خبرنگاران موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی رو به کاهش است

به گزارش لیسون، بیرجند - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خوشحالیم از اینکه موارد مثبت کرونا رو به کاهش است و امیدواریم تداوم داشته باشد.

خبرنگاران موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی رو به کاهش است

محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه پنجشنبه درباره آخرین شرایط بیماری کووید 19 در استان خراسان جنوبی گفت: مطمئنا این فرایند نتیجه دستورالعمل های ستاد ملی است که در سطح استان به خوبی اجرایی شده است و مردم عزیز هم برای اجرای این دستورالعمل ها همراهی کردند.

وی افزود: همچنین اقشار مختلف در جهت مهار بیماری کرونا کمک کردند که امیدواریم تداوم داشته باشد و بتوانیم با اجرای صحیح و درست فاصله گذاری هوشمند این کار را تداوم دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته 40 مورد آزمایش جدید از نمونه ها انجام شده که 21 مورد مربوط به بیماران بستری در بیمارستان ها بوده و از بین آنها مورد مثبتی شناسایی نشده و 19 مورد آزمایش از افراد سرپایی انجام شده که از این تعداد 2 مورد مثبت مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

وی درباره آخرین نتایج ثبت نام اصناف در سامانه سلامت گفت: آنچه اعلام شده تا ساعت 24 امشب مهلت ورود به سامانه و ثبت نام برای دریافت کد ویژه به منظور بازگشایی اصناف کم خطر است.

دهقانی فیروزآبادی افزود: هنوز به آمار دقیقی دسترسی نداریم که چه تعداد صنوف وارد سامانه شدند و ثبت نام کردند فقط نموداری است که براساس آن نمودار، شرایط استان خیلی خوب است.

وی گفت: امروز هم جلسه ویدئو کنفرانسی در سطح کشور برگزار گشت که استان خراسان جنوبی درخصوص ثبت نام اصناف جزو چند دانشگاه برتر بود که خاطرنشان کردند.

5 هزار و 83 بازدید از صنوف انجام شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به تشدید بازرسی و نظارت بر اصناف اشاره و خاطرنشان کرد: امروز 5 هزار و 83 بازدید توسط 135 بازرس از دستگاه های مختلف انجام شده که 3 هزار و 464 بازدید به صورت مشترک با دستگاه ها انجام شده و کار بسیار ارزشمندی است.

وی گفت: در بازدید از مشاغل کم خطر که مجوز داشتند در صورت دریافت کد رهگیری، واحد خود را بازگشایی و مسائل بهداشتی را هم رعایت کنند، 8 مکان کسب پلمب شد برای اینکه کد نداشتند یا ضوابط را رعایت نکردند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: همچنین در بازدیدهایی که از مشاغل پرخطر انجام شد که اجازه بازگشایی ندارند، 4 مکان کسب مشاغل پرخطر که باز کرده بودند، پلمب شد.

وی گفت: جا دارد از همراهی و زحمات دستگاه های نظارتی بخصوص اداره کل بازرسی استان، پلیس اماکن، اتاق اصناف، بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت، استانداری و همه کسانی که کمک کردند برای بازدیدهای امروز تشکر کنیم.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 ماه دسامبر (آذر 98) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد.

بروز بیماری کرونا در ایران اوایل اسفند پارسال اعلام شد و تا به امروز 77 هزار و 995 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 92 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 4 هزار و 869 نفر رسید.

طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه از بامداد جمعه هشتم فروردین ماه جاری در سراسر کشور اجرا و تا 20 فروردین تمدید شد.

با مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا طرح فاصله گذاری هوشمند از روز شنبه (23 فروردین) در سراسر کشور اجرا شد و در این مرحله صنوف کم خطر با کسب مجوز لازم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

تمامی صنوف برای بازگشایی واحد صنفی خود باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 943

به "خبرنگاران موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی رو به کاهش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی رو به کاهش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید