وجود دستکم 50 هزار طرفدار گروه داعش در این کشور اطلاع داد.

طرفداران داعش در مالزی رو به افزایش است

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یو تیونگ لای وزیر حمل و نقل مالزی طی سخنانی درهمایش تهدید و امنیت ملی، با استناد به بعضی گزارش های ویژه پلیس، گفت که گروه تکفیری داعش حداقل 50 هزار طرفدار و حامی در مالزی دارد.

وی با تاکید بر نفوذ تفکرات گروه تکفیری داعش در میان مالزیایی ها، آن را تهدید واقعی دانست که نمی توان نادیده گرفت.

روزنامه استریت تایمز سنگاپور نیز امروز نسبت به افزایش سلفی گری در مالزی و نفوذ و رخنه آن در لایه های سیاسی این کشور هشدار داد. این روزنامه نوشت با توجه به افزایش علمای سلفی در حزب مالایی تباران متحد (حزب حاکم مالزی)، سلفی گری در این کشور مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

به نوشته روزنامه استار وزیر حمل و نقل مالزی در این سخنان اضافه نمود : اگر تنها یک درصد ازاین افراد (از 50 هزار نفر) افراطی باشند، مالزی دچار مشکل می گردد.

شرکت مشاوره امنیتی موسسه آمریکایی سوفان گروپ مستقر در نیویورک نیز طی تحقیقی اظهار داشت که بعضی شهروندان مالزی با تصور اینکه بعد از پیوستن به گروه تروریستی داعش مسلمان بهتری می شوند، کوشش نموده اند به این گروه تکفیری بپیوندند.

مطالعات این موسسه نشان می دهد از 600 تروریستی که از جنوب شرق آسیا به گروه تکفیری داعش پیوسته اند دستکم 100 نفر از مالزی بوده اند. براساس این آمار شمار تروریست های خارجی داعش در دنیا از 12 هزار نفر در سال 2014 میلادی به 29 تا 31 هزار نفر در حال حاضر افزایش یافته است.

گروه تروریستی داعش از سال 2014 با فعالیت بسیار در شبکه های اجتماعی تاکنون ویدئوهایی را برای جذب شهروندان مالزی در فضای مجازی قرار داده و در بعضی از این پیغام ها از شهروندان مالزی و اندونزی خواسته می گردد با خانواده به سوریه بروند.

از سوی دیگر نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی در آخرین روز نشست مجمع عمومی حزب حاکم آمنو گفت: ما گرفتار 130 نفری هستیم که تاکنون از سوریه بازگشته اند و بعضی کارشناس ساخت بمب هستند.

وی گفت: تاکنون اتفاقی نیفتاده است، چون ما پیروز به دستگیری آن ها قبل از هر حادثه ای شده ایم. به گفته وی، دستور راه اندازی دادگاه ویژه ای برای محاکمه این تروریست ها به مقامات قضایی داده شده است. این دادگاه حتی می تواند برای رسیدگی به موارد خاص در شب تشکیل گردد.

به نوشته تارنمای نیو استریت تایمز، نخست وزیر مالزی اتخاذ این تصمیمات را برای ممانعت از فعالیت عناصر شیطانی ذکر کرد که می تواند به تلفات در مالزی منجر گردد.

وی گفت که مقامات مالزی برای حفظ امنیت کشور و جلوگیری از خونریزی بسیار خوب عمل کردند .

منبع: تسنیم
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 450

به "طرفداران داعش در مالزی رو به افزایش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرفداران داعش در مالزی رو به افزایش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید