ترکیه در کوشش است خود را به عنوان قطب جهانی گردشگری سلامت معرفی کند

به گزارش لیسون، ایسنا/ براساس آخرین گزارشات منتشر شده، ترکیه در کوشش است خود را به عنوان قطب جهانی گردشگری سلامت معرفی کند.

ترکیه در کوشش است خود را به عنوان قطب جهانی گردشگری سلامت معرفی کند

به گفته فیروز باگلیکایا رئیس انجمن آژانس های مسافرتی ترکیه در سه ماه اول سال 2023، تعداد بازدید نمایندگان ترکیه به دلایل بهداشتی و پزشکی 37.5 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 2022 افزایش یافته و پیش بینی می گردد در سال 2023 بیش از 1.8 میلیون دنیاگرد پزشکی به این کشور سفر نمایند که در آن صورت 30 درصد نسبت به سال 2022 رشد خواهد داشت.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیش تر قول داده که کشورش را به یک مرکز دنیای در زمینه مراقبت های بهداشتی و سلامت تبدیل کند. اردوغان در مراسم افتتاحیه یک بیمارستان شهری در استان کوجایلی در شمال غربی در ماه آوریل گفت: ما مصمم هستیم که ترکیه را به مرکز جذب دنیای در مراقبت های بهداشتی تبدیل کنیم و تنها به ارائه خدمات به شهروندان خود بسنده نخواهیم کرد.

عزیز سیگا رئیس یک شرکت خدمات بهداشتی قدیمی مستقر در استانبول به خبرگزاری شین هوآ گفت: یک منظره جامع در همه نهادهای دولتی دخیل برای دستیابی به اهداف ثابت مورد احتیاج است. منابع بزرگی در سرتاسر ترکیه برای اکتشاف و بهره برداری وجود دارد، اما تنها بخشی از این پتانسیل استفاده شده است و از مقامات خواهان اتخاذ رویکردی جامع برای توسعه این بخش هستیم.

سیگا با اشاره به مزایای ترکیه در دنیاگردی پزشکی گفت که این کشور به علت جراحی های زیبایی، کاشت مو و دیگر خدمات زیبایی شناخته شده است.

طی سالهای اخیر گروههایی از بیماران بین المللی برای کاشت مو به استانبول می آیند، زیرا این شهر میزبان بعضی از برترین مراکز کاشت مو در دنیا است که تکنیک های پیشرفته را با هزینه های مقرون بصرفه ارائه می دهند.

بیماران می توانند با بودجه ای بین 2500 تا 7500 دلار در ترکیه شامل هزینه های اسکان و حمل و نقل، پیوند مو انجام دهند که بسیار کمتر از هزینه عمل جراحی کاشت مو در بعضی کشورهای دیگر است که حدود 8 هزار تا 30 هزار دلار هزینه دارد.

سروت ترزیلر رئیس انجمن دنیاگردی سلامت ترکیه گفت: سال گذشته حدود یک میلیون نفر برای کاشت مو به ترکیه آمدند و درآمدی حدود دو میلیارد دلار برای این کشور به ارمغان آورد. ترکیه هدف خود را برای گردش مالی 20 میلیارد دلاری در دنیاگردی سلامت در چند سال آینده معین نموده است.

او اضافه کرد: 70 درصد از دنیاگردان پزشکی ترکیه از اروپا و 30 درصد از کشورهای عربی هستند.

برای جذب دنیاگردان بیشتر بسیاری از شرکتها تورهای پزشکی ترکیه را به مشتریان خود ارائه می دهند که شامل اقدامات پزشکی و دنیاگردی می گردد.

کارشناسان ترکیه ای بر این باروند که با وضع مقررات و سرمایه گذاری های نو، بخش دنیاگردی سلامت بیشتر رشد خواهد نمود که به کاهش مسائل شدید مالی کشور و مردم یاری می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 20 تیر 1402 بروزرسانی: 20 تیر 1402 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2244

به "ترکیه در کوشش است خود را به عنوان قطب جهانی گردشگری سلامت معرفی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه در کوشش است خود را به عنوان قطب جهانی گردشگری سلامت معرفی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید