ادامه سریال خودکشی در پلیس فرانسه؛ یک مأمور دیگر خودش را کشت

به گزارش لیسون، مقام های فرانسوی اعلام کردند این هفته یک نیروی دیگر پلیس این کشور دست به خودکشی زده و جانش را از دست داده است.

ادامه سریال خودکشی در پلیس فرانسه؛ یک مأمور دیگر خودش را کشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرایند خودکشی های مکرر در پلیس فرانسه این هفته با مرگ یک افسر دیگر پلیس این کشور ادامه یافته است.

به نوشته روزنامه فیگارو، پلیس فرانسه روز دوشنبه اظهار داشت یک نیروی پلیس منطقه او دی سن بامداد امروز خودکشی نموده و جانش را از دست داده است.

پلیس فرانسه امروز در توییتر نوشت: با کمال تأسف امروز از مرگ یکی از حافظان صلح در منطقه او دی سن در شب گذشته، آگاه شدیم.

نام این نیروی پلیس اعلام نشده، اما به نوشته خبرگزاری فرانسه وی متولد سال 1980 میلادی بوده و ساعت 2 بامداد امروز (به وقت محلی) در محل کار خود، خودکشی نموده است.

به گفته پلیس، این فرد از محل حضور همکارانش فاصله گرفته، به اتاق دیگری رفته، روی جایگاه نشسته و با اسلحه سازمانی به خودش شلیک نموده است.

این فرد سه نامه از خود بر جای گذاشته است، یکی برای همسرش، دیگری برای همکارانش و یک نامه دیگر هم خطاب به اداره پلیس فرانسه. به نوشته فیگارو، وی در نامه سوم از شرایط دشواری که پلیس در جامعه امروز با آن روبروست، گلایه نموده است.

به گفته پلیس، تحقیقات در خصوص این حادثه شروع شده است.

بنا بر اعلام مراجع رسمی در فرانسه، میزان خودکشی در میان نیروهای پلیس به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. حادثه بامداد امروز، 59مین مورد خودکشی پلیس در امسال میلادی بوده است. این در حالی است که تعداد خودکشی نیروهای پلیس در سال 2018، 35 مورد بوده است.

رسانه های فرانسوی نوشته اند که آمار خودکشی در پلیس این کشور به حدی افزایش یافته است که این عامل اکنون به مهمترین دلیل تلفات پلیس در این کشور بدل شده و از آمار مربوط به مرگ در حین عملیات نیز پیشی گرفته است.

بر اساس آمارهای رسانه ای که مقداری از آمارهای رسمی پلیس بالاتر است، هر هفته دو نیروی پلیس فرانسه دست به خودکشی می زنند. (جزئیات بیشتر)

به گفته مقام های فرانسوی، تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نتوانسته دلیل روشنی برای نرخ بالای خودکشی در میان اعضای پلیس این کشور بیابد، اما فشار کاری ناشی از افزایش حملات گروه های تروریستی و همچنین بالا دریافت اعتراضات هفتگی در این کشور به عنوان دلایل احتمالی مطرح شده است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالی که در سال 2015 به واسطه زنجیره حملات تروریستی در فرانسه نیروهای پلیس این کشور در میان افکار عمومی به عنوان قهرمان شناخته می شدند، اما به مرور و به خصوص پس از برخورد خشونت بار نیروهای پلیس با اعتراضات ضددولتی، این تصویر کمرنگ شده و نهایتا فروپاشیده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 712

به "ادامه سریال خودکشی در پلیس فرانسه؛ یک مأمور دیگر خودش را کشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه سریال خودکشی در پلیس فرانسه؛ یک مأمور دیگر خودش را کشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید