خبرنگاران پاکستان بر یاری و همفکری با ایران برای استقرارصلح افغانستان تاکید نمود

به گزارش لیسون، اسلام آباد - خبرنگاران - وزیر امور خارجه پاکستان در آستانه سفر به جمهوری اسلامی ایران، نقش تهران برای یاری به صلح افغانستان را مهم ارزیابی کرد و اضافه کرد: پاکستان مصمم به همفکری با ایران است.

خبرنگاران پاکستان بر یاری و همفکری با ایران برای استقرارصلح افغانستان تاکید نمود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان، شاه محمود قریشی روز یکشنبه در حاشیه سفر به امارات طی کنفرانس مطبوعاتی در سرکنسولگری پاکستان در دبی گفت: سفر آینده وی به ایران برای گفتگو درباره تحولات افغانستان بسیار مهم است.

وی، جمهوری اسلامی ایران را کشور برادر پاکستان و بازیگر مهم منطقه دانست و اضافه کرد: ما از مواضع تهران درخصوص افغانستان آگاهیم و مصمم به همفکری با تهران در این زمینه هستیم.

قریشی با اشاره به چهار سفر رسمی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به پاکستان از زمان شروع دولت عمران خان، گفت: ایران به عنوان کشور همسایه افغانستان مشتاق به نقش آفرینی برای یاری به حل بحران این کشور است.

وی با استقبال از حل اختلافات میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس، تاکید نمود: پاکستان از روابط خوبی با کشورهای اسلامی برخوردار است و حامی پایداری صلح و ثبات در منطقه می باشد.

سفر منطقه ای وزیر امور خارجه پاکستان به 4 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران با دستور کار تقویت روابط دوجانبه و همفکری برای پیشبرد فرایند صلح افغانستان از روز گذشته شروع شد.

وزیر امور خارجه پاکستان قرار است بعد از ابوظبی به ترتیب به تهران، دوحه و آنکارا سفر کند؛ بازدیدی که همزمان با تصمیم جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا برای خارج کردن نظامیان این کشور از افغانستان تا 11 سپتامبر امسال، بسیار مهم ارزیابی می گردد.

انتظار می رود وی روز سه شنبه وارد تهران گردد. منابع دیپلماتیک پاکستان نیز به رسانه ها گفتند: توسعه روابط دوجانبه، همکاری های مالی و گفتگو درباره شرایط افغانستان در دستور کار ملاقات وزیر امور خارجه پاکستان با مقام های ارشد ایران واقع شده است.

قریشی 10 فروردین امسال در حاشیه نشست قلب آسیا در تاجیکستان با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ملاقات و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه رایزنی کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1571

به "خبرنگاران پاکستان بر یاری و همفکری با ایران برای استقرارصلح افغانستان تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پاکستان بر یاری و همفکری با ایران برای استقرارصلح افغانستان تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید