اتحادیه اروپا فشار بر شرکت آسترازنکا برای عمل به تعهداتش را افزایش می دهد

به گزارش لیسون، مقامات اتحادیه اروپا باردیگر از شرکت آسترازنکا عمل به تعهدات خود برای تحویل واکسن کرونا به این اتحادیه را خواهان شده و از استفاده از ابزار قانونی برای تحقق این هدف خبر دادند.

اتحادیه اروپا فشار بر شرکت آسترازنکا برای عمل به تعهداتش را افزایش می دهد

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی استاندارد، نمایندگان بلند پایه اتحادیه اروپا همچنان برای پایبندی شرکت انگلیسی- سوئدی آسترازنکا به تعهدات خود در قبال بروکسل بر این شرکت فشار وارد می نمایند.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی در گفتگویی با رادیو آلمان گفت: ما هنوز هیچ شرح قابل قبولی از این شرکت برای تنگناهای ایجاد شده در تحویل واکسن به اروپا دریافت ننموده ایم.

وی شفایت و امنیت برنامه ریزی را از این شرکت عظیم دارویی درخواست نموده و تاکید نمود که در قرارداد مقدار تعیین تحویل واکسن به اروپا قید شده است.

چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی هم روز پنج شنبه در پاسخی به سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش تاکید نمود که در صورت لزوم از همه ابزار قانونی و اقدامات اجرایی به منظور اطمینان از یک فراوری و تامین موثر واکسن برای شهروندان استفاده می کنیم.

میشل تاکید نمود که توسل به ماده 122 در پیمان اتحادیه اروپا برای این منظور ممکن است. این ماده به اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن ابزار قانونی برای در پیش دریافت اقدامات فوری را می دهد.

میشل البته درباره جزئیات این تصمیم بروکسل شرحی نداد. رئیس شورای اروپایی به این ترتیب به نوشته ای که صدر اعظم اتریش و همتایان وی در کشورهای دانمارک، یونان و چک قبل از نشست ویدئویی اتحادیه اروپا نوشته بودند پاسخ داد.

آن ها در این نوشته تصویب سریع و بدون مراحل اداری واکسن های بیشتر از طرف آژانس دارویی اروپا را درخواست نموده بودند.

میشل تاکید نمود: متاسفانه تاخیرهایی که اخیرا از طرف بعضی شرکت های دارویی اعلام شده است دلیلی برای نگرانی های واقعی است. وعده های این شرکت های داروسازی به اروپا باید عمل گردد. تاخیرهای ناموجه در عمل به این وعده ها زندگی میلیون ها نفر را در معرض خطر قرار می دهد.

وی البته درباره جستجوی راه چاره به وسیله مذاکره تاکید نموده و در عین حال تاکید رد که اتحادیه اروپا با ابزار قانونی بسیاری برای پیشبرد این مسئله تجهیز شده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده هنوز هیچ راه چارهی برای تنگناهای ایجاد شده در تحویل واکسن به اروپا از طرف شرکت آسترازنکا به دست نیامده است.

یک سخنگوی کمیسیون اروپایی اعلام نموده است که اتحادیه اروپا همچنان منتظر ارائه پیشنهاداتی از طرف این شرکت برای چگونگی عمل به تعهدات خود در قبال اروپا است.

شرکت آسترازنکا از فاش شدن موارد قید شده در قرارداد با اروپا برای حل مناقشات حمایت نموده حتی اگر در این صورت بعضی مفاد حساس آن سیاه گردد. یک مقام اتحادیه اروپا از انتشار بعضی جزئیات این قرارداد در روز آدینه خبر داده است.

اتحادیه اروپا اخیرا آسترازنکا، غول بریتانیایی-سوئدی داروسازی دنیا را تهدید کرد که در صورت عدم پایبندی به تعهداتش، اجازه صادرات واکسن کرونای فراوریی این شرکت از خاک اروپا به خارج را نخواهد داد.

این تهدید پس از آن اعلام شد که اتحادیه اروپا شرحات شرکت آسترازنکا درباره ناتوانی از تحویل به موقع 80 میلیون دوز واکسن به 27 کشور عضو در سه ماهه نخست سال 2021 را روشن و قانع نماینده ندانست. آسترازنکا می گوید تا سرانجام ماه مارس تنها قادر به تحویل 31 میلیون دوز واکسن به کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

قرار است کمیسیون اروپا امروز (آدینه) مجوز استفاده از واکسن آسترازنکا را صادر کند. کوشش بروکسل برای ورود سومین واکسن کرونا به بازار در حالی انجام می گردد که بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، ازجمله فرانسه با کمبود شدید واکسن کووید-19 برای افراد مسن و شهروندان مشغول در مشاغل پرخطر روبرو هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس شرکت آسترازنکای انگلیس این ادعای اروپا که این شرکت واکسن های اروپا را به کشور دیگری تحویل داده را رد نموده است

شرکت انگلیسی آسترازنکا چندی پیش اعلام نمود که نمی تواند همه واکسن های توافق شده با اتحادیه اروپا را به موقع به این اتحادیه تحویل دهد. بروکسل این اتهام را به این شرکت وارد نموده که واکسن های اروپا را به کشور دیگری فروخته است.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا هم به دلیل تاخیر و کاهش تحویل واکسن کرونا از طرف شرکت های فراوری نماینده واکسن که با اروپا قرار داد بسته اند یعنی شرکت فایزر-بیون تک و آسترازنکا این مسئله را بسیار نگران نماینده دانسته و چندی پیش اعلام نمود: این کند شدن تحویل واکسن نقض آشکار توافق صورت گرفته است و موجب خسارت های هنگفتی به ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی می گردد و تاثیرات مستقیمی بر سلامت و زندگی شهروندان و اقتصاد ایتالیا که شدیدا مورد حمله قرار گرفته است دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کمیسیون اروپایی تا به حال 6 قرارداد برای تهیه بالغ بر 2.3 میلیارد دوز واکسن کرونا منعقد نموده است؛ از جمله با شرکت فایزر- بیونتک توافقی برای تهیه 600 میلیون دوز واکسن و با شرکت آسترازنکا توافقی برای خرید بالغ بر 400 میلیون دوز واکسن کرونا منعقد شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1432

به "اتحادیه اروپا فشار بر شرکت آسترازنکا برای عمل به تعهداتش را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا فشار بر شرکت آسترازنکا برای عمل به تعهداتش را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید