جرایم سایبری در روسیه رشد 4 برابری داشته است

به گزارش لیسون، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، هرمان گرف رئیس اسبربانک، بزرگترین بانک روسیه اعلام نمود جرائم سایبری در 2020 میلادی 4 برابر افزایش یافته است. به گفته او تا به امروز سازمان های مجری قانون نتوانسته اند رشد سریع چنین جرائمی را متوقف نمایند.

جرایم سایبری در روسیه رشد 4 برابری داشته است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

او در یک مصاحبه خبری گفت: مجرمان از جدیدترین ابزارهای فنی استفاده می نمایند. قبل از شیوع ویروس کرونا حجم جرائم سایبری سالانه دو برابر افزایش یافته بود. اما در 2020 این شاخص 4 برابر بیشتر شده است.

گرف در ادامه سخنانش اشاره نمود اکنون فقط افراد سالمند قربانی مجرمان سایبری نیستند، بلکه گاهی اوقات در چنین حملاتی میلیون ها روبل از یک فرد سرقت می گردد.

رئیس اسبربانک اضافه نمود: مجرمان سایبری دو هفته قبل چندصد میلیون روبل از یک مشتری ما که از مدیران ارشد است، سرقت نموده اند. موارد مشابه متعددی نیز وجود دارد.

او در ادامه تاکید نمود: افراد هنگام انتخاب یک بانک باید میزان امنیت سایبری آن را نیز در نظر بگیرند. گرف در این باره گفت: همواره می گویم بانکی را انتخاب کنید که از لحاظ سایبری نیز امنیت داشته باشد.

همچنین رئیس اسبربانک اشاره نمود در دنیا کنونی مجرمان سریع تر از نیروهای ویژه عمل می نمایند و این یک مشکل دنیای است. مکانیسم های دولتی بسیار سهل انگارانه است. این چالش فقط مربوط به روسیه نیست و بسیاری از کشورها در شرایط مشابهی قرار دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1391

به "جرایم سایبری در روسیه رشد 4 برابری داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جرایم سایبری در روسیه رشد 4 برابری داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید