هیوندای سانتافه تازه همه را غافلگیر کرد، تغییر شکل عجیب شاسی بلند محبوب ایرانیان
به گزارش لیسون، طبق تصاویر جاسوسی و اسپای شات هایی که قبل از معرفی رسمی منتشر شده بود، انتظار یک طراحی کاملا عجیب و تازه را برای نسل تازه سانتافه داشتیم. حالا پس از معرفی رسمی این خودرو، تعجب بسیاری از ماشین دوستان برانگیخته شده است.
به گزارش خبرآنلاین، هیوندای در چند سال اخیر، نسبت به طراحی های عجیب و کاملا نو، هیچ ترس و واهمه ای ندارد. امثال خودرو هایی مثل آزرا، سوناتا، توسان و... هم تاییدکننده این موضوع هستند.
سانتافه نو، رسما برای رقابت سنگین با رقبا وارد میدان شده است. مهندسان و طراحان هیوندای دقیقا روی فاکتور هایی دست گذاشته اند که سلیقه مردم در این چند سال اخیر است. باکس دیزاین یا جعبه ای بودن بدنه در کنار طراحی کانسپت مانند، عواملی هستند که مردم را به خود جذب می نماید.
این خودروساز کره جنوبی اعتراف می نماید که با این طراحی مجدد خیره کننده، یک رویکرد غیر متعارف در پیش گرفته است تا ظاهری تازه به SUV بدهد.
طراحی چراغ های نسل پنجم سانتافه به راحتی قابل هضم نیستند و احتیاج به زمان دارد. فرض کنید در نمای جلویی سانتافه، دیگر با آن همیشگی این خودرو روبه رو نیستیم. بیشترین چیزی که در قسمت چراغ خودنمایی می نماید، گرافیک H مانند آن است که یادآور لوگوی هیوندای می باشد. این گرافیک از طریق یک خط به هم وصل شده و ظاهری مدرن و امروزی به خودرو داده است. سبک خاص جلوپنجره و بعلاوه طراحی قسمت پایینی سپر، جلب توجه خوبی دارند.
در نمای کناری، جعبه ای بودن و همرنگ شدن ستون های خودرو بیشترین خودنمایی را دارند که یادآور خودرو های لندروور است. احتمالا خیلی از شما مخاطبان، این نتیجه را بگیرید که هیوندای هم تقلید نموده است. اما در واقع باید گفت که هیوندای از یک سبک طراحی شاخص که از طریق لندروور شروع شد، استفاده نموده است. مانند سبک طراحی کراس اور کوپه که برای اولین بار از طریق بی ام و در مدل X 6 ترسیم شد.
رینگ های چند پره 21 اینچی با لاستیک های 245/45 R 21 که درون گلگیر مربعی مانند قرار دارند، زیبایی بیشتری را تزریق نموده است.
جنجالی ترین قسمت این خودرو، قسمت پشتی آن است. چراغ های عقب با همان گرافیک حرف H و در قالب یک مستطیل باریک، در فضای بسیار پایینی دیده می شوند. پایین بودن این چراغ ها توجه بسیاری از افراد را برانگیخته و سوال بسیاری از آن ها این است که دید این چراغ در خیابان ها به چه شکل خواهد بود. دیفیوزر خودرو طراحی ساده با خطوط تند و تیز دارد که مزین به یک اگزوز اسپرت شده است.
نوشته نامتقارن سانتافه ممکن است برای کسانی که وسواس تقارن دارند، کمی آزار دهنده باشد!
فضای داخلی سانتافه نو، همان مسیر پیشروی را قبلی را ادامه می دهد. فرمان نو هیوندای به سبک خودرو های قدیمی این شرکت، دریچه تهویه هوای کشیده و نمایشگر دوگانه و خمیده در کنار استفاده همزمان دکمه های فیزیکی و لمسی، بیشترین خودنمایی را دارند. نورپردازی های افقی و عمودی و کنترلر تعویض دهنده پشت فرمان هم جالب توجه هستند.
اهمیت به ایجاد فضا های مختلف مانند شارژر وایرلس و جا لیوانی و... هم جالب توجه است. از پلاستیک بازیافتی برای ساخت کفپوش، پشتی صندلی های ردیف دوم و سوم استفاده شده است.
هیوندای در حال حاضر هیچ مشخصات فنی این خودرو را منتشر ننموده است، اما می گوید فاصله بین دو محور کشیده تر شده است. با توجه به نوشته 2.5 T در بالای چراغ پشت خودرو، احتمالا پیشرانه 2/5 لیتری توربو از سری HTRAC با 277 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور، روی نسل نو سانتافه نصب خواهد شد. سیستم دو دیفرانسیل و گیربکس 8 سرعته همراه با این پیشرانه عرضه خواهند شد. پیشرانه های هیبرید و پلاگین هیبرید برای این خودرو قابل سفارش خواهند بود.
منبع: فرارو