حمایت از طرح های پرورش ماهی و میگو

به گزارش لیسون، استاندار هرمزگان گفت: حمایت از طرح های پرورش ماهی و میگو در ستاد ملی اقتصاد مقاومتی مطرح و پیگیری می شود.

حمایت از طرح های پرورش ماهی و میگو

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، استاندار هرمزگان اعلام نمود: شیلات از محورهای اصلی توسعه استان محسوب می شود. با فعال شدن استعدادهای شیلاتی هرمزگان در زمینه پرورش ماهی و میگو چرخه اقتصادی قابل توجهی در اشتغال زایی، جهش تولید و صادرات ایجاد خواهد شد.

همتی اظهار کرد: میزان تولید ماهی پرورشی در آینده نزدیک به 30 تا 50 هزار تن می رسد. در حال حاضر 8 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو هم در استان در حال بهره برداری و تولید است و 13 هزار هکتار دیگر نیز در حال اجراست.

استاندار هرمزگان اضافه نمود: صنعت پرورش میگو دارای ظرفیت های متعددی همچون تکثیر لارو، تامین و تولید خوراک، فرآوری، بسته بندی، حمل و نقل و بازار صادراتی است که این چرخه عظیم می تواند اشتغال و ارزآوری قابل توجهی به همراه داشته باشد.

همتی ادامه داد: 100 هزار تن مجوز فعالیت صادر شده و سرمایه گذارانی که مجوز دریافت کرده اند، اگر به طور جدی پای کار باشند از آن ها حمایت لازم می شود و تسهیلات پرداخت خواهد شد و در صورت فعالیت نکردن، مجوز آن ها لغو می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1010

به "حمایت از طرح های پرورش ماهی و میگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از طرح های پرورش ماهی و میگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید