شرایط خطرناک کباب و جگرفروشی های دستفروش شیراز ، سلامت شهروندان تهدید می شود

به گزارش لیسون، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمان داری شیراز اظهار داشت: طرح ساماندهی کباب و جگرفروشی های سیار در این شهرستان و با هدف مراقبت از سلامت شهروندان و نظارت بر عملکرد عرضه کنندگان اغذیه، اجرایی خواهد شد.

شرایط خطرناک کباب و جگرفروشی های دستفروش شیراز ، سلامت شهروندان تهدید می شود

به گزارش خبرنگاران، جعفر طاهری یکشنبه 27 شهریور در گفت وگو با خبرنگاران گفت: سلامت مردم خط قرمز ماست و با هر اقدامی که سلامت مردم را به مخاطره بیندازد برخورد قانونی انجام خواهد شد.

او با ابراز نگرانی از اینکه اخیرا در حاشیه خیابان های پرترافیک شهر شاهد عرضه کباب، دل و جگر و ... هستیم اضافه نمود: این روند عرضه محصولات غذائی به صورت غیر استاندارد، غیر بهداشتی و سیار نه تنها سلامت و امنیت شهروندان را تهدید می کند، بلکه زیبایی بصری شهر را هم برهم زده است.

طاهری بار دیگر تاکید کرد: عرضه مواد غذایی به ویژه مواد غذایی پخته شده از دست فروشی ها تحت هیچ شرایطی مجاز نیست و تنها واحدهای صنفی دارای مجوزهای لازم از دستگاه های اجرایی امکان عرضه اینگونه محصولات به مردم را دارند.

او با بیان اینکه اساسا مواد اولیه مورد مصرف در این اماکن، به دلیل فقدان هویت بهداشتی، تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی محسوب می شود، تاکید کرد: افرادی که از دست فروشی ها مواد غذایی خریداری و مصرف می کنند، باید بدانند که هیچ نظارتی بر نحوه تهیه، تولید، نگهداری و طبخ آنها وجود نداشته و از نظر بهداشتی تایید نمی شود.

معاون فرمانداری شیراز از اجرای طرح ساماندهی اغذیه فروشی های سیار هم خبر داد و گفت: در این طرح، بازدیدهای مشترک شبانه در چند نوبت از مراکز عرضه سیار کباب و جگر در سطح شهر انجام و با هرگونه فعالیت فاقد مجوز که برهم زننده نظم و سلامت عمومی جامعه باشد، برخورد می شود.

طاهری گفت که در این راستا شهرداری شیراز با حمایت دستگاه های حاکمیتی و نظارتی، حسب وظیفه ذاتی خود و براساس قوانین و ضوابط مربوطه، نسبت به جمع آوری این مشاغل مزاحم اقدام خواهد کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1401 بروزرسانی: 29 شهریور 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2116

به "شرایط خطرناک کباب و جگرفروشی های دستفروش شیراز ، سلامت شهروندان تهدید می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط خطرناک کباب و جگرفروشی های دستفروش شیراز ، سلامت شهروندان تهدید می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید