تحصیل در کانادا - همه آنچه که باید در این زمینه بدانید

به گزارش لیسون، مقدمه

یکی از تحصیل نموده ترین کشورها در دنیا، کانادا، سرزمین افرا، هاکی روی یخ و فرصت های شغل و تحصیلی فراوان است. این کشور هر ساله میزبان تعداد زیادی دانشجویی بین المللی و مهاجر است که برای تحصیل در کانادا به آنجا مهاجرت می نمایند. دانشگاه های دارای رتبه برتر در سطح دنیای، برنامه های درسی باکیفیت، هزینه نسبتا مناسب زندگی و تحصیل در کانادا و فرایند آسان دریافت ویزای تحصیلی کانادا باعث می گردد تا بسیاری به این نتیجه برسند که: کانادا همان کشوری است که می خواهند در آن تحصیل نمایند.

تحصیل در کانادا - همه آنچه که باید در این زمینه بدانید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

چرا تحصیل در کانادا؟

بسیاری برای آغاز تحصیلات دانشگاهی یا ادامه آن در مقاطع بالاتر این کشور را انتخاب می نمایند. مهمترین دلایل این امر به توضیح زیر است.

برخورداری از دانشگاه های عظیم و برتر

کانادا به داشتن دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی برتر، که در سراسر دنیا شناخته شده اند، افتخار می نماید. این دلیل این امر سیستم آموزشی کانادا مبتنی بر مطالعات میان رشته ای است، همراه با آموزش مهارت های قابل انتقال و امکانات عالی. دانشگاه های برتر کانادا در میان 100 دانشگاه برتر طبق Times Higher Education Rankings 2018 عبارتند از: دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل.

فرایند آسان اخذ ویزای تحصیلی کانادا

یکی از دلایل اصلی کانادا به عنوان یکی از اصلی ترین مقصد بین المللی دانشجویان شناخته شده، این است که این کشور یک فرایند شفاف و قابل دسترس برای درخواست ویزا دارد. برای درخواست تحصیل در دانشگاههای کانادا، به طور معمول به صفحه درخواست در وب سایت هر دانشگاه می روید تا تعدادی از مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید که شامل موارد زیر است:

· گواهی فارغ التحصیلی دبیرستان یا آخرین مقطع تحصیلی

· فرم درخواست تکمیل شده

· مدرک اثبات نماینده مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه (در مناطق فرانکوفون)

· شواهدی مبنی بر اینکه می توانید در طول تحصیل از نظر اقتصادی تمکن داشته باشید یا حمایت شوید.

مهلت درخواست 15 ژانویه است. پس از پذیرش در دانشگاه کانادا می توانید کارهای لازم را برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا آغاز کنید.

کانادا دارای یک سیستم اجتماعی عالی و مترقی است

کانادا در حال تبدیل شدن به یک کشور بسیار مترقی است و این تا حد زیادی تحت تأثیر نیروهای جوان شاغل در بخش دولتی و سیاسی این کشور، به ویژه نخست وزیر جوان، خوش تیپ و خوش فکر آن جاستین ترودو است. با چنین سیستم سیاسی و اجتماعی جای تعجب نیست که کانادا این همه دانشجوی جوان را به خود جذب نموده است.

کانادا شهریه و هزینه های زندگی مقرون به صرفه ای دارد

هزینه های تحصیل در این کشور در رشته هایی مانند علوم اجتماعی و هنر در از حدود 400 CAD در سال آغاز می گردد. تعداد محدودی از برنامه ها بین 1000 تا 4000 CAD در سال است، اما هزینه اکثریت قریب به اتفاق اغلب رشته ها بیش از 10،000 CAD در سال است.

در خصوص هزینه های زندگی - مسکن ، سرگرمی و غذا - شما باید ماهانه بین 1000 تا 2000 CAD بودجه را برای این کار ذخیره کنید. گرانترین شهرها ونکوور و کلگری هستند. بعضی از ارزان ترین شهرهای دانشگاهی کانادا عبارتند از: همیلتون، شهر کبک و اتاوا . مهمترین نکته در خصوص این کشور میزان متوسط هزینه تحصیل در کانادا و زندگی در این کشور است، در واقع هزینه های دانشجویان مهاجر کمتر از سایر مقاصد برتر تحصیل برای مهاجرت در انگلیس، ایالات متحده و استرالیا است.

کانادا دارای مدرک لیسانس عالی است

این کشور دوزبانه دارای گزینه های بسیار خوبی برای تحصیل است، برای همین دلیل مسئله ای در یافتن رشته مورد علاقه شما نیست. تحصیل در این کشور به معنای انتخاب یک مقصد دانشگاهی عالی است که در آن از کنجکاوی، نوآوری و تحقیقات بسیار استقبال می گردد.

بعضی از رشته های مقطع لیسانس در کانادا که خواستار بیشتری از سوی داوطلبان خارجی دارند عبارتند از: لیسانس مدیریت بازرگانی، مهندسی، لیسانس در علوم محیطی، لیسانس علوم کامپیوتر، لیسانس در رشته های فیلم، عکاسی و رسانه.

می توانید در کانادا همزمان کار و تحصیل خود را به پیش ببرید

دانشجویان مهاجر در حین تحصیل در کانادا می توانند در طول ترم 20 ساعت در هفته و در تعطیلات حداکثر 30 ساعت در هفته کار نمایند. علاوه بر این، اگر در منطقه دانشگاه کار می کنید، به مجوز خاصی نیاز ندارید. چون این مجوزی تنها برای اشتغال تمام وقت در خارج از دانشگاه ها ضروری است.

بعضی از بهترین مشاغل دانشجویی نیمه وقت در کانادا عبارتند از: دفتردار، دستیار خدمات مشتری، دستیار دفتر، همچنین در تعطیلات تابستان این فرصت را خواهید داشت که مشاغل موقتی را در: جشنواره ها، اردوگاه ها، کنسرت و اماکن عمومی داشته باشید. در کل کانادا کشوری با مشاغل پردرآمد است. این موارد بیشتر برای کسانی که به دنبال کار تمام وقت هستند و بعد از تحصیل به فکر ماندن در کانادا هستند دارای اهمیت زیادی است.

کانادا ترکیبی کامل از طبیعت، فناوری و فرهنگ منحصر بفرد است

فراتر از دلایل که برای تحصیل در کانادا ذکر شد، این کشور ترکیب بی نظیر از چشم انداز طبیعی با تکنولوژی پیشرفته و جامعه چند فرهنگی است. کانادا یکی از بالاترین رتبه ها در زمینه کیفیت زندگی است. پارک ها و باغ ها ، رویداد های فرهنگی، تئاترها مراکز هنری و موزه ها زندگی و تحصیل در این کشور را جذاب تر می نماید.

کانادا همچنین به عنوان یکی از امن ترین و صلح آمیزترین کشورهای دنیا شناخته می گردد و سوار بر موج فناوری است. بعضی از قوی ترین صنایع این کشور عبارتند از مخابرات، بیوتکنولوژی و مهندسی هوانوردی و رسانه های دیجیتال و بازی های ویدیویی که فرصت مناسبی برای کار را فراهم می آورند.

با مای اسمارت اپلای به جستجوهای خود خاتمه دهید

اگر شما هم خواستار ادامه تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی این کشور هستید، مجموعه اسمارت اپلای با ارائه مشاوره، اسمارت سرچ (جستجوی هوشمند) و تطبیق شرایط با دانشگاه هایی که شرایط پذیرش شما را دارند، برای تحصیل در این کشور به شما یاری خواهد نمود.

خدمات مای اسمارت اپلای به سه بخش جستجوی هوشمند برای یافتن دانشگاه و رشته مطابق شرایط شما، مشاوره هوشمند برای انتخاب از میان گزینه ها و تطبیق شرایط با گزینه ها و اقدام هوشمند برای اخذ ویزا و پیگیری پفراینده مهاجرت انجام می گردد و تمامی هزینه ها در صورت عدم موفقیت به فرد بازگردانده می گردد. به همین دلیل استفاده از خدمات مای اسمارت اپلای یک انتخاب هوشمندانه است.

منبع: همگردی
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1231

به "تحصیل در کانادا - همه آنچه که باید در این زمینه بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل در کانادا - همه آنچه که باید در این زمینه بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید