اذعان کنگره به عدم آمادگی آمریکا برای ورود به جنگ های آینده

به گزارش لیسون، تحلیلگران کنگره به عدم آمادگی آمریکا برای ورود به جنگ های آینده اذعان کردند.

اذعان کنگره به عدم آمادگی آمریکا برای ورود به جنگ های آینده

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تحلیلگران پژوهش ها در کنگره آمریکا در 25 اوت گزارش به روز شده ای را با اسم سلاح مافوق صوت صادر کردند که نتایج گزارش نشان می دهد آمریکا برای جنگ های آینده آماده نیست.

تحلیلگران اذعان کردند که آمریکا در ارتقای سلاح مافوق صوت در مقایسه با رقبا در بازار ساخت سلاح در دنیا تأخیر نموده است.

در سال کنونی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) خواستار 3.2 میلیارد دلار برای ارتقای سلاحی شده بود که سرعت آن بالاتر از سرعت صوت باشد. در سال 2022 قرار است این مبلغ به 18.8 درصد برسد علی رغم اینکه این مبالغ به حمایت اقتصادی اختصاص دارد. ارتش آمریکا درحال حاضر سلاحی ندارد که سرعت آن مافوق صوت باشد.

در گزارش نو شروط ارتقای سلاح مافوق صوت تغییر ننموده است برای همین نیروهای آمریکایی هرگز نمی توانند تا قبل از 2023 به الگوی اولیه ای در این باره برسند. قرار است این برنامه در سال 2024 تکمیل گردد. در سال 2025 یگان دریایی آمریکا نمونه های اولیه سلاح توپخانه ای کلاسیک را برای زیردریایی هایی از گروه اوهایو که سرعت آن مافوق سرعت صوت است دریافت خواهد نمود.

نیروی هوایی آمریکا اولین طرفی خواهد بود که به سلاح مافوق صوت با موشک های AGM-183 که از هوا شلیک می گردد و در سال 2022 مستقر خواهند شد، دست خواهد یافت.

تحلیلگران بعلاوه به پیشرفت عظیم در ارتقای سامانه های مافوق صوت روسیه اشاره کردند. موشک کینجال به اسم مثال که سرعت آن مافوق صوت است سال 2017 یک مأموریت جنگی آزمایشی انجام داد.

بعلاوه نتایج اولیه درباره آزمایش های موشک زرکون روسیه در سال 2019 نشان داد که سرعت آن مافوق صوت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1750

به "اذعان کنگره به عدم آمادگی آمریکا برای ورود به جنگ های آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اذعان کنگره به عدم آمادگی آمریکا برای ورود به جنگ های آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید