حال و هوای بازار مسکن در ماه رمضان

به گزارش لیسون، در هفته نیمه تعطیل میانه ماه مبارک رمضان به علت همزمانی با شب های قدر، بازار مسکن نیز در شرایط نیمه تعطیل قرار گرفته است.

حال و هوای بازار مسکن در ماه رمضان

به گزارش دنیای اقتصاد، واسطه های ملکی فعال در نواحی مختلف بازار مسکن معتقدند عمق رکود در فروردین سال جاری به مراتب از یکی دو سال گذشته بیشتر است. آنها می گویند در فروردین ماه به طور معمول فعالیت در بازار مسکن به کمتر از نصف میانگین سایر ماه ها کاهش پیدا می نماید اما سال جاری همزمانی فروردین و ماه رمضان که همیشه و به شکل سنتی معاملات مسکن در این ایام راکد می گردد، سبب شده عمق رکود فروردین ماه به مراتب بیشتر از سال های گذشته باشد.

واسطه های ملکی امیدوار هستند با آغاز اردیبهشت ماه به تدریج هم حضور فروشنده ها و هم حضور متقاضیان خرید ملک در بازار تقویت گردد و این شرایط مقدمه بازگشت روال بازار مسکن به شرایط پیش از نوروز باشد. هرچند در سناریوی محتمل، بعید به نظر می رسد بازار مسکن در ماه های اردیبهشت و خرداد معادل شرایط ویژه شب عید یعنی ماه های بهمن و اسفند رونق پیدا کند، اما اوضاع هر چه که باشد از حال و هوای این روزهای بازار بهتر خواهد بود.

آنالیز قیمت های پیشنهادی فروش فایل های موجود نزد واسطه های ملکی که اغلب در موتورهای جست وجوی آگهی ملکی نیز ثبت شده است، نشان می دهد قیمت های پیشنهادی در بالاترین سطوح ممکن بوده و بعضا اختلاف زیادی بین آپارتمان های سالخورده و نوساز نیست. در حالت عادی واحدهایی با عمر بنای 20 سال به بالا بین 30 تا 35 درصد مقرون به صرفه تر از واحدهای نوساز با مشخصات مشابه در هر محله به فروش می رسد. اما نااطمینانی فروشنده ها نسبت به آینده بازار مسکن موجب شده آنها حتی واحدهای سالخورده را نیز با بالاترین قیمت که اختلاف آن با نوساز به حدود 20 درصد می رسد، فایل نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2205

به "حال و هوای بازار مسکن در ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حال و هوای بازار مسکن در ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید