اظهارنظر نو دبیرکل سازمان جهانی بهداشت درباره سرانجام کرونا

به گزارش لیسون، دبیرکل سازمان دنیای بهداشت (WHO) گفت: همه گیری کووید-19 زمانی انتها خواهد یافت که دنیا تصمیم به انتها یافتن آن بگیرد.

اظهارنظر نو دبیرکل سازمان جهانی بهداشت درباره سرانجام کرونا

به گزارش خبرنگاران، تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان دنیای بهداشت گفت: همه گیری کروناویروس زمانی به نقطه انتها خود خواهد رسید که تمامی کشورها به کارگیری موثر تمامی ابزارها، تجهیزات و دستورالعملها را در دستور کار خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: همه گیری زمانی انتها می یابد که دنیا تصمیم به انتها یافتن آن بگیرد. این در دست ماست. ما از همه ابزارهای مورد احتیاج برخورداریم: ابزارهای پزشکی و بهداشت عمومی موثر. اما دنیا از این ابزارها به خوبی استفاده ننموده است. تقریبا در طول یک هفته 50 هزار نفر جان خود را از دست می دهند و همه گیری هنوز به انتها نرسیده است.

دبیر کل سازمان دنیای بهداشت از کشورهای عضو گروه 20 که 40 درصد جمعیت خود را در برابر کروناویروس واکسینه نموده اند، درخواست کرد تا به طور فعال در سازوکار کوواکس و بعلاوه صندوق خرید واکسن آفریقا (AVAT) مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزینس استاندارد، بعلاوه روز گذشته (یکشنبه) آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز از کشورهای عضور گروه 20 درخواست کرد که در جمع آوری هشت میلیارد دلار یاری نمایند تا از توزیع عادلانه واکسن های کووید-19 در سراسر دنیا اطمینان حاصل گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1843

به "اظهارنظر نو دبیرکل سازمان جهانی بهداشت درباره سرانجام کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارنظر نو دبیرکل سازمان جهانی بهداشت درباره سرانجام کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید