ابراز نگرانی اتحادیه اروپا درباره شرایط خشونت بار در لیبی

به گزارش لیسون، وزرای امور خارجه آلمان، فرانسه و ایتالیا همراه با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه مشترکی درباره شرایط در لیبی ابرازنگرانی نموده و ازهمه احزاب درگیر خواستند برای مقابله با دشمن مشترک کرونا اقدام نمایند.

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا درباره شرایط خشونت بار در لیبی

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، با توجه به خشونت های مداوم در لیبی هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان مشترکا با همتایان فرانسوی و ایتالیایی و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخواستی را به احزاب درگیر در لیبی ارائه دادند.

این مقامات اروپایی امروز (شنبه) در یک بیانیه مشترک درباره شرایط در این کشور آفریقای شمالی ابراز نگرانی کردند.

آن ها هم زمان از احزاب درگیر در لیبی درخواست کردند ازروح ماه رمضان که تازه آغازشده الهام بگیرند و مذاکرات برای آتش بس واقعی را ازسر بگیرند.

آن ها در این بیانیه تاکید کردند که همه احزاب درگیر در لیبی باید به نفع کشور قاطعانه در برابر دشمن مشترک یعنی بحران کرونا اقدام نمایند.

در این بیانیه مشترک آمده است که درگیری ها در لیبی همچنان ادامه دارد و تحولات هفته های اخیر بخصوص با توجه به اوضاع مردم رنج دیده لیبی نگرانی ها را افزایش داده است.

این مقامات اروپایی مجددا بر تعهدات خود نسبت به تصمیمات اتخاذ شده در کنفرانس صلح لیبی در اواسط ژانویه در برلین تاکید کردند و ازدرخواست آتش بس انسان محبت آمیز دبیر کل سازمان ملل و نماینده ویژه سازمان ملل در این کشور حمایت کردند.

حدود 9 سال است که درگیری های داخلی شدیدی در لیبی به وقوع می پیوندد. درگیریها اطراف پایتخت لیبی اخیرا تشدید شده است. بر اساس اطلاعات سازمان ملل بیش از850 نقض علیه آتش بس مورد توافق قرار گرفته در اواسط ژانویه رخ داده است. در اواسط ژانویه ،آلمان یک کنفرانس صلح لیبی را در برلین با حضور نمایندگان احزاب درگیر و تعداد زیادی ازکشورها برگزار کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 953

به "ابراز نگرانی اتحادیه اروپا درباره شرایط خشونت بار در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی اتحادیه اروپا درباره شرایط خشونت بار در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید