سامسونگ فراوری نمایشگرهای 120 هرتزی آیفون 13 پرو را شروع کرد

به گزارش لیسون، به گزارش پایگاه خبری کره ای The Elect، سامسونگ و LG فراوری پنل های OLED برای گوشی های سری آیفون 13 را شروع نموده اند که به نظر می رسد در این بین دو مدل آیفون 13 پرو و پرو مکس قرار است به نمایشگر 120 هرتزی مجهز شوند.

سامسونگ فراوری نمایشگرهای 120 هرتزی آیفون 13 پرو را شروع کرد

سامسونگ و LG در حال حاضر از عظیم ترین فراورینمایندگان نمایشگر در دنیا به حساب می آیند که عملکرد هر دو شرکت هم در این زمینه بسیار خوب است؛ به خصوص سامسونگ که تأمین نماینده نمایشگر بسیاری از گوشی های هوشمند در دنیا از جمله آیفون هاست. اما این دو شرکت کره ای مدتی پیش، فراوری پنل های OLED را برای سری آیفون 13 شروع کردند. گوشی هایی که گفته می گردد از نمایشگرهای 5.4 اینچی، دو مدل 6.1 اینچی و در نهایت 6.7 اینچی بهره می برد که به ترتیب آیفون 13 مینی، آیفون 13، 13 پرو و پرو مکس نام خواهند داشت.

اگرچه هر دو شرکت کره ای مشغول ساخت پنل های OLED برای نماینده های شرکت آمریکایی هستند اما به نظر می رسد شرکتی که وظیفه ساخت نمایشگرهای 120 هرتزی را بر عهده گرفته سامسونگ باشد. پنلی که به سفارش اپل قرار است برای آیفون 13 پرو و پرو مکس ساخته گردد از فناوری LTPO استفاده می نماید که در نماینده های نو خود سامسونگ یعنی گلکسی S21 اولترا هم شاهد به کارگیری آن بودیم. از طرفی این دو گوشی تنها مدل از این سری هستند که به نمایشگر 120 هرتزی مجهز خواهند شد.

اپل قصد داشت پنل های 120 هرتزی را برای سری آیفون 12 به کار بگیرد اما دیدیم که این اتفاق به علت وجود مشکلاتی از سوی تأمین نماینده رخ نداد و تنها قابلیت جذابی که در این گوشی ها دیدیم، اینترنت 5G بود. از طرفی پنل های به کار رفته در نمایشگر آیفون ها هم از نوع LTPO نیست و به همین دلیل نگرانی ها از بابت خالی شدن سریع تر ظرفیت باتری بیشتر دیده می گردد.

سامسونگ از زمان گلکسی نوت 20 اولترا تا به امروز به استفاده از پنل های LTPO مشغول بوده و در سری گلکسی S21 هم از آن ها استفاده کرد تا بدین ترتیب از لحاظ طول عمر باتری، شرایط بهتری را ببینیم. نمایشگرهای LTPO به صورتی طراحی می شوند که رفرش ریت صفحه را متناسب با محتوایی که به نمایش در می آید تغییر می دهند تا بدین ترتیب در مصرف انرژی صرفه جویی گردد. مثلا وقتی در حال مشاهده یک تصویر ثابت باشید، رفرش ریت به 10 هرتز کاهش پیدا نموده و زمانی هم که یک برنامه یا بازی از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی کند، نمایشگر به صورت هوشمند رفرش ریت را افزایش می دهد.

بنابراین به نظر می رسد وجود پنل های OLED برای گوشی های آینده اپل و به طور کلی بسیاری از شرکت های دیگر کاملا اساسی است. در رابطه با مصرف انرژی نمایشگر آیفون 13 پرو هم گفته شده که این محصول با استفاده از نمایشگر LTPO، می تواند تا 20 درصد در مصرف انرژی عملکرد بهتری به نسبت مدل آیفون 12 پرو داشته باشد و این تغییر واقعا محسوس و چشمگیر است.

با ورود پنل های LTPO به آیفون های نو، بالاخره کاربران این گوشی ها هم احتمالا قادر خواهند بود از نمایشگر همواره روشن بهره مند شوند؛ قابلیتی که به کاربران این امکان را می دهد بدون باز کردن قفل گوشی به ساعت، تقویم و اعلانات دسترسی داشته باشند. البته این فعلا در حد یک شایعه است و باید دید آیا اپل هنوز هم قصد ندارد یکی از برترین قابلیت های اندروید را در iOS مورد استفاده قرار دهد یا برنامه انجام آن را در سر دارد؟

LG که در زمینه فراوری نمایشگر گوشی به مقدار سامسونگ فعال نیست، به ساخت همان پنل های TFT OLED برای آیفون 13 و برادر کوچک ترش یعنی آیفون 13 مینی خواهد پرداخت. این گوشی ها به احتمال بسیار فراوان قرار نیست 120 هرتزی یا حتی 90 هرتزی باشند. بنابراین به نظر می رسد جز پردازنده و ظاهری متفاوت، از لحاظ امکانات و قابلیت ها، دو گوشی از چهار گوشی با سری قبل تفاوت چندانی نخواهند داشت.

به گزارش وب سایت منبع، کار فراوری نمایشگر برای آیفون 13 و مدل های مختلف آن از یک ماه زودتر شروع شد و این نشان می دهد اپل تصمیم دارد رونمایی از گوشی های خود را دوباره در همان ماه سپتامبر برگزار کند. اتفاقی که سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا حدودا با یک ماه تاخیر رخ داد. اما به نظر می رسد سال جاری دوباره آیفون ها را در ماه سپتامبر شاهد خواهیم بود.

پیش بینی می گردد سامسونگ حدود 80 میلیون و LG هم 30 میلیون نمایشگر برای آیفون های نو فراوری نمایند که در مجموع، 110 میلیون نمایشگر را شامل می گردد. اما این تعداد کافی نیست و به نظر می رسد شایعه گذشته مبنی بر اینکه شرکت BOE هم بخشی از تیم فراوری نمایشگر خواهد بود واقعیت داشته. هرچند وب سایت منبع هیچ اشاره ای به آن نکرد.

شایعه و واقعیت پیرامون گوشی های سری آیفون 13

در حال حاضر پیرامون گوشی های سری آیفون 13 خبرها و شایعه های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه در این گوشی ها شاهد بهبود عملکرد پردازشی، بهبود کیفیت دوربین ها، باتری های عظیم تر و مواردی از این دست خواهیم بود. مینگ چی کو، از تحلیلگران نام آشنای اپل معتقد است هر چهار مدل سال جاری باتری های عظیم تری خواهند داشت.

بعلاوه به تازگی خبری هم منتشر شد مبنی بر اینکه سری آیفون 13 قرار است به پردازنده A15 مجهز شوند که به تازگی هم وارد فراوری انبوه شده. این طور که به نظر می رسد، این تراشه نه تنها از A14 در مدل های کنونی قدرتمندتر است، بلکه مصرف انرژی کمتری هم دارد و می تواند در افزایش هرچه بیشتر مدت زمان نگه داری باتری مؤثر باشد. البته گفته می گردد این تراشه هم مبتنی بر لیتوگرافی 5 نانومتری است. بنابراین بعید به نظر می رسد اختلاف سطح زیادی بین A15 و A14 وجود داشته باشد.

بعلاوه به نظر می رسد گوشی های نو از دوربین های قدرتمندتری بهره ببرند. در گزارشی که به تازگی منتشر شده شنیده بودیم اپل به تأمین نماینده ها اطلاع داده فراوری قطعات VCM (مخفف عبارت voice coil motors، قطعه ای برای بهبود کیفیت دوربین در فوکوس) را به شکل چشمگیری افزایش دهند. در آن خبر آمده بود که این یعنی شرکت میخواهد احتمالا هر چهار مدل از پرچم داران سال جاری خود را به لرزشگیر سنسور شیفت مجهز کند که در حال حاضر فقط در آیفون 12 پرو مکس شاهد آن هستیم.

از آنجایی که اپل تصمیم گرفته نمایشگر 120 هرتزی را به مدل های پرو اختصاص دهد، تجهیز همه گوشی های این سری به لرزشگیر قدرتمند سنسور شیفت می تواند انگیزه خوبی در کاربران برای خرید مدل های مقرون به صرفه قیمت تر ایجاد کند. هرچند اپل همواره در فروش گوشی های مقرون به صرفه قیمت خود هم کاملا پیروز بوده.

در رابطه با ناچ معروف که از سال 2017 تا به امروز در گوشی های آیفون دیده می گردد هم باید بگوییم سال جاری باز هم باید آن ها را تحمل کنیم اما به نظر می رسد با مقدار ای کوچک تر. تجهیز به نمایشگر LTPO شاید باعث گردد اپل بخواهد حسگر اثرانگشت را درون نمایشگر ببرد و از طرفی از سنسور تشخیص چهره کوچک تری استفاده کند تا بدین ترتیب هم ناچ کوچک تر گردد، هم یکی از روش های محبوب بازگشایی قفل صفحه به شکل نوی به آیفون ها بازگردد.

رنگ بندی نو و حافظه داخلی 1 ترابایتی از دیگر مشخصاتی هستند که انتظار داریم در آیفون های نو شاهد آن ها باشیم. البته خبرهای زیادی هست که هنوز باید در رابطه با آیفون 13 و مدل های مختلف آن منتشر گردد، منتها چون تا ماه سپتامبر زمان زیادی به جای مانده، باید یکی دو ماه منتظر بمانیم تا خبرهای موثق تری بدستمان برسد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1718

به "سامسونگ فراوری نمایشگرهای 120 هرتزی آیفون 13 پرو را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ فراوری نمایشگرهای 120 هرتزی آیفون 13 پرو را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید