این موجود زنده از بدن یک زیست شناس ایجاد شده!

به گزارش لیسون، جهان چیز های عجیب و غریب زیادی دیده است، اما اینکه در نهایت ببینیم یک بدن ارگانیک بدون حیات با یاری فناوری عملی می گردد، داستان کاملاً متفاوتی است.

این موجود زنده از بدن یک زیست شناس ایجاد شده!

به گزارش خبرآنلاین، OSCAR موجود زنده ساخته شده از سلول های انسانی، است. کورنلیس ولاسمن قهرمان داستان است، یک زیست شناس همه کاره که مسیر آزمایشگاهی را به خوبی طی نموده است؛ بنابراین او آزمایشگاه خود را با چند نفر همفکر تأسیس می نماید، که در آن به ابتکار خود، با منابع خود و با خدمه خود با مواد آلی آزمایش می نماید.

تیم Vlasman پس از سال ها کار سخت پیروز می گردد از سلول های به دست آمده از بدن خودش زندگی جدیدی فراوری کند. اسکار، اولین موجود زنده دنیا، تحت نظارت او ساخته شده است. OSCAR یک نمونه اولیه به میزان یک فرد است که از ماژول های اندام تعاملی فراوری شده از سلول های انسانی ساخته شده است.

آنچه که OSCAR را متمایز می نماید، فرآیند فکری است که قبل از ارگانیسم وجود دارد.

قطعات یک سیستم بسته به گونه ای ساخته شده اند که فقط می توانند در یک پیکربندی دقیق عمل نمایند و تعمیرات و اصلاحات را بسیار سخت می نماید. اولین مکینتاش اپل که در سال 1988 عرضه شد، نمونه ای از یک سیستم بسته است.

ماژول های مستقل، قابل مقایسه با بلوک های ساختمانی، یک پیکربندی قابل تغییر و در نتیجه سازگار در یک سیستم مدولار را تشکیل می دهند. دیو هاکنز در سال 2013 یک تلفن ماژولار ساخت که از عناصر مختلفی تشکیل شده است که ممکن است به صورت جداگانه جایگزین و اصلاح شوند.

مخلوق اسکار ولاسمن امکان ایجاد زندگی مدولار را آشکار می نماید. سلول های بنیادی توانایی برنامه ریزی مجدد، رشد و چاپ در هر نوع بافت انسانی را دارند. مرز بین افراد و ماشین ها به تدریج محو می گردد. بدنه ماژولار از بخش ها یا ماژول های مختلفی تشکیل شده است مانند: ماژول مغز (کاملا برقی)، ماژول ریه، ماژول قلب، ماژول کلیه و ماژول اندام

نمونه اولیه OSCAR گزینه های جدیدی را برای بدن انسان ارائه می دهد، مانند جایگزینی یا ارتقای اندام های فرسوده در یک سیستم بالقوه.

تحقیقات زیادی در بیوتکنولوژی در حال حاضر با استفاده از اندام های چاپی، بافت بازسازی شده و خون مصنوعی انجام می گردد. Organovo، یکی از شرکت های بیوتکنولوژی پیشرو در دنیا، پیش بینی می نماید تا سال 2014 یک کبد کاربردی چاپ کند. در نظر گرفتن بدن کامل انسان به عنوان یک سیستم بالقوه مدولار امکان پذیر نیست (یا هنوز امکان پذیر نبوده است). اما در نهایت، OSCAR کاملاً کاربردی است.

یک جنبه بسیار جالب در خصوص اسکار این است که علاوه بر اینکه از سلول های انسانی ساخته شده است، خونی که در او جریان دارد نیز انسانی است، در واقع خون خالق آن، کورنلیس ولاسمن است.

منبع: فرارو
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2180

به "این موجود زنده از بدن یک زیست شناس ایجاد شده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این موجود زنده از بدن یک زیست شناس ایجاد شده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید