5 توصیه طلایی برای کاهش سالم و سریع وزن

به گزارش لیسون، بدن هر فرد با دیگری تفاوت دارد و به ندرت می گردد یک رژیم کاهش وزن، برای همه جواب دهد. به این معنی، توصیه ای که برای فردی مناسب است، می تواند برای دیگران مفید نباشد.

5 توصیه طلایی برای کاهش سالم و سریع وزن

به گزارش العربیه، با این حال، طبق گزارش روزنامه هندوستان تایمز، می توانید با چند ترفند ساده، گامی اساسی در راستای کاهش مداوم وزن بیشتر افراد مبتلا به اضافه وزن برداشت.

به گفته کارشناسان حوزه سلامت، تنظیم یک برنامه روزانه به حفظ تناسب اندام و تقویت ایمنی بدن یاری می نماید که متد درستی برای کاهش وزن به شمار می آید.

به عنوان مثال، نوشیدن آب می تواند به مهار اشتهای زیاد به غذا یاری کند چراکه در بسیاری از موارد، تشنگی با گرسنگی اشتباه گرفته می گردد.

پرهیز از خوردن غذا های پرشکر، اجرای تمرین های تنفسی و خواب مناسب از دیگر عادات سالمی هستند که می توان تا خاتمه عمر از آن ها پیروی کرد و سبک سالم زندگی نیز انسان را از ابتلا به بسیاری از بیماری ها حفظ می نماید.

دکسا بهاوسار، کارشناس تغذیه نیز 5 نکته بسیار ساده برای کاهش وزن را توصیه می نماید که برای بیشتریت قریب به اتفاق افراد مبتلا اضافه وزن، مناسب هستند.

رژیم فستینگ

به گفته او، رژیم روزه متناوب فستینگ، برای کسانی که در صدد کم کردن وزن بوده، اما حال و حوصله محاسبه کالری را ندارند، برترین شیوه است که به شکل زیر عمل می نماید:

1- روزه داری متناوب

به نظر دکتر بهاوسار، رژیم روزه داری متناوب فستینگ می تواند جایگزین مناسبی برای تغییر رژیم غذایی به رژیم غذایی بسیار کم کالری باشد.

بعلاوه با پیروی از رژیم روزه داری متناوب، می توان در ساعات روز، میان طلوع و غروب آفتاب، یعنی در طول 12 ساعت، غذا خورد و 12 ساعت را نیز روزه گرفت. به عنوان مثال صبحانه در ساعت 7-8 صبح و شام را 7-8 شب. در این نوع رژیم تا روز بعد، هیچ غذا و نوشیدنی جز آب نباید مصرف گردد.

او اضافه نمود که رژیم فستینگ به بدن یاری می نماید هر چیزی را که می خورد هضم و تمام مواد غیرضروری را حذف کند و به سیستم گوارشی، استراحت کافی می دهد.

2- نوشیدن آب

علاوه بر این، مصرف آب به طور ایده آل به مهار اشتهای زیاد برای خوردن غذا یاری می نماید، زیرا احساس سیری را ایجاد می نماید. بعلاوه نوشیدن آب کافی، علاوه بر یاری به هضم و دفع سالم، برترین راه سم زدایی از بدن است.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه نوشیدن آب کم می تواند منجر به یبوست و کم آبی بدن گردد که برهم خوردن توازن هورمونی و افزایش وزن را در پی دارد، اعلام نمود: برای کاهش چربی های اضافی، نوشیدن آب گرم، برترین راه است.

3- خوراکی های حاوی قند و غذا های سرخ شده

او در همین زمینه، تاکید نمودکه پرهیز از خوراکی های حاوی مقادیر قند بالا، غذا های سرخ شده یا اغذیه فرآوری شده، بار و فشار روی کبد را کاهش داده و فرآیند هضم و دفع سموم را به شکلی ایده آل تسهیل می نماید.

پرهیز از این نوع خوراکی ها، بروز التهاب روده را کاهش داده و به آن اجازه می دهد، مواد با ارزش غذایی بالا را از غذا های خورده شده، جذب کند.

4- ورزش

بهاوسار در ادامه اضافه نمود که تحرک فیزیکی به بهبود گردش خون در سراسر بدن یاری نموده و غذا و اکسیژن کافی را برای تمام سلول های بدن فراهم می نماید و با تامین راحتی فکر، به خوردن درست غذا یاری می نماید.

5- خواب عمیق

این کارشناس تغذیه در خاتمه توصیه های خود تاکید نمود که کیفیت مناسب خواب، برترین راه برای کاهش چربی های اضافی بدن است.

بعلاوه، خوابیدن در ساعت 10 شب، فرایند سم زدایی کبد را بهبود می بخشد که معمولاً از ساعت 10 شب تا 2 بامداد انجام می گردد که برترین زمان برای کاهش وزن سریع است؛ به ویژه اگر کسی قبل از ساعت 7-8 بعد از ظهر شام خورده باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2064

به "5 توصیه طلایی برای کاهش سالم و سریع وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 توصیه طلایی برای کاهش سالم و سریع وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید