اپل ممکن است از موتور جست وجوی خود رونمایی کند

به گزارش لیسون، گزارش های جدید منتشر شده نشان می دهند که اپل میخواهد نتایج حاصل از جست وجوی کاربران با استفاده از سیری یا Spotlight را بهبود دهد. این گزارش همچنین نشان می دهد که اپل به احتمال زیاد در حال کار کردن بر روی موتور جست وجوگر خودش است.

اپل ممکن است از موتور جست وجوی خود رونمایی کند

در حال حاضر هم اپل برای نمایش نتایج حاصل از جست وجوی کاربران با استفاده از سیری یا Spotlight از موتور جست وجوگر خود استفاده می نماید. گزارش های جدید نشان می دهند که اپل میخواهد قید قراردادهایی را که هر ساله با گوگل جهت استفاده از آن به عنوان موتور جست وجوگر پیش فرض در آیفون را می بندد، بزند و از موتور جست وجوگر خودش رونمایی کند.

گزارش های منتشر شده در رابطه با این موضوع توسط Jon Henshaw در نشریه Coywolf نشان می دهند که هم اکنون به درستی معین نیست که سیری برای ارائه پیشنهاد های خود در زمان استفاده کاربران از آن، به طور کامل از جست وجوی انجام شده در گوگل استفاده می نماید یا نه. به نظر می رسد که در زمان استفاده از سیری، اپل با استفاده از موتور جست وجوگر Spotlight به ارائه اطلاعات به کاربر می پردازد.

آنالیز نشریه های تکنولوژی در رابطه با این موضوع نشان می دهند که در زمان استفاده از سیری در iOS 14، این دستیار صوتی تنها بعضی اطلاعات لازم را از گوکل دریافت می نماید. این در حالی است که در iOS 13 سیری جهت ارائه دادن اطلاعات به کاربر به طور کامل از گوگل استفاده می کرد.

گزارش های جدید نشان می دهند که اپل سرمایه گذاری زیادی را جهت توسعه موتور جست وجوگر خود انجام داده است. همچنین این شرکت با توجه به این موضوع، میخواهد که بعضی از مهندسان را در رابطه با توسعه این موتور جست وجو استخدام کند.

در حالی که سال جاری شاهد افزایش استخدام اپل در رابطه با توسعه موتور جست وجوگر خود هستیم، با توجه به شرایط کنونی دنیا و تأثیر بیماری کووید 19 بر آن شاید نتوانیم سال جاری به شکل درست تری با مقایسه شرایط سال جاری شرکت ها با سال گذشته آن ها به شرایط کنونی آن ها پی ببریم.

  • ارزش شرکت اپل به رقم خیره نماینده 2 تریلیون دلار رسید

در ماه ژوئن (تیر ماه) شاهد به روزرسانی وب کراولر (Crawler) صفحه AppleBot برای توسعه دهندگان بودیم. اطلاعات منتشر شده توسط Henshaw نشان می دهند که تغییرات انجام شده در این به روزرسانی، شامل قابلیت هایی برای چگونگی تأیید اطلاعاتی است که به Applebot می آیند. علاوه بر این، در این به روزرسانی شاهد اضافه شدن جزییاتی به وب کراولر برای تفاوت قائل شدن آن میان جست وجو های انجام شده از پلتفرم های دسکتاپ و تلفن های همراه هستیم.

انجام شدن این به روزرسانی باعث شده است که وب کراولر قابلیت هایی مشابه با گوگل پیدا کند و بخش مربوط به جست وجو بر اساس رتبه بندی سایت ها در آن بهبود پیدا کند. در حال حاضر، اطلاعاتی که خود اپل در رابطه با وب کراولر خود منتشر نموده است نشان می دهند که نحوه کار این وب بسیار بیشتر از پیش شبیه به گوگل شده است و به شکل مشابه تری صفحه های سایت ها را اسکن می نماید.

این اطلاعات منتشر شده همچنین نشان می دهند که در حال حاضر وب کراولر AppleBot نسبت به گذشته دارای ترافیک بیشتری است. اگرچه آنالیز نشریه های معتبر تکنولوژی نشان می دهند که ترافیک وب کراولر AppleBot از سال 2015 تا به امروز تغییرات چندانی نداشته است.

با وجود مدارکی که نشان می دهند که به این زودی ها نباید شاهد رونمایی اپل از موتور جست وجوگرش باشیم، Henshaw در این باره می گوید: به طور حتم رونمایی از موتور جست وجوی اپل باعث ضعیف شدن موتور جست وجوی گوگل خواهد شد. انتظار می رود که استفاده از موتور جست وجوی اپل باعث بهبود خدمات اپل گردد. علاوه بر این، استفاده از این موتور جست وجو به توسعه دهندگان اجازه می دهد که اپ های خود را نه تنها در اپ استور بلکه در موتور جست وجوگر بزرگتری تبلیغ نمایند.

  • کارت ویزیت مجازی افراد در جست وجوی وب گوگل فعال می گردد

با وجود مزیت های زیاد این موتور جستجوگر برای اپل، یکی از معایب اصلی آن از دست دادن قراردادهای میلیارد دلاری است که هر ساله بین اپل و گوگل به منظور استفاده اپل از موتور جست وجوگر گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش فرض در دستگاه های ساخت این شرکت، بسته می گردد. علاوه بر این استفاده از موتورجست وجوی اپل در محصول های ساخت این شرکت، به طور حتم باعث به وجود آمدن اعتراض هایی در رابطه با انحصارگرایی این شرکت خواهد شد.

البته Henshaw می گوید که شاید هیچ وقت شاهد رونمایی و عرضه عمومی این موتور جست و جوی اپل نباشیم.

در حال حاضر تمامی احتمال های ما بر اساس حدس و گمان هایی است که توسط این گزارش ها منتشر شده است. ممکن است که اپل هیچ وقت از موتور جست و جوگر خود رونمایی ننمایند. با این وجود ممکن است که شاهد استفاده از این موتور جست و جو در سیستم عامل های ساخت این شرکت یعنی iOS، iPadOS و macOS باشیم تا کاربران در زمان انجام جست و جوهای خود در این سیستم عامل ها، بدون اطلاع قبلی، از اطلاعات ارائه شده توسط موتور جست و جوگر اپل در کنار موتور جست و جوگر گوگل استفاده نمایند.

  • اولین اپل استور شناور به زودی در سنگاپور افتتاح می گردد

منبع: Appleinsider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1158

به "اپل ممکن است از موتور جست وجوی خود رونمایی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل ممکن است از موتور جست وجوی خود رونمایی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید