پل پونته وچیو، نماد جاودانه فلورانس در ایتالیا

به گزارش لیسون، پل پونته وچیو

ایتالیا از کشورهای زیبای اروپاست که در هر شهرش جاذبه هایی خاص و متفاوت خودنمایی می نماید. از دیدنی های این کشور پل های زیبا و قدیمی ای هستند که بر روی رودخانه آرنو قراردارند. پل قدیمی پونته وچیو (Ponte Vecchio) یکی از آن پل هاست که از قدیمی ترین پل های ایتالیا و از جاذبه های شهر فلورانس است و تبدیل به نماد جاودانه این شهر شده است. پلی با معماری رومی و باستانی که مغاره های زیادی بر روی آن وجود دارد و آن را خاص و منحصربفرد نموده است .خبرنگاران را همراهی کنید تا داستان این پل نمادین فلورانس را بخوانید.

پل پونته وچیو، نماد جاودانه فلورانس در ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

در کنار پیاده روی سمت جنوبی میدان دلاریپابلیکا به سمت کاخ پیتی، پلی زیبا به نام پونته وچیو وجود دارد که تا سال 1218 تنها پلی بود که بر روی رودخانه آرنو در فلورانس وجود داشت. در سال 1345 سیل این پل را در هم شکست و پل جدیدی به جایش ساخته شد. در طول جنگ جهانی دوم این پل تنها پل روی رودخانه آرنو بود که نیروهای آلمانی آن را خراب نکردند، آن ها به جای تخریب پل، سازه های قرون وسطایی دو سمت پل را از بین بردند تا کسی نتواند از رویش رد گردد. در نوامبر 1966 پل به طور معجره آسایی زیر وزن زیاد آب استقامت کرد و در مقابل خروش دوباره رودخانه قسمت هایی از آن ترک برداشت.

چه کسی این پل را ساخت؟

این پل در زمان رومیان باستان ساخته شد تا محل عبور و مرور از روی رودخانه آرنو باشد. گفته می گردد که برای اولین بار در سال 996 نام پل در میان اسناد تاریخی دیده شده است. از آنجایی که فلورانس شهر سیل خیزی بود این پل در سال 1117 بر اثر سیل خراب شد و در سال 1333 مورد بازسازی نهاده شد. در سال های بعد هم همچنان سیل آسیب هایی به این پل وارد می کرد. در قرن شانزدهم میلادی بعد از اینکه مدیچی حاکم فلورانس به قصر پیتی نقل مکان کرد یک معمار و نقاش مامور شد تا یک کریدوری را در شهر فلورانس برای ارتباط دو منطقه بسازد که محل عبورش از روی رودخانه این پل بود. در این کریدور آثار هنری ارزشمندی نگهداری می شد و محل اختصاصی رفت و آمد خانواده مدیچی بود تا راهی متفاوت از مردم برای رفت و آمد داشته باشند.

از قرن سیزدهم بر روی این پل مغازه هایی باز شده که در ابتدا همه جور مغازه مثل غصابی و ماهی فروشی هم در آن دیده می شد. در سال 1593، فردیناند اول دستور داد که فقط طلافروش ها و جواهری ها می توانند بر روی پل مغازه داشته باشند.

در گوشه ای از روی این پل تندیس طلافروش قرن شانزدهم را می بینید، تندیسی که شکوه خاصی به جهت پیاده روی پل بخشیده است. در هنگام شب، کرکره های چوبی مغاره ها جهتی تماشایی را برای پیاده روی شبانه به وجود می آورند. این پل با چشم اندازهای زیبا از رودخانه جایی رمانتیک و رویایی است. با قایق سواری در رودخانه هم می توانید نمایی زیبا از پل ببینید.

منبع: visitflorence.com

منبع: الی گشت
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 459

به "پل پونته وچیو، نماد جاودانه فلورانس در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل پونته وچیو، نماد جاودانه فلورانس در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید