بهره مندی از توانمندی جوانان تنها راه احیای تعاونی ها در کشور، توسعه شفافیت باید موثر، پایدار و سیستمی باشد

به گزارش لیسون، کبیری گفت: توسعه شفافیت باید موثر، پایدار و به صورت سیستمی در همه سطوح صورت گیرد.

بهره مندی از توانمندی جوانان تنها راه احیای تعاونی ها در کشور، توسعه شفافیت باید موثر، پایدار و سیستمی باشد

به گزارش خبرنگار ، محمد کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح 643 تعاونی در سراسر کشور گفت: امروز افتتاح 643 طرح تعاونی در سراسر کشور با سرمایه گذاری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان، آن هم در سالی که مسائل اقتصادی گریبان گیر بسیاری از کسب و کار ها شده است را در دستور کار داریم که نشان از توانمندی و ظرفیت عظیم خانواده تعاون است.

او اضافه نمود: از میانِ بیش از 21 هزار تعاونی شرکت کننده در چهاردهمین دوره این رویداد ملی از تعاونی های برتر ملی تقدیر می کنیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هفته تعاون با ایامی آکنده از نام و مرام سالار شهیدان که برای احیای سنت جدش قیام نموده، مصادف شده است.

کبیری توضیح داد: مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت، بیش از پیش در اهداف ما جای دارد. ما توسعه شفافیت را از وظایف خود، اما متفاوت از افشاگری می دانیم.

او ادامه داد: ما معتقدیم توسعه شفافیت باید موثر و پایدار و به صورت سیستمی در همه سطوح ایجاد گردد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: افتتاح سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون برای اولین بار در کشور، زیر ساخت مناسبی را برای ایجاد شفافیت فراهم نموده است.

کبیری توضیح داد: انتشار تمامی قرارداد های صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در سامانه شفافیت، قدم دیگر در جهت شفافیت است.

گسترش تعاونی ها باعث از بین رفتن فقر و نابرابری می گردد/ اشتغال یک میلیون و 700 هزار نفر در تعاونی های سراسر کشور

او اضافه نمود: با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی زمینه افزایش اهداف نظارتی و حسابرسی به بیش از 12 برابر سال گذشته فراهم شده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دومین رویکرد مهم ما، توسعه نوآوری در بخش تعاون است. امروز بخش تعاون را باید در کشور احیا کرد و تنها راه تحقق این امر، بهره مندی از تجربیات گذشته و نیز توانمندی جوانان است.

معاون تعاون وزارت کار ادامه داد: امروز نیازمند حضور گسترده جوانان و استارتاپ ها و مجموعه های نوآور در حوزه تعاونی هستیم و با همکاری صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و صندوق نوآوری و شکوفایی در افتتاح نخسین صندوق ریسک پذیر بخش تعاون، بازوی اجرایی جدیدی برای معاونت تعاون جهت توسعه نوآوری ایجاد شده است.

کبیری گفت: امروز با افتتاح اولین مرکز نوآوری بخش تعاون در استان فارس و ایجاد مراکز نوآوری در استان های دیگر تا انتها امسال، شاهد ایجاد اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری در بخش تعاون خواهیم بود.

او اضافه نمود: برای تقویت اقتصاد بومی طرح تأمین اقتصادی خرد تضمین شده با تضمین اصل سرمایه مردم گام مهمی برای اجرای پروژه های جدید و تکمیل پروژه های نیمه تمام دولت برداشته شد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سرمایه گذاری مردم در طرح های تعاونی، علاوه بر تأمین اقتصادی بهتر پروژه ها نسبت به وام های بانکی با بهره زیاد، امکان کسب سود از منافع اقتصادی پروژه ها را نیز فراهم می نماید. هرکس با هر میزان سرمایه می تواند سهام دار این نوع تأمین اقتصادی نوین باشد.

کبیری ادامه داد: در شرایطی که دولت مطابق اصل 44 قانون اساسی ملزم به واگذاری بنگاه های اقتصادی خود به بخش غیر دولتی است، آیا تعاونی های دارای اهلیت اقتصادی و مدیریتی بهترین گزینه نیستند؟ خوشبختانه با پیشنهاد وزیر تعاون و موافقت رئیس جمهور، اولویت تعاونی ها در واگذاری شرکت های دولتی محقق خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 317

به "بهره مندی از توانمندی جوانان تنها راه احیای تعاونی ها در کشور، توسعه شفافیت باید موثر، پایدار و سیستمی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره مندی از توانمندی جوانان تنها راه احیای تعاونی ها در کشور، توسعه شفافیت باید موثر، پایدار و سیستمی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید