خبرنگاران روزانه 2 هزار و 700 تست کرونایی سرپایی در زنجان انجام می گردد

به گزارش لیسون، زنجان - خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: روزانه 2 هزار و 700 تست کرونا در بخش سرپایی از نوع پی سی آر در استان انجام می گردد و این نوع تست ها زمان بر و هزینه بر بوده بطوری که برای هر تست 200 هزار تومان صرف می گردد.

خبرنگاران روزانه 2 هزار و 700 تست کرونایی سرپایی در زنجان انجام می گردد

دکتر محمدرضا صائینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: در صورت عدم کنترل شرایط و تداوم این فرایند دانشگاه علوم پزشکی استان توان پرداخت مبالغ تست را ندارد.

وی یادآور شد: بر اساس محاسبات انجام گرفته روزانه 600 میلیون تومان برای آزمایشهای کرونایی هزینه می گردد و هیچ دانشگاهی این میزان تست را در سطح کشور انجام نمی دهد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه این واحد دانشگاهی برای خرید کیت های آزمایشی دقت نظر ویژه ای دارد اضافه نمود: این دانشگاه تقاصا دارد در صورت حمایت های استانی خارج از سامانه، کیت های با کیفیت و مطمئن تر خریداری کند.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی سال قبل، میانگین بستریهای کرونایی 25 نفر و میزان رسوب بیمار در بیمارستان های استان 132 نفر بود، گفت: در زمان حاضر بستری ها به 66 نفر رسیده و رسوب بیماری نیز به 266 نفر، یعنی به 2 برابر افزایش یافته است.

صائینی اضافه نمود: این شرایط بسیار خطرناک بوده چرا که سال گذشته مردم در پویش های مختلف مربوط به این بیماری شرکت می کردند و ترددها به ویژه در بین شهرها بسیار محدود شده بود و در واقع برای مقابله با این ویروس خطرناک مشارکت فعالانه ای داشتند حتی کمترین حوادث جاده ای نیز در همین سال به ثبت رسید.

این مسوول ادامه داد: متاسفانه با شروع تعطیلات نوروزی ترافیک جاده ای در استان با رشد فزاینده ای همراه شده بطوری که در یک روز فقط در یکی از بیمارستان های شهر 250 مورد ترافیکی مورد ویزیت، بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

وی یادآوری کرد: به عبارتی دیگر در مدت مشابه پارسال ظرفیت بیشتری برای خدمات رسانی به کرونایی ها وجود داشت اما با این شرایط مسائل دیگری مانند تصادفات شمار مراجعه کنندگان را افزایش داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی استان زنجان در مورد رنگ بندی کرونایی شهرهای استان نیز گفت: در زمان حاضر رنگ کررونایی شهرهای زنجان، خرمدره و ابهر نارنجی شده است که محاسبان نشان می دهد این شرایط در طارم نیز رخ خواهد داد.

وی اظهار داشت: نسخه فعلی این شرایط، اعمال محدودیت، برای گروههای شغلی سه و چهار، مراسم های مختلف، فعالیت ادارات و تداوم آموزش مجازی بوده و از طرفی فعالیت های فرهنگی از قبیل برگزاری نماز آدینه، مساجد، نمازهای یومیه و آئین های مذهبی تعطیل و ترددها نیز بر اساس مصویات ستاد ملی کرونا عمل خواهد شد.

به گفته وی، مراقبت، بیمار یابی، رهگیری مبتلایان کرونایی نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری های بین بخشی با جدیت بیشتری انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1545

به "خبرنگاران روزانه 2 هزار و 700 تست کرونایی سرپایی در زنجان انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روزانه 2 هزار و 700 تست کرونایی سرپایی در زنجان انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید