خبرنگاران هلال احمر آموزش همگانی را از ابتدای شیوع کرونا اجرا کرد

به گزارش لیسون، تهران - خبرنگاران - رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آموزش همگانی از همان ابتدای همه گیری بیماری کرونا توسط این جمعیت اجرایی شد، گفت: برای مطلع سازی مردم نسبت به انتشار کلیپ، بروشور، کتابچه و همچنین استفاده از ظرفیت صداوسیما و رسانه های مجازی اقدامات لازم به عمل آمد.

خبرنگاران هلال احمر آموزش همگانی را از ابتدای شیوع کرونا اجرا کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، کریم همتی روز دوشنبه در نشست روسای جمعیت های ملی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا گزارشی از اقدامات جمعیت هلال احمر ایران برای مقابله با ویروس کرونا ارائه کرد.

وی گفت: جمعیت هلال احمر با همراهی خیرین نسبت به تهیهی اقلام ضروری حفاظت فردی مخصوصا در برهه ای از زمان که در کشور کمبودهایی هم وجود داشت، اقدام کرد و این اقلام را در اختیار مردم و کادر درمان قرار داد.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران اضافه نمود: بیمارستان نورافشار، مجتمع دارویی درمانی تهرانپارس و بیمارستان جمعیت هلال احمر ایران در دُبی کشور امارات متحده عربی طی ماه های همه گیری کرونا، پذیرای مبتلایان به این بیماری بود که توانستیم در مورد درمان مبتلایان گام هایی را هم در کنار وزارت بهداشت برداریم.

همتی شرح داد: داوطلبان آموزش دیده جمعیت هلال احمر در ابتدای سال 1399 و همچنین ابتدای سال 1400 توانستند بحث غربالگری مسافران را در خروجی بعضی استان ها و مبادی ورودی مرزها با دقت و حساسیت به انجام برسانند.

وی ادامه داد: بحث ایجاد خانه های هلال برای آموزش مردم و ساماندهی نیروهای محلی از طرح های اساسی جمعیت هلال احمر است که براساس برنامه، مقرر شده که 38 هزار خانه هلال در مدت زمان پنج سال راه اندازی گردد، تا به امروز پنج هزار خانه هلال ایجاد شده و امیدوار هستیم با ارتقای کمی و کیفی خانه های هلال به یک جامعه تاب آور برسیم.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ادامه نشست روسای جمعیت های ملی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خطاب به فرانچسکو روکا رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر گفت: پیشنهاد می کنم صندوق حمایتی در فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر برای حمایت از افراد داوطلب که در حوادث و بلایا جان خود را در راه خدمت به مردم از دست می دهند یا دچار مصدومیت هایی می شوند، ایجاد گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1591

به "خبرنگاران هلال احمر آموزش همگانی را از ابتدای شیوع کرونا اجرا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هلال احمر آموزش همگانی را از ابتدای شیوع کرونا اجرا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید