وزیر ارتباطات: همه روستاها تا انتها 1401 به اینترنت متصل می شوند

به گزارش لیسون، وزیر ارتباطات می گوید اگر بودجه درخواستی این وزارت خانه در سال آینده تامین شود؛ در پایان سال 1401 کل روستاهای کشور به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

وزیر ارتباطات: همه روستاها تا انتها 1401 به اینترنت متصل می شوند

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی از اتصال هزار روستای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات، وعده داد اگر مجلس بودجه پیشنهادی این وزارتخانه برای شبکه ملی اطلاعات را تصویب کند، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سال آینده تمامی روستاهای بالای 20 خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل می کند. به گفته وزیر ارتباطات، این اتصال ها در سه مقطع زمانی اردیبهشت، شهریور و دهه فجر سال آینده رونمایی خواهند شد.

زارع پور درباره روستاهای متصل به اینترنت می گوید: پیش از آغاز به کار در وزارت ارتباطات تصور می کردم چهار هزار روستا از ارتباطات بی بهره هستند؛ اما بعداً با بررسی هایی که انجام دادیم مشخص شد 3500 روستا نیز ارتباطات باکیفیت و مناسبی ندارند و باید برای آنها هم برنامه ریزی کرد.

او با تقدیر از تلاش های دولت گذشته در خصوص ارتباط دهی روستاها گفت، امروز 500 سایت تلفن همراه در کشور آغاز به کار می کنند که با استفاده از آنها 780 روستای بدون ارتباط به شبکه متصل می شوند و حدود 250 روستا نیز بهبود کیفیت ارتباطات خواهند داشت.

در این برنامه اعلام شد تا به امروز 32 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور (81 درصد روستاهای کشور) به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

در مراسم امروز (3 بهمن) ارتباط مستقیم با استان اردبیل برای آغاز به کار یکی از سایت های همراه اول به کنندگی از کل سایت های این اپراتور برقرار شد. همچنین ارتباط با روستایی در استان فارس و آغاز به کار یکی از سایت های ایرانسل برقرار شد.

همراه اول گفت در بخشی از پروژه ارتباط رسانی به روستاها که امروز رونمایی شد، 202 سایت نو یا ارتقا یافته به تکنولوژی نسل 3 یا 4 در 297 روستای بالای 20 خانوار نصب و راه اندازی کرده است.

همچنین بنابر اعلام ایرانسل، این اپراتور 86 سایت نو با فناوری های 3G و 4G راه اندازی کرده و سهم های وب نیز به عنوان اپراتور USO روستایی 380 سایت نو است.

منبع: شبکه چی
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1949

به "وزیر ارتباطات: همه روستاها تا انتها 1401 به اینترنت متصل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: همه روستاها تا انتها 1401 به اینترنت متصل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید