توصیه هایی برای داشتن خواب راحت در وسایل نقلیه هنگام سفر

به گزارش لیسون، خواب راحت در سفر یکی از ملزومات سفر است که می تواند به شما یاری کند تا از مسافرت خود لذت ببرید. شاید تصور کنید که کمی بی ربط است اما واقعیت این است که شما وقتی سفر می کنید دیگر در خانه خود نیستید که بتوانید هر زمان که اراده کردید، استراحت کنید. ضمن اینکه اگر استراحت کافی نداشته باشید به احتمال زیاد در تمام طول سفر کسل خواهید بود و هیچ لذتی از سفر خود نخواهید برد. به همین علت مهم است که در سفر استراحت خوب و به موقعی داشته باشید.

توصیه هایی برای داشتن خواب راحت در وسایل نقلیه هنگام سفر

خواب راحت در سفر

اگر اهل مسافرت کردن باشید به طورحتم تجربه خوابیدن در وسایل نقلیه مانند قطار، هواپیما، اتوبوس و یا اتومبیل را دارید. خواب راحت در سفر برای حفظ آرامش و لذت بردن از مسافرت؛ نکته بسیار مهمی است. البته در بیشتر موارد ما تمایل زیادی به استراحت کردن داریم، اما متاسفانه چون محل استراحت ما به مقدار کافی مناسب نیست، نمی توانیم بخوابیم. این مقاله حاوی پیشنهاداتی است که بدون شک می توانند در زمان استراحت کردن شما راهگشا باشند.

اگر قرار است برای مطالعه این مطلب از تبلت بهره ببرید، توصیه می کنیم با کتاب خوان ها ادامه آن را دنبال کنید. چون برنامه های کتاب خوان نور زمینه ای ندارند و چشمان شما خسته نخواهند شد. ما در این مقاله 3 گام موثر برای داشتن یک خواب راحت در ماشین را به همراه روش های متنوع خواب؛ برای شما ارائه خواهیم کرد.

مراحل موثر برای یک خواب راحت در وسایل نقلیه

ما در ادامه 3 گام اصلی برای داشتن یک استراحت و خواب مناسب و کافی در اتومبیل را برای شما شرح خواهیم داد.

1- گام اول آمادگی برای سفر

در این قسمت شما باید از همان ابتدا وسایلی را که برای خواب راحت در سفر و در اتومبیل مورد نیاز هستند، آماده نموده و با خود همراه کنید. اول از همه یک ملافه بردارید و حتماً یک چشم بند تیره رنگ یا ضخیم نیز با خود داشته باشید. چشم بند به شما یاری می نماید تا نور های مزاحم چشمان شما را اذیت ننمایند. اگر برای سفر منطقه آب و هوایی سرد ایران را انتخاب نموده اید، بهتر است کیسه خواب، بالش و پتو نیز داشته باشید.

حتما به تعداد مسافران مخصوصاً بچه ها ملافه بردارید. اگر قرار بر این است که با اتومبیل شخصی و با افراد دیگری سفر خود را انجام دهید، توصیه ما این است که یک مجموعه منظم و کوچک از پتو و بالش ها را همراه داشته باشید و سعی کنید که کمترین قسمت اتومبیل را اشغال نمایند. بهتر آن است که وسایل ذکر شده همگی در صندوق عقب باشند نه بر روی باربند و نه جلوی اتومبیل، چون به احتمال زیاد ممکن است زودتر از حد تصور؛ نیاز به استراحت کردن داشته باشید.

  • بهمراه داشتن ملزومات در سفر

از جمله ملزومات مهم سفر استفاده از قرص های آرام بخش است که به شما یاری می نمایند خواب راحت در سفر را تجربه کنید. به همراه داشتن مواد خوراکی یکی از نکات مهم سفر است چون به طور حتم خوراکی هایی که در فروشگاه های بین راهی هستند با قیمت بسیار بالاتری به شما عرضه می شوند. یک کلمن کوچک به همراه داشته باشید و حتما بطری های آب و تنقلاتی مانند شکلات های غنی شده، میوه، غلات و آجیل را در آن قرار دهید. از ساندویچ های کوچک برای وعده های شام و ناهار خود بهره ببرید و زمان و هزینه سفر را اینگونه کاهش دهید.

از قلم نیاندازید که به همراه داشتن یک کتاب کوچک و استفاده از یک پخش نماینده mp3 به همراه هدفون، به شما یاری می نماید تا یک خواب راحت در سفر داشه باشید. یک بالش c شکل داشته باشید که دور گردن قرار می گیرد و خواب راحتی را برای شما به ارمغان می آورد. اگر احساس می کنید برای خوابیدن مشکل دارید از یک داروساز یاری بگیرید و بخواهید که شما را هدایت کند. از قلم نیاندازید که داروهای خواب آور را در زمان رانندگی به هیچ عنوان استفاده ننموده و در صورت استعمال این داروها، فاصله زمانی مناسب برای رانندگی را حفظ کنید. اگر قرار است شب در میان راه اتراق کنید، به همراه داشتن یک پوشش مناسب برای حفظ حریم شخصی مانند چادر مسافرتی الزامی است.

2- گام دوم خوابیدن در اتومبیل در حال حرکت

مطمئن نیستم تجربه این اتفاق را داشته باشید اما استراحت کردن و خوابیدن در اتومبیلی که حرکت می نماید کار آسانی نیست. اگر بخواهیم کمی ملموس تر شرح دهیم باید بگوییم درست در زمانی که کمربند را بسته اید و موقعیت شما فرم نشسته بدن است، با هیچ منطقی نمی توانید یک خواب راحت در سفر داشته باشید و این نحوه استراحت کردن کمی آزار دهنده خواهد بود. حال تصور کنید باید مدت زمان طولانی را در اتومبیل بگذرانید تا به مقصد برسید، بدون شک این موضوع کمی کار شما را سخت خواهد نمود.

پیشنهاد ما این است که سعی کنید حتماً جایگاه شما قابل تنظیم کردن باشد. اگر در کنار شیشه قرار داشته باشید همین شیشه برای شما یک تکیه گاه خواهد بود که می توانید بالشت خود را بر روی آن قرار دهید. اما اگر جایگاه شما در وسط فضای اتومبیل قرار گرفته باید بدانید که پاهای شما آزادتر خواهند بود، ضمن اینکه کمتر از سایر قسمت ها تکان های اتومبیل شما را اذیت خواهد نمود. اگر جایگاه پشت سر شما خالی است به راحتی می توانید با تنظیم کردن جایگاه خود یک مکان تقریبا صاف را برای خود مهیا نموده و استراحت کنید.

  • آرامش روانی در طول سفر

یکی از نکات بسیار مهمی که می تواند تجربه یک خواب راحت در سفر را برای شما به ارمغان بیاورد این است که از لحاظ روحی و روانی در آرامش کامل باشید. نکته دیگر اینکه خواننده خود را به خوبی بشناسید و بدانید که در تمام طول سفر با فردی مسلط به امر رانندگی همراه هستید، این موضوع آرامش خاطر شما را افزایش خواهد داد. تکان های ناگهانی، چرخش های سخت، ضربه و لرزش می تواند خواب شما را خراب نموده و استرس و بی قراری شما را افزایش دهد. مطمئن باشید که راننده شما تجربه مسافرت در جاده را دارد و در موقعیت های سخت و ناگهانی تصمیم های درستی را اتخاذ می نماید.

قبل از اینکه شیشه ها را برای جلوگیری از ورود نور بپوشانید با راننده مشورت کنید، زیرا ممکن است دید راننده را کم نموده و آن را با اختلال روبرو کند. اگر کلاه و عینک آفتابی به همراه داشته باشید می توانید شدت نور در اتومبیل را کنترل کنید، ضمن اینکه صدای موسیقی را نیز در سطح میانه رو به پایین نگه دارید تا گوش ها سنگین نشوند. برخورداری از یک نگرش مثبت حتی در زمان استرس و خواب آلودگی می تواند فضای اطمینان بخشی را برای شما ایجاد کند. تاکید ما بر استفاده از چشم بند به این علت است که حتی اگر به صورت ناگهانی و اتفاقی از خواب بیدار شدید، نور چشمان شما را اذیت ننموده و یک خواب راحت در سفر را تجربه کنید.

3- گام سوم راه های استراحت و خوابیدن در اتومبیل

در این قسمت راه های مناسب برای یک خواب و استراحت راحت در اتومبیل را برای شما شرح می دهیم و امیدواریم که این راه کارها مفید باشند.

  • رعایت قوانین

پیش از هر کاری بهتر است یک مکان ایمن پیدا کنید و خودروی خود را در آن مکان پارک کنید. این محل امن باید مناسب بوده و از ورودی فضاهای تجاری دور باشد، ضمن اینکه ترافیک و سروصدا در آن راه نداشته باشد. بعضی از منطقه ها و شهرها قوانین سخت و محکمی دارند که بر طبق این قوانین پارک کردن اتومبیل در شب و در این منطقه ها ممنوع است. به همین علت در صورت پارک کردن خودرو به احتمال زیاد شما جریمه خواهید شد. توصیه ما این است که در زمان مسافرت؛ قوانین محلی منطقه را آنالیز کنید.

ناگفته نماند که تحت هیچ شرایطی در کنار بزرگراه و یا جاده پارک نکنید. در بسیاری از بزرگراه ها مکانهایی برای استراحت شبانه تعبیه شده که شما می توانید در میانه راه و در جاده در این مکان ها پارک نموده و ضمن استراحت یک یک خواب راحت در سفر را تجربه کنید. این گزینه یکی از برترین موارد برای جلوگیری از ایجاد وقفه در طول سفر برای شما و سایرین خواهد بود. بهتر است که یک فروشگاه 24 ساعته شبانه روزی پیدا کنید و خریدی مطمئن و آسوده داشته باشید. از قلم نیاندازید که یکی از مناسب ترین روش ها برای خوابیدن و استراحت در اتومبیل؛ انتخاب مکان های امن و ایمن است.

  • امنیت در سفر

اول از همه اتومبیل خود را خاموش کنید و کلید را از روی خودرو بردارید. بدون شک در زمان خواب ممکن است به وسیله سارقان مورد تعرض قرار بگیرید. پس درهای اتومبیل را حتماً قفل نموده و کلید را در جیب خود نگهداری کنید. اگر اتومبیل شما سیستم جهتیابی یا جی پی اس ندارد، حتماً یک نقشه راه به همراه داشته باشید. توصیه می کنیم که سفر خود را در یک شرایط جوی متعادل شروع کنید. اگر در طول سفر آب و هوا رو به سردی رفت به احتمال زیاد مجبور هستید تا در زمان خواب به صورت مداوم بیدار شوید و ماشین را به منظور گرم کردن فضای داخل؛ روشن کنید. تاکید می کنیم که در زمان روشن بودن خودرو بیدار باشید.

رادیو اتومبیل را روی موج خبرهای ترافیکی تنظیم نموده تا به راحتی توصیه های ایمنی و اخبار ترافیکی را بشنوید. یکی از نکات مهم در برای داشتن یک خواب راحت در سفر این است که تهویه در اتومبیل شما باید به صورت مداوم انجام گردد، پس بهتر است سقف خودرو یا شیشه ها را باز کنید و اجازه دهید که هوا در اتومبیل گردش کند. این امر سبب می گردد که شما خواب راحت تری داشته باشید و به واسطه گرم شدن یا سرد شدن هوا از خواب بیدار نشوید. از قلم نیاندازید که قرار گرفتن در یک مکان پر سروصدا و شلوغ بدون شک آرامش شما را بر هم خواهد زد.

  • یک خواب راحت در سفر

توصیه می کنیم برترین موقعیت را برای یک خواب راحت در سفر پیدا نموده و در برترین موقعیت برای استراحت قرار بگیرید. در زمانی که اتومبیل شما در حال حرکت نیست، شما می توانید گزینه های مناسبی برای استراحت کردن داشته باشید. البته امیدوار هستیم که اتفاقی پیش نیاید که توقف شما را با مشکل روبرو کند. ناگفته نماند که همه چیز به نوع اتومبیل شما نیز بستگی دارد. بد نیست که شرایط لاستیک ها را چک کنید و از اندازه باد آنها مطمئن شوید. ضمن اینکه تایر زاپاس را فراموش ننموده و همواره به یاد داشته باشید لاستیک های سالم و پر باد از لاستیک های کم باد خیلی بهتر هستند، بخصوص اگر مقصد شما منطقه ها گرجهتی است.

اندازه آب شیشه پاک کن، سطح روغن موتور، روغن ترمز و حتی اندازه ضد یخ را به خوبی آنالیز کنید. باطری اتومبیل، سیستم ترمز و فرمان را بدون هیچ محدودیتی چک کنید. چراغ های جلو، عقب و ترمز را حتماً مورد آنالیز قرار دهید و از قلم نیاندازید که اگر اندازه قد شما کوتاه است و جایگاه عقب خودرو خالی است، به راحتی می توانید به عنوان یک تخت از جایگاه بهره ببرید. خوابیدن به حالت استراحت در منزل آن هم بر روی یک جایگاه راحتی می تواند یک خواب راحت در سفر را برای شما به ارمغان آورد.

  • زندگی عادی و نرمال در سفر

بدون شک سفر کردن می تواند روال معمول زندگی شما را مختل کند. توصیه می کنیم که حساسیت خود را کم کنید و سخت نگیرید، به ویژه اگر در روز بعد قرار است جهت طولانی رانندگی کنید. به هرحال وقتی که در خودرو استراحت می کنید بعد از بیدار شدن ممکن است کمی احساس کثیفی کنید و دیگر به راحتی مانند منزل نمی توانید دوش صبحگاهی بگیرید و به بهداشت فردی خود رسیدگی کنید. اما همین نیز غنیمت است و شما می توانید زمانی را برای رسیدگی به خود اختصاص بدهید، دست و صورت خود را بشویید، لباس ها را عوض کنید، مسواک بزنید و با ظاهری آراسته و انرژی مثبت بقیه جهت را ادامه دهید.

اگر امکان دسترسی به آب لوله کشی برای شما محدود بود از بطری های آبی که در اتومبیل دارید برای شستشوی دست ها و صورت خود بهره ببرید. در صورت تمایل به توقف در طول جهت، به شما توصیه می کنیم که هرگز در قسمت شانه خاکی و یا سطح سواره رو؛ اتومبیل خود را پارک نکنید. بهتر است از پارکینگ ها و یا قسمت های خارج از جاده برای توقف کردن بهره ببرید. آخرین نکته اینکه به هیچ عنوان در زمان رانندگی از تلفن همراه استفاده ننموده و قوانین و مقررات هدایت و رانندگی را رعایت کنید. از قلم نیاندازید که خواب راحت در سفر و استراحت کافی داشتن؛ از هر چیزی مهمتر است.

از سفر خود لذت ببرید

به هرحال شما در سفر ممکن است با محدودیت های زیادی روبرو باشید و بدون شک در طول سفر کمی اذیت خواهید شد. فرقی ندارد که وسیله نقلیه شما چه چیزی باشد، قطار؛ اتومبیل؛ هواپیما و اتوبوس هر کدام محدودیت های خود را دارند. فارغ از اینکه شما با چه هدفی سفر خود را شروع نموده اید، بهتر است که در طول جهت از اندازه حساسیت خود کم کنید، نکات ایمنی را بخوبی رعایت کنید و از تغییرات پیش آمده با روی باز استقبال کنید تا خاطره خوبی را برای خود و همراهان بسازید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2106

به "توصیه هایی برای داشتن خواب راحت در وسایل نقلیه هنگام سفر" امتیاز دهید

1 کاربر به "توصیه هایی برای داشتن خواب راحت در وسایل نقلیه هنگام سفر" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی برای داشتن خواب راحت در وسایل نقلیه هنگام سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید