اسپانیا برای جذب توریست دست به دامن سینمای بالیوود شد
به گزارش لیسون، اسپانیا میخواهد به وسیله همکاری با سینمای کشور هند، تعداد بیشتری توریست برای خود جذب کند.
با پیشرفت روزافزون توریستی هند و موفقیت بالیوود، مقامات اسپانیایی قصد دارند همکاری های خود را با سینمای این کشور افزایش دهند تا هندی ها جاذبه های توریستی و تاریخی اسپانیا را در فیلم هایشان تبلیغ نمایند.
اسپانیا در رده بندی دنیای، دومین کشور پربازید دنیا است، اما حالا با جلب توجه هندی ها تصمیم دارد غیر از توریستان شمال اروپا، مسافرانی از دیگر نقاط دنیا همانند هند را هم به خود جذب کند. از آنجا که هند دومین کشور پرجمعیت دنیا را دارد، به نظر می رسد این هدف گذاری مناسبتی باشد.
هریتیک روشان، از ستاره های مشهور بالیوودی است که راهی مادرید می گردد تا در مراسم اعطای جوایز آموزشگاه فیلم های بین المللی هند حضور پیدا کند. پیش بینی شده این مراسم به تنهایی موجب جذب 15 هزار توریست به مرکز اسپانیا خواهد شد.
روشان در سال 2011 در فیلم زندگی دوباره تکرار نمی گردد که صحنه هایی از آن در اسپانیا فیلمبرداری شد، ایفای نقش نموده بود. این فیلم پرفروش ترین اثر بالیوودی در سال 2011 شد. به گفته یکی از مقامات اسپانیا، نمایش این فیلم بلافاصله روی درخواست صدور ویزا برای سفر به اسپانیا تاثیر گذاشت. یک سال پس از اکران زندگی دوباره تکرار نمی گردد، تعداد هندی هایی که به اسپانیا سفر کردند به 60 هزار و 444 تن رسید که این رقم به نسبت سال 2011 تقریبا دو برابر شده بود.
صنعت توریستی از مهم ترین بخش های مالی اسپانیا محسوب می گردد. 11 درصد در آمد ناخالص ملی این کشور و یک نهم شغل های مردم اسپانیا به وسیله توریستی تامین می گردد. سازمان دنیای توریستی پیش بینی نموده تعداد مسافران خارجی کشور هند تا سال 2020 به 50 میلیون نفر می رسد. این رقم در سال 2014 حدود 18 میلیون بوده است.
منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا