تور مجارستان ارزان: برگزاری پنجمین دور نشست شورای راهبردی قزاقستان و مجارستان در نورسلطان

به گزارش لیسون، مرکز مطبوعاتی وزارت امور خارجه قزاقستان از برگزاری پنجمین دور نشست شورای راهبردی این کشور و مجارستان اطلاع داد.

تور مجارستان ارزان: برگزاری پنجمین دور نشست شورای راهبردی قزاقستان و مجارستان در نورسلطان

با ما سفر کنید و با تور مجارستان ارزان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، تحت ریاست مختار تلئوبردی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قزاقستان و میهالی وارگا معاون نخست وزیر و وزیر دارایی مجارستان در شهر نورسلطان پنجمین دور نشست شورای راهبردی دو کشور برگزار گردید.

طرفین روابط دوجانبه در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، فرهنگی و بشردوستانه را آنالیز و با رضایت اظهار داشتند که علیرغم تاثیر منفی بیماری همه گیر مبادله تجاری بین دو کشور پویایی مثبتی را به نمایش گذاشته و در 8 ماه امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته 11.8 درصد افزایش یافته است.

در جریان این ملاقات در خصوص ادامه گفت وگوی اساسی با هدف تسهیل سفرهای متقابل شهروندان و بعلاوه امکان راه اندازی مسیرهای نو در پروازهای مستقیم بین دو کشور توافق صورت گرفت.

خاطرنشان شد که از ماه ژوئن توافقنامه ای حاصل شد که افراد واکسینه شده به وسیله پاسپورت شناسایی شوند.

علاوه بر این طرف قزاقی به شرکای مجارستانی خود امکان استفاده از واکسن قزواک در مجارستان را پیشنهاد کرد.

در زمینه کشاورزی دو طرف موافقت کردند که همزمان چندین زمینه امیدوار کننده همکاری، از جمله توسعه صنایع لبنی و طیور، پرورش گوسفند و بعلاوه فراوری بذر ذرت مجارستانی را در نظر بگیرند.

بر اهمیت ادامه همکاری در زمینه آموزش و پرورش تاکید و اظهار شد که بیش از 800 شهروند قزاقستان در پیشرفته ترین دانشگاه های مجارستان مشغول تدریس بوده و بعلاوه تعداد دانشجویان قزاق علاقه مند به آموزش زبان مجارستانی در چارچوب برنامه Stipendium Hungaricum رو به افزایش است.

پیش از این، همایش تجاری گسترده ای با حضور هیات تجاری مجارستانی و کارآفرینان قزاقستان برگزار گردید که طی آن تعدادی تفاهم نامه سرمایه گذاری در زمینه های گردشگری پزشکی، کشاورزی، انرژی سبز، حمل و نقل و لجستیک به امضا رسید.

وزیر دارایی مجارستان در چارچوب سفر خود به قزاقستان بعلاوه با رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر اقتصاد ملی، دارایی، رئیس آژانس برنامه ریزی استراتژیک و اصلاحات، رئیس گروه دوستی بین پارلمانی این کشور و مجارستان و مدیر مرکز اقتصادی بین المللی آستانه ملاقات و گفت وگو کرد.

بنابر گزارش وزارت امور خارجه قزاقستان، سفر معاون نخست وزیر و وزیر دارایی مجارستان به قزاقستان به تعمیق همکاری استراتژیک بین دو کشور انگیزه بیشتری داد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1814

به "تور مجارستان ارزان: برگزاری پنجمین دور نشست شورای راهبردی قزاقستان و مجارستان در نورسلطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجارستان ارزان: برگزاری پنجمین دور نشست شورای راهبردی قزاقستان و مجارستان در نورسلطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید