برگزاری مرحله دوم مسابقات کورس پاییزه در یاسوج

به گزارش لیسون، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مسابقات مرحله دوم کورس پاییزه جنوب کشور با حضور چابک سواران و در رشته های مختلف برگزار و نفرات برتر در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد معین شدند.

برگزاری مرحله دوم مسابقات کورس پاییزه در یاسوج

فرشاد نگین ناجی، رئیس هیئت سوارکاری استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت: این مسابقات با حضور سوارکارانی از جنوب کشور در یاسوج برگزار گردید .

وی اضافه نمود: با توجه به تعطیلی طولانی مدت فعالیت های ورزشی، با صدور مجوز ستاد کرونا و به منظور آماده سازی هر چه بیشتر و رونق دوباره ورزش سوارکاری، مسابقات کورس جنوب کشور طی دو مرحله در شهر یاسوج برگزار و قهرمانان رده های مختلف تعیین شدند .

نگین تاجی با اشاره به این نکته که هم اکنون همه فعالیت های صنعت پرورش اسب به دو شهرستان گچساران و یاسوج محدود می گردد، اظهارکرد: هیئت سوارکاری استان کوشش دارد این ورزش را در سراسر استان رونق دهد و در این زمینه همه کوشش ها صورت می گیرد.

رئیس هیئت سوارکاری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ورزش سوارکاری، بسیار هزینه بر است و به علت ضعف اعتبارات دولتی و محرومیت منطقه، نگهداری اسب به صورت حرفه ای بسیار سخت و در صورت حمایت جدی با استقبال روبرو می گردد .

نگین تاجی توضیح داد: ورزش اسب سواری نیازمند حمایت ویژه است و با توجه به پتانسیل های خوبی که استان دارد اگر مورد حمایت قرار گیرد، بی شک حرف های زیای برای مسابقات کشوری داریم.

زینب نجفی، نایب رئیس هیئت سوارکاری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ورزش سوارکاری بسیار مهیج و پرطرفدار است، چنانچه شرایط و زیر ساخت ها مهیا باشد موفقیت های زیادی در این رشته ورزشی خواهیم داشت.

وی اضافه نمود: سوارکاری در میان بانوان هم هواداران زیادی دارد. هم اکنون تعداد زیادی بانوی سوارکار در این رشته فعالیت می نمایند هر چند مسائل خاص خود را هم دارند.

نجفی اظهارکرد: مسائل این رشته ورزشی از جمله نداشتن زمین و پیست مناسب، نداشتن مانژ استاندارد و... شناسایی و دسته بندی شده است که امیدواریم با همکاری اداره ورزش و جوانان، بتوانیم این مسائل را حل کنیم.

نایب رئیس هیئت سوارکاری استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد: در بین سوارکاران، بانوان مستعدی داریم که در رشته های مختلف این رشته، همواره خوش درخشیده اند و بسیار علاقمند به این ورزش هستند و وظیفه خود میدانیم که حامی این عزیزان باشیم.

بعلاوه ستار اکبری، مسئول فنی برگزاری مسابقات کورس پائیزه جنوب کشور در ادامه گفت: تعداد 18 شرکت نماینده بانو و آقا در سه رده اسب های بومی، عرب و مختلط به رقابت پرداختند که نفرات برتر تعیین و مورد تقدیر قرار گرفتند .

وی اضافه نمود: برگزاری مسابقات از لحاظ فنی در شرایط مطلوبی قرار داشت و بسیاری از اسب ها و سوارکاران شرکت نماینده، جزء برترین های این ورزش در جنوب کشور هستند.

اکبری با اشاره به برگزاری مرحله اول مسابقات در 23 مهرماه اعلام کرد: مسابقات مرحله دوم هم در تاریخ 13 آبان ماه برگزار گردید که نتایج آن به توضیح زیر است:

برندگان بومی امتیاز دار :

1- علیرضا ظهرابی با اسب شمیم بویراحمد به مالکیت بهمن صادقی و مربی گری علی طالبی

2-احسان داوودی با اسب غزال ممسنی به مالکیت لهراسب حسنی و مربی گری پژمان کشاورز

3-محسن نوری با اسب تندیس و مالکیت حمید مهرپور و مربی گری محسن نوری

برندگان رده اسب عرب :

1-امیرحسین اسدی با اسب باورسالار به مالکیت و مربی گری علی طالبی

2-حمید خورشیدیان با اسب بی قرار ممسنی و مالکیت و مربی گری مرتضی بذرافشان

3-محمد بهروزی با اسب بی بی تو به مالکیت محمد چوبینه و مربی گری محمد بهروزی

برندگان رده مختلط:

1-زهرا فاطمی با اسب شمیم بویراحمد به مالکیت بهمن صادقی و مربی گری علی طالبی

2-سارا گشتاسب با اسب باورسالار به مالکیت و مربی گری علی طالبی

3-گلبهار قرقانی با اسب تندیس به مالکیت حمید مهرپور و مربیگری محسن نوری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1852

به "برگزاری مرحله دوم مسابقات کورس پاییزه در یاسوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مرحله دوم مسابقات کورس پاییزه در یاسوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید