واشنگتن درصدد لغو محدودیت های ورود مسافران اروپایی است؟

به گزارش لیسون، خبرنگاران : مقام های آمریکا و یک شرکت هواپیمایی به رویترز گفته اند که کاخ سفید طرح لغو ممنوعیت ورود شهروندان غیرآمریکایی را که اخیرا به برزیل، انگلیس، ایرلند و 26 کشور اروپایی دیگر سفر نموده اند، آنالیز می نماید.

واشنگتن درصدد لغو محدودیت های ورود مسافران اروپایی است؟

با ما سفر کنید و با تورهای اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز از واشنگتن اظهار داشت؛ با اینکه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این ممنوعیت را به منظور مهار کردن همه گیری ویروس کرونا اعمال نموده، اما به گفته مقام های آمریکا، قصد تجدیدنظر در باره ممنوعیت های مشابه برای بیشتر شهروندان غیرآمریکایی که اخیرا به چین یا ایران سفر نموده اند، وجود ندارد.

به گفته افراد مطلع؛ با وجود این برنامه مورد حمایت کارگروه ویروس کرونای کاخ سفید، مقام های بهداشت همگانی و دیگر سازمان های فدرال است، اما ترامپ هنوز تصمیم پایانی را در این باره نگرفته و زمانبندی اجرای آن نامشخص است.

کاخ سفید، وزارت امنیت داخلی و مرکز مهار و جلوگیری از بیماری ها (سی دی سی) هنوز در این باره اظهارنظری ننموده اند.

بسیاری از مقام های دولت آمریکا بر این باورند با توجه به این موضوع که بیشتر کشورهای دنیا مشمول این ممنوعیت نمی شوند، ادامه اجرای این محدودیت ها هیچ توجیهی ندارد و لغو این محدودیت ها موجب تقویت وضع اقتصادی شرکت های هواپیمایی آمریکا خواهد شد که در پی کاهش سفرهای بین المللی تا 70 درصد، به شدت برای بقا و ادامه فعالیت کوشش می نمایند.

با این حال ترامپ ممکن است با توجه به شمار بالای مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا، ادامه این محدودیت را برگزیند. یک مانع بالقوه این است که اروپائیان فورا به شهروندان آمریکا اجازه سفر به کشورهای اروپایی را ندهند.

کشورهای اروپایی شامل 26 عضو حوزه شنگن که امکان سفر بدون ویزا در میان اعضا را می دهند، مشمول محدودیت های ورود به آمریکا هستند. محدودیت های آمریکا در باره ممنوعیت ورود بیشتر کشورهای اروپایی از میانه مارس و ممنوعیت ورود شهروندان برزیل در ماه مه اجرایی و نخستین ممنوعیت ورود شهروندان غیرآمریکایی از چین در 31 ژانویه اعمال شد که شهروندان ایران هم در ماه فوریه به آن افزوده شدند.

تقریبا تمامی کشورهای اروپایی ورود بیشتر شهروندان آمریکا را ممنوع نموده اند و انگلیس و ایرلند تنها در صورتی به آمریکائیان اجازه ورود می دهند که 2 هفته در قرنطینه بمانند. اما برزیل به شهروندان ایالات متحده اجازه ورود می دهد.

گروه شرکت های هواپیمایی آمریکا دربرگیرنده شرکت های هواپیمایی دلتا، یونایتد و بعضی دیگر روز سه شنبه از دولت فدرال خواهان مشخص معیارهای ملی تست تشخیص کرونا به منظور لغو محدودیت های مسافرتی شدند. به باور بعضی شرکت های هواپیمایی و مقام های آمریکا؛ اجرای تست راه اصلی ازسرگیری گسترده سفرهای بین المللی است.

واشنگتن با چند کشور در باره امکان اجرای برنامه های تست کرونا به منظور ازسرگیری ارتباطات هوایی میان شهرهای اصلی 2 طرف مذاکره نموده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1312

به "واشنگتن درصدد لغو محدودیت های ورود مسافران اروپایی است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "واشنگتن درصدد لغو محدودیت های ورود مسافران اروپایی است؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن درصدد لغو محدودیت های ورود مسافران اروپایی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید