از جاذبه های پنهان کبک کانادا سیتی چیزی می دانید؟

به گزارش لیسون، کبک سیتی یکی از مقاصد گردشگری محبوب است و محوطه هایی مانند شتو فرونتناک (Château Frontenac) و محله قدیم کبک در میان پربازدیدترین جاذبه هایش قرار دارند. اگر دنبال تفریحی می شد که کمی از جاذبه های معمول توریستی فاصله داشته باشد، در این راهنما جاذبه ها و فعالیت هایی را برایتان گردآوری نموده ایم که قطعا دلتان نمی خواهد از دست دهید. چه در ماه های سرد زمستان به کبک سیتی بروید و چه در گرمای تابستان، تفریحی مناسب برای خودتان پیدا خواهید کرد.

از جاذبه های پنهان کبک کانادا سیتی چیزی می دانید؟

بهترین تجربه سفر را به https://bestcanadatours.com تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

توبوگان اسلاید 1884

توبوگان اسلاید 1884 (Toboggan Slide Au 1884) یکی از قدیمی ترین جاذبه های کبک قدیم است که از یک سرسره برفی عظیم در میان شهر تشکیل شده و از سال 1884 تا به امروز از میانه ماه دسامبر تا اوایل مارس فعالیت می نماید. گرم ترین لباس های زمستانی خود را بپوشید و سوار یک سورتمه قدیمی چوبی شوید و یک هیجان حسابی را تجربه کنید. این سورتمه ها تا چهار نفر گنجایش داشته و سرعت شان تا 70 کیلومتر در ساعت می رسد. همین طور که پایین می روید حتماً مناظر زیبای کاخ افسانه ای فرونتناک در یک طرف و رودخانه سنت لورنس در طرف دیگر را هم تماشا کنید.

دژ تاریخی

کبک سیتی تنها شهر حفاظت شده با دیوار دفاعی در شمال مکزیکو است. استحکامات نظامی که کبک سیتی را در بر گرفته اند، بیش از 4/6 کیلومتر طول داشته و سه قرن تاریخ محلی را پشت سر گذاشته اند. تورهای راهنمایی شده ای در امتداد دیوار برگزار می شوند تا اطلاعاتی درباره این استحکامات تاریخی در اختیار شما قرار دهند و همچنین بتوانید از مناظر زیبای شهر لذت ببرید.

فستیوال تابستانی کبک

اگر چه کارناوال زمستانی کبک معروف ترین فستیوال چند روزه این شهر است، اما فستیوال تابستانه کبک هم در تابستان سالانه بیش از 1/5 میلیون نفر را به خود جذب می نماید. اجراهای موسیقی در نقاط مختلفی برگزار می شوند که یکی از آن ها عظیم ترین صحنه اجرای آمریکای شمالی به شمار می رود. از میان هنرمندانی که در این صحنه اجرا داشته اند می توانیم به لیدی گاگا، اسنوپ داگ، برایان آدامز، بیلی جوئل و غیره اشاره کنیم.

پارکور دزانس

اگر حین بازدید از کبک سیتی دنبال یک تفریح آرام بعد از ظهری هستید، می توانید به گردش در جهت 15 کیلومتری پارکور دزانس (Parcours des Anses) بروید. این جهت صاف که کرانه جنوبی رودخانه سنت لورنس را دنبال می نماید، امکان دوچرخه سواری و اسکیت سواری را هم به شما می دهد. در اینجا می توانید از زیباترین مناظر کبک سیتی و کَپ دیامان (Cap Diamant) لذت ببرید. اگر احتیاج به استفاده از ویلچر دارید، این مکان کاملاً سازگار بوده و امکان آوردن سگ نیز وجود دارد. برای دسترسی به این جهت پیاده روی می توانید سوار قایق مسافربری شوید و از کبک به لِوی (Lévis) بروید که آن طرف رودخانه قرار گرفته است.

تور شکم گردی کبک سیتی

چه راهی بهتر از یک تور راهنمایی شده شکم گردی برای تجربه سنت های فرانسوی-کانادایی وجود دارد؟ زمانی که در شهر هستید می توانید در یکی از این تورهای شکم گردی ثبت نام نموده و موقعیت امتحان کردن بسیاری از نوشیدنی ها، چای های فصلی، پنیرهای خانگی، مواد پروتئینی و غذاهای خوشمزه دیگر را به دست آورید. در حین این تورها می توانید درباره تاریخ و فرهنگ کبک سیتی هم اطلاعات مفیدی کسب کنید.

ایل دورلئان

ایل دورلئان (Île dOrléans) جزیره ای واقع در پنج کیلومتری شرق مرکز شهر کبک سیتی است. این ناحیه یکی از اولین بخش های استان بود که توسط فرانسوی ها اشغال شد و به همین خاطر در میراث کبکی صندلی مهمی دارد. می توانید از قسمت اصلی شهر از طریق پل ایل دورلئان از بوپور (Beauport) به اینجا دسترسی داشته باشید. این جزیره برای عاشقان غذا مقصدی ایده آل خواهد بود، زیرا زمین های توت فرنگی، باغ میوه و یک مغازه شکلات فروشی معروف دارد. لا سینیوری (La Seigneurie) نیز نقطه افسونگری از اینجا به حساب می آید و باغ های خصوصی زیبایی دارد. هر باغ موضوعی خاص داشته و گیاهان و گل های نادری را به نمایش می گذارد. تورهای راهنمایی شده ای برای بازدید از این ناحیه وجود دارند اما می توانید شخصاً نیز به کاوش در این باغ ها بپردازید.

قایق سواری در امتداد رودخانه

یک راه عالی برای تجربه وسیع تر کبک سیتی، کشتی سواری کوتاهی از بندر قدیمی روی رودخانه سنت لورنس است. این قایق های گردشگری تنها 11 دلار کانادا قیمت دارند و از کبک سیتی به لِوی می فرایند. از میان رودخانه سنت لورنس مناظری مشرف به کبک قدیم را خواهید دید که بسیار تماشایی است.

هتل یخی

هتل یخی (Hôtel de Glace) در کبک سیتی یک جاذبه بی همتای زمستانی است. این هتل در فاصله چند دقیقه ای از مرکز شهر واقع شده و هر سال با مجسمه ها و نقاشی های یخی که با چند تن یخ و برف درست می شوند، تغییر شکل می یابد. وقتی در حال بازدید از این شگفتی معماری هستید، می توانید در گردش های فضای باز مانند سورتمه سواری، اسکی کراس کانتری، گشت و گذار در آیس شاپل (Ice Chapel) یا به صرف نوشیدنی در لیوان های ساخته شده از یخ مشغول شوید. اگر دوست داشته باشید شب را در اینجا اقامت داشته باشید، به شما کیسه خواب های قطبی داده خواهد شد تا گرم بمانید.

دشت آبراهام

دشت آبراهام (The Plains of Abraham) یکی از مهم ترین محوطه های تاریخی کانادا را تشکیل می دهد. امروزه این دشت به یک پارک آرام و عظیم تبدیل شده ولی در سال 1759 فضایی باز و فراخ بود که در آن ارتش انگلیس توانست نیروهای فرانسوی را در یک نبرد نیم ساعته شکست داده و تاریخ آمریکای شمالی را برای همواره تغییر دهد. اینجا محلی است که در هر زمان از سال مردم برای پیک نیک، دوچرخه سواری، اسکی کراس کانتری و غیره به سمت آن سرازیر می شوند.

سیتادل

یکی دیگر از محوطه های مهم تاریخ نظامی کانادا، این قلعه ستاره ای در کپ دیامانِ کبک سیتی است. اینجا عظیم ترین قلعه نظامی آمریکای شمالی به شمار می رود که هنوز توسط نیروهای نظامی مورد استفاده قرار می گیرد. لا سیتادل (La Citadelle) در دهه 1800 برای دفاع از شهر در برابر حمله آمریکایی ها -که هرگز هم اتفاق نیفتاد- ساخته شد و اکنون مقر بیست و دومین رژیم سلطنتی کانادا محسوب می گردد. موزه سیتادل بسیار محبوب بوده و تعویض گارد نیز در تابستان ها هر روز ساعت 10 صبح انجام می گردد.

رصدخانه پایتخت

رصدخانه پایتخت (The Capital Observatory) بهترین مناظر کبک سیتی را از 31 طبقه بالاتر از ساختمان های مجلس کبک سیتی در بالای ساختمان ماری-گویار (Marie-Guyart) به شما پیشنهاد می نماید. در هر زمان از سال می توانید از مناظر پانورامیک و خیره کننده شهر لذت ببرید. تماشای تغییر رنگ برگ ها در پاییز یا سازه ستاره ای سیتادل و استحکامات اطرافش، رودخانه سنت لورنس و بندرهای سن لوئیز و سن ژان و تضاد بین معماری مدرن و ساختمان های تاریخی، همگی از این بالا جذاب و به یادماندنی خواهد بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1248

به "از جاذبه های پنهان کبک کانادا سیتی چیزی می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از جاذبه های پنهان کبک کانادا سیتی چیزی می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید