خبرنگاران تشدید بازدیدها از نانوایی های شیروان

به گزارش لیسون، بجورد- خبرنگاران- سرپرست مرکز بهداشت و درمان شیروان گفت: بازدیدها از نانوایی این شهرستان خراسان شمالی به منظور جلوگیری از شیوه ویروس کرونا تشدید شده است و با متخلفان در این زمینه برخورد سختی می گردد.

خبرنگاران تشدید بازدیدها از نانوایی های شیروان

دکتر معصومه هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: از ابتدای اسفند ماه امسال واحد مهندسی بهداشت محیط و حرفه ای، روزانه با سه گروه در شیفت های صبح و عصر ضمن بازدید از تمامی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، آموزش و تذکرات لازم و برخورد قانونی با متخلفین بهداشتی را در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: از ابتدای ماه جاری تا به امروز از 104 خبازی و فطیرپزی سطح شهر، 128 مورد بازدید انجام و در این خصوص هشت مورد اخطاریه بهداشتی، سه مورد معرفی به مراجع قضایی، 62 مورد اخطاریه در محل و 48 مورد تعهد کتبی از متصدیان جهت رعایت موازین بهداشتی صادر شده است.

هاشمی با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز مجموعه بهداشت شهر است، اضافه نمود: در روزهای آینده با نظارت های مستمر از واحدهای خبازی سطح شهرستان، با توجه به اخطاریه های قبلی، متخلفان به مراجع قضایی ارجاع داده می شوند.

سرپرست مرکز بهداشت و درمان شیروان گفت: از تمامی شهروندان انتظار می رود به منظور عدم ابتلا به بیماری های حاد تنفسی، بعد از خرید نان نیز موازین بهداشتی را در زمینه نبود آلودگی ثانویه نان رعایت نموده و پیش از مصرف نان را حرارت دهند.

رییس اتحادیه نانوایی های شیروان با بیان اینکه در فروش نان توسط نانوایی ها فقط باید از دستکش یکبار مصرف استفاده گردد گفت: به منظور رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری، برای هزینه نان از شهروندان فقط از دستگاه کارت خوان استفاده می گردد.

رسول تقی زاده روز چهارشنبه گفت: اینک پنج نانوایی با نظارت شبکه بهداشت و درمان نان در اختیار کسبه قرار می دهند تا مردم از این طریق نان مورد احتیاج خود را تهیه نمایند.

به گفته وی، میانگین مصرف آرد در این شهرستان تا سال 88 ماهانه هزار و 700 تن بود که هم اینک این میزان به هزار و 100 تن کاهش یافته و سرانه مصرف آرد هر فرد در این شهرستان ماهانه 6 کیلوگرم است.

در شهرستان شیروان 250 واحد نانوایی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 110 نانوایی در شهر و 140 نانوایی در روستاها مستقرند.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 837

به "خبرنگاران تشدید بازدیدها از نانوایی های شیروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تشدید بازدیدها از نانوایی های شیروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید