تخریب 8 خانه باغ و برطرف تصرف در حریم محوطه باستانی سیلک کاشان

به گزارش لیسون، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، مهران سرمدیان امروز 18 دی ماه با اعلام این مطلب گفت: متاسفانه در سال های گذشته ساخت وسازهای غیرقانونی متعددی در عرصه و حریم درجه یک سیلک که یکی از ارزشمندترین محوطه های باستانی دنیا است اجرا شده که باعث بروز صدمات جبران ناپذیری به حریم این تپه باستانی شده بود.

تخریب 8 خانه باغ و برطرف تصرف در حریم محوطه باستانی سیلک کاشان

جهت دریافت خدمات معماری داخلی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

او اضافه نمود: طی دو سال گذشته و با همکاری دادستانی شهرستان، شهردار، پایگاه میراث فرهنگی سیلک و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تا به امروز 12 حکم تخریب در حریم این تپه باستانی اجرا شده است که در حال حاضر نیز هشت حکم قطعی برطرف آثار تخلف در عرصه محوطه سیلک به دستور دادستانی شهرستان و همکاری شهرداری کاشان در حال انجام است و در نیمه دوم ماه جاری به صورت کامل اجرا خواهد شد.

سرمدیان تاکید نمود: با توجه به این که بخش عظیمی از عرصه محوطه سیلک جزو زمین های ملی و دولتی است و هرگونه دخل و تصرف در آن غیرقانونی بوده، لذا تمامی شهروندان کاشانی می بایست قبل از اجرای هرگونه عملیات اجرایی و عمرانی و یا جابجایی ملکی به منظور کسب اطلاع از شرایط ملک، به پایگاه میراث فرهنگی سیلک مراجعه نمایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1347

به "تخریب 8 خانه باغ و برطرف تصرف در حریم محوطه باستانی سیلک کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب 8 خانه باغ و برطرف تصرف در حریم محوطه باستانی سیلک کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید