تماس بایدن با زلنسکی و حمایت از اوکراین در مقابل تحرکات روسیه

به گزارش لیسون، رئیس جمهوری آمریکا بر حمایت از اوکراین در اولین تماس تلفنی با رهبر این کشور، به دنبال گزارش هایی از تحرکات نیروهای روس در مرز شرقی آن، تاکید نمود.

تماس بایدن با زلنسکی و حمایت از اوکراین در مقابل تحرکات روسیه

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین بر حمایت تزلزل ناپذیر از حاکمیت اوکراین و همبستگی ارضی در مواجهه با تخاصم کنونی روسیه متعهد شد.

آمریکا و اوکراین می گویند که روسیه در حال تشدید تنش ها در شرق اوکراین است، جایی که جدایی طلبان تحت حمایت روسیه از سال 2014 با نیروهای اوکراینی درگیر هستند. روسیه هرگونه حضور نظامی در آنجا را رد می نماید.

پنتاگون به تازگی روسیه را به نقض یک آتش بس سال 2020 از جمله با درگیری 26 مارس که جان چهار سرباز اوکراینی را گرفت، متهم کرد. ارتش اوکراین حمله خمپاره ای روسیه را عامل آن دانست.

زلنسکی در پیامی توییتری پس از این تماس گفت که اوکراین و ایالات متحده هنگامی که بحث حفظ دموکراسی های ما در میان باشد، شانه به شانه هم می ایستند. او شراکت با آمریکایی ها را برای کشورش حیاتی دانست.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که بایدن همچنین بر تعهد خود برای احیای شراکت استراتژیک دو کشور و حمایت از کوشش های زلنسکی برای مبارزه با فساد و ارتقای اصلاحات دموکراتیک تاکید نموده است. زلنسکی و بایدن همچنین درباره همکاری در تقویت دموکراسی در شرق اروپا و کنترل پاندمی کرونا رایزنی کردند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1535

به "تماس بایدن با زلنسکی و حمایت از اوکراین در مقابل تحرکات روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس بایدن با زلنسکی و حمایت از اوکراین در مقابل تحرکات روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید