240 بار اقدام به نقض آتش بس در استان الحدیده از سوی ائتلاف سعودی

به گزارش لیسون، اتاق عملیات افسران ارتباط یمن از نقض گسترده آتش بس در الحدیده از سوی ائتلاف سعودی اطلاع داد.

240 بار اقدام به نقض آتش بس در استان الحدیده از سوی ائتلاف سعودی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المسیره، اتاق عملیات افسران ارتباط یمن در استان الحدیده در تشریح تعداد و جزئیات موارد نقض آتش بس از سوی ائتلاف متجاوز سعودی بیان کرد که در 24 ساعت گذشته این ائتلاف 240 بار اقدام به نقض آتش بس در این منطقه نموده است.

براین اساس، حملات پهپاد های جاسوسی و ایجاد استحکامات جنگی، پرواز 15 فروند پهپاد جاسوسی در آسمان حیس، الفازه، الجبلیه و التحیتا و بعلاوه کوشش برای نفوذ به حیس و حملات راکتی و توپخانه ای به منطقه ها مختلف از جمله موارد نقض آتش بس ائتلاف سعودی است.

توافق آتش بس در استان الحدیده از سوی طرف های یمنی در تاریخ سیزدهم دسامبر سال 2018 میلادی (22 آذر 1397 ه. ش) در سوئد حاصل شده است و ائتلاف متجاوز سعودی از آن موقع تا به امروز این آتش بس را نقض نموده و به حملات خود به استان الحدیده ادامه می دهد.

ریاض با راه انداختن جنگی ظالمانه به یمن حمله نموده و بخش هایی از این کشور را به اشغال خود درآورده است. بعلاوه مردم یمن را تحت شدیدترین محاصره ها قرار داده است که منجر به فجایع انسانی شده و حال بعد از پیروزی هایی که یمنی ها مقابل تجاوزکاران به دست آورده اند، ادعا می نماید در پی آتش بس است. شواهد نشان می دهند دخالت عربستان در تحولات منطقه همواره موجب بروز بحران های عمیقی شده است.

عربستان در حالی مدعی موافقت با ایجاد آتش بس در یمن است که این کشور را هدف حملات بی امان خود قرار داده و از سوی دیگر مقامات دولت نجات ملی یمن هم بار ها تاکید نموده اند که؛ تا زمانی که ائتلاف سعودی جنگ علیه یمن را متوقف نکند و محاصره را سرانجام نبخشد، طرح پیشنهاد آتش بس را بی فایده می داند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1823

به "240 بار اقدام به نقض آتش بس در استان الحدیده از سوی ائتلاف سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "240 بار اقدام به نقض آتش بس در استان الحدیده از سوی ائتلاف سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید