توئیت ظریف به مناسبت جنایت 33 سال پیش آمریکا

به گزارش لیسون، وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توییتر به جنایت 33 سال پیش آمریکا در سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران اشاره نمود.

توئیت ظریف به مناسبت جنایت 33 سال پیش آمریکا

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمد جواد طریف وزیر امور خارجه ایران در پیغامی در توییتر به جنایت 33 سال پیش آمریکا در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران اشاره نمود.

وی در این پیغام توییتری نوشت: 33 سال پیش امروز، آمریکا هواپیمای 655 ایران را سرنگون کرد و تمامی 290 مسافر غیرنظامی که در آن قرار داشتند کشته شدند. به نام یک دیپلمات جوان، من خودداری آمریکا از عذرخواهی به علت تراژدی انسانی که باعث آن شد را شاهد بودم.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه نوشت: خشونت آمریکا علیه ایرانی ها مدت ها قبل شروع شده و امروز هم با تروریسم مالی علیه مردم ما ادامه دارد.

12 تیر ماه سال جاری سی وسومین سالگرد انهدام هواپیمای ایرباس ایرانی به وسیله ناو جنگی آمریکا بود؛ فاجعه ای که در آن 290 سرنشین پرواز مسافربری شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران ایر با شناسه IR655 که از بندرعباس به مقصد دبی در حرکت بود، با شلیک موشک راهنمایی شونده از ناو یو اس اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی آمریکا، قربانی جنایت این کشور مدعی حقوق بشر شدند.

نکته تامل برانگیز حادثه تروریستی سال 67 آن بود که نه تنها این حادثه از سوی غرب محکوم نشد و با مسببان آن برخورد قضایی صورت نگرفت بلکه ویلیام راجرز، فرمانده ناو آمریکایی دو سال بعد به خاطر رفتار بسیار شایسته و انجام خدمات برجسته بین تاریخ آوریل 1987 تا مه 1989 به نام افسر فرمانده ناو وینسنس مدال افتخار از دست جرج هربرت واکر بوش دریافت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1715

به "توئیت ظریف به مناسبت جنایت 33 سال پیش آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توئیت ظریف به مناسبت جنایت 33 سال پیش آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید