باید و نباید ها در راه مهاجرت به کانادا

به گزارش لیسون، طبیعت زیبا، خدمات اجتماعی خوب و تنوع فرهنگی؛ کانادا شاید یکی از بهترین انتخاب ها برای مهاجرت باشد. قبل از اینکه وسایلتان را جمع کنید و برای این سفر آماده شوید، بهتر است از آمادگی خود برای این تصمیم مهم مطمئن شوید تا از اشتباهات احتمالی پیشگیری کنید.

باید و نباید ها در راه مهاجرت به کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

قبل عزیمت، کانادا را خوب بشناسید

کانادا کشوری وسیع و پهناور با تنوع فرهنگی زیاد و فرصت های گوناگون است. با این حال انتظار نداشته باشید که به محض ورود، صاحب خانه و زندگی شوید و کار خوبی پیدا کنید. در واقع، اگر این گونه فکر می کنید، بهتر است اصلا از کشورتان خارج نشوید. افیم چینیز نویسنده کتاب ؟ از 12 سد مهاجرتی در این کتاب نام می برد. بعضی از این مسائل عبارتند از یافتن شغل مناسب، موانع مربوط به زبان، شوک فرهنگی و بسیاری سوالات دیگر که در روزهای اول مهاجرت و ورود شما به خاک کانادا با آن ها روبرو خواهید شد.

انتظار نداشته باشید فرایند مهاجرت به سرعت انجام گردد

کانادا اخیرا برنامه ای را با عنوان Express Entry برای فرایند مهاجرت متخصصان پیاده نموده و اجرا می نماید. بر طبق مطالب منتشر شده در وبسایت اداره مهاجرت کانادا (CIC) از اول ژانویه 2015 : هدف ما رسیدگی به کاملترین درخواست ها که به وسیله وبسایت دریافت شده و رساندن مدت زمان پروسه به کمتر از شش ماه است. شش ماه برای برنامه Express Entry. حال اگر در قالب این برنامه درخواست ندهید چه می گردد؟ وبسایت اداره مهاجرت زمان پیش بینی شده برای این فرایند را وابسته به عوامل زیادی مثل نوع درخواست، محلی که درخواست نموده اید، یا اینکه از داخل کانادا اقدام نموده اید یا خارج آن، بین یک ماه تا یک سال می داند.

برای خود حامی و پشتیبان در کانادا ایجاد کنید

به بیان ساده تر، این فرایند تمام زندگی شما را تغییر می دهد. این تغییر به سادگی انتقال از خانه ای به خانه ای دیگر نیست، بلکه از کشوری به کشور دیگر نقل مکان می کنید. سعی کنید قبل از اینکه به کانادا وارد شوید دوستان و آشنایانی در آنجا برای خود دست و پا کنید. داشتن دوست و آشنا در کانادا می تواند به شما در وفق دادن خود با شرایط یاری بسیاری نماید. این دوستان در پیدا کردن منزل، کار و آشنا کردن شما با محیط جدید یاری بسیار خوبی می توانند باشند. خوشبختانه منابع بسیاری در این خصوص وجود دارند که می توانند به شما یاری نمایند. مشاوران مهاجرتی می توانند شما را به گروه های پشتیبان ارجاع دهند، با جستجو در اینترنت نیز می توانید با این گروه ها آشنا شوید.

به زبان خارجی صحبت کنید

کانادا دارای دو زبان رسمی است، انگلیسی و فرانسه. اگر به یکی از این دو زبان در بدو ورود تسلط داشته باشید، بسیار یاری نماینده خواهد بود و از افرادی که مسلط به زبان خارجی نیستند بسیار جلوتر هستید. اگر قادر نباشید با شهفرایندان کانادایی ارتباط برقرار کنید و صحبت کنید، فرایند تطابق شما با شرایط جدید بسیار کند تر خواهد شد. برای یافتن شغل مناسب هم حتما به تسلط بر یکی از این دو زبان احتیاج خواهید داشت. برای بالابردن مهارتهای زبانی خود می توانید از وبسایت this page یاری بگیرید.

تمامی سوابق کاری و مدارک مربوطه را جمع آوری کنید

به عنوان یک مهاجر باید بدانید که کار کردن به صورت قانونی در کانادا زیاد ساده نیست، و این فرایند تنها با پاسخ دادن به یک آگهی استخدام در روزنامه ختم نمی گردد. صدور اجازه کار رسمی از سوی دولت کانادا مستلزم ارائه مدارک و مجوزهای خاصی است. مثلا :IMM5488E یک فرم است که لیست مدارک مورد احتیاج برای دریافت اجازه کار را نشان می دهد. حتی نداشتن یکی از مدارک نیز می تواند فرایند را برای مدتها به تاخیر بیندازد. فرم IMM5488E لیستی از 10 مدرک متفاوت را نشان می دهد که برای دریافت اجازه کار رسمی باید ارائه کنید.

معیارهای لازم برای مشاغل یا برنامه های خاص

علاوه بر آماده کردن مدارک لازم، معیارهایی نیز برای پذیرفته شدن در شغل مورد نظر وجود دارد. باید قبل از همه چیز، از این معیارها و شرایط و مدارک لازم اطلاع داشته باشید، در غیر این صورت ممکن است پفراینده شما با شکست روبرو گردد. یکی از برنامه هایی که برای واجد شرایط شدن در آن معیارهای خاصی ضروری است، برنامه مهاجرت به وسیله نیروی متخصص فدرال است. در این برنامه شما باید حداقل امتیاز را در زمینه تجربه کاری، زبان خارجی، و میزان تحصیلات کسب کنید. دیگر برنامه ها نیز شرایط خاص خود را می طلبد، مثل برنامه سرمایه گذاری فدرال یا برنامه گروه تجربه کانادایی. به علاوه این برنامه ها ممکن است سقف محدودی برای تعداد درخواست ها قائل شوند.

در ابتدا به اندازه هزینه چندین ماه زندگی پول همراه داشته باشید

در فرایند مهاجرت ضروری است تا هزینه چندین ماه زندگی را تا زمانی که بتوانید کار پیدا کنید، پیش بینی کنید، چون ممکن است تا چند ماه پیروز به پیدا کردن شغل مناسب نشوید. با اینکه این وبسایت متعلق به انجمن هندی های مقیم کانادا است ولی حاوی اطلاعات مفیدی است که برای همه افرادی که تصمیم به مهاجرت به کانادا می گیرند با هر ملیتی، می تواند مفید باشد. از بعضی نکاتی که در این وبسایت به آن اشاره شده است، می توان اقدام برای دریافت شماره بیمه، تامین مواد غذایی کافی برای چند هفته، و حصول اطمینان از تامین داروهای مورد احتیاج خود برای مدت سه ماه را نام برد، چون از بدو ورود سه ماه باید صبر کنید تا تحت پوشش بیمه قرار گیرید.

هر زمان واجد شرایط شُدید برای اقامت دائم اقدام کنید

اگر تصمیم گرفته اید به کانادا نقل مکان کنید و زندگی جدیدی در این کشور برای خود بسازید، باید برای دریافت اقامت دائم در زمانی که واجد شرایط می شوید اقدام کنید. تعریفی که دولت کانادا یک فرد مقیم ارائه می دهد بدین توضیح است:فردی که به واسطه مهاجرت و زندگی در کانادا اقامت دائم دریافت نموده است ولی شهفرایند کانادایی محسوب نمی گردد. چرا باید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید؟ به عنوان یک فرد مقیم شما واجد شرایط استفاده از بسیاری از خدمات اجتماعی که به شهفرایندان کانادایی نیز ارائه می گردد، مثل بیمه درمانی و ... می شوید. می توانید از هر نقطه کشور کانادا برای شهفرایندی اقدام کنید. برای اطلاعات بیشتر به این وبسایت های News Section و Forum مراجعه کنید.

مدارک مورد احتیاج برای ورود به خاک کانادا را ارائه دهید

مرزهای کانادا کاملا تحت نظارت آژانس مرزبانی کانادا (CBSA) محافظت می گردد. مرزبانان مدارک مورد احتیاج مهاجران و مسافران خارجی را برای ورود به خاک کانادا چک می نمایند و مسئولیت امنیت شهفرایندان و توریست ها را بر عهده دارند. در دست داشتن مدارک مورد احتیاج ورود شما را به کشور ساده تر نموده و باعث تسهیل در فرایند اشتغال و کاریابی شما می گردد. بد نیست به our full list of Border Dos and Donts مراجعه کنید.

از ارائه مدارک جعلی دال بر شهفرایندی اجتناب کنید

دولت کانادا کوشش های خود را برای تشخیص و کشف متقلبانی که مدارک جعلی دال بر شهفرایند بودن دارند، گسترده تر نموده است. به لایحه مربوط به شهفرایندی که در ژوئن 2014 تصویب شده است، مراجعه کنید. بر طبق این لایحه ارائه هر گونه مدرک تقلبی دال بر شهفرایندی مستلزم پرداخت 100 هزار دلار جریمه نقدی یا 5 سال زندانی است. همچنین دست اندر کاران در این گونه کلاهبرداری ها مجازات و شهفرایندی آنها باطل می گردد و ممکن است از کشور اخراج شوند.

تصمیم به مهاجرت به کانادا، تصمیم بسیار جالبی است که دنیایی از فرصت ها و امکانات را به روی شما باز می نماید. اگر به این باید و نباید ها توجه کنید، مطمئنا فرایند مهاجرتی بدون مشکل و دردسر خواهید داشت و می توانید از زندگی در کانادا لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

منبع: کجارو
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 678

به "باید و نباید ها در راه مهاجرت به کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید و نباید ها در راه مهاجرت به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید