درمان کم خونی با این دمنوش ها

به گزارش لیسون، تهران (پانا) - کم خونی به ویژه در خانم ها یک مشکل رایج است که در این مطلب چند دمنوش موثر برای درمان کم خونی معرفی می شوند.

درمان کم خونی با این دمنوش ها

به گزارش بهداشت نیوز، کم خونی یا آنمی مسئله ای است که افراد بسکمک در جهان با آن روبرو هستند. اگرچه کم خونی می تواند به دلایل مختلفی شکل بگیرد، شایع ترین دلیل آن سوء جذب ماده معدنی آهن است.

برای مقابله با کم خونی نیز روش های مختلفی را می توانید مد نظر قرار دهید و دمنوش ها یکی از گزینه های سالم و راحت در این زمینه هستند.

دمنوش ها فواید سلامت مختلفی را ارائه می کنند. آنها می توانند به تسکین دردهای معده یا بهبود گوارش کمک کنند. همچنین، این نوشیدنی های مفید می توانند به بدن در جذب بهتر آهن کمک کنند. در ادامه با برخی از بهترین دمنوش ها برای مقابله با کم خونی بیشتر آشنا می شویم.

دمنوش هایی برای کم خونی

برخی دمنوش ها به واسطه محتوای اسید تانیک کمتر عملکرد بهتری نسبت به انواع دیگر دارند. اسید تانیک می تواند از جذب درست آهن جلوگیری کند. کارشناسان مصرف این دمنوش ها حداقل یک ساعت پیش از وعده های غذایی را پیشنهاد کرده اند تا به جذب بهتر آهن از غذای مصرفی در بدن کمک شود. نوشیدن یک بار در روز نیز می تواند برای تحقق این هدف کفایت کند.

دمنوش رازیانه

دمنوش رازیانه یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید برای مقابله با کم خونی مد نظر قرار دهید. رازیانه با نام علمی Foeniculum vulgare شناخته می شود و می توانید ریشه سفید آن را به وعده های غذایی خود نیز اضافه کنید.

برای تهیه این دمنوش به یک لیتر آب و 30 گرم از برگ های رازیانه نیاز دارید و به روشی مشابه با یک دمنوش عادی می توانید آن را آماده کنید.

همچنین، شما می توانید بخش سفید گیاه رازیانه را به غذاهای مختلف اضافه کرده و از یک وعده غذایی سرشار از آهن لذت ببرید.

دمنوش نعناع

نعناع یگ گیاه پر مصرف در آشپزی است که به واسطه خواص دارویی خود نیز شناخته شده است. این گیاه به تسریع گوارش کمک می کند و احساس سنگینی پس از خوردن وعده های غذایی سنگین را کاهش می دهد. همچنین، نعناع گزینه خوبی برای افراد مبتلا به کم خونی است.

نعناع مبنع خوبی برای آهن است. بر همین اساس، مصرف آن حداقل یک ساعت پس از وعده غذایی ایده خوبی است. شما می توانید دمنوش نعناع را حداقل دو بار در روز مصرف کنید. برای این کار بهتر است از برگ های تازه نعناع برای تهیه یک دمنوش خانگی استفاده کنید.

دمنوش دارچین

یکی دیگر از دمنوش های خوب برای مقابله با کم خونی دمنوش دارچین است. با دنبال کردن روش زیر می توانید دمنوش دارچین را تهیه کنید:

شما به دو چوب دارچین و یک پیمانه آب برای آماده کردن دمنوش دارچین نیاز دارید.

آب را به جوش آورده و زمانی که به نقطه جوش رسید، چوب های دارچین را به آن اضافه کنید.

اجازه دهید آب برای چند دقیقه به جوشیدن ادامه داده و سپس حرارت را خاموش کنید.

این نوشیدنی را زمانی که سرد شد، مصرف کنید.

دمنوش رزماری

رزماری نیز منبع خوبی برای آهن است. همچنین، رزماری خواص دیگری را ارائه می کند که آن را به گزینه ای عالی برای مقابله با گاز بیش از حد و ناراحتی معده تبدیل می کند.

دمنوش رزماری نه تنها به بهبود شرایط دستگاه گوارش کمک می کند، بلکه سرشار از آهن است.

شما می توانید دمنوش رزماری را به روشی مشابه با یک دمنوش عادی تهیه کنید اما بهتر است از برگ های تازه این گیاه به جای خرید چای کیسه ای رزماری استفاده کنید.

منابع غذایی دیگر برای مقابله با کم خونی

افزون بر نوشیدنی هایی که در بالا به آنها اشاره شد، شما می توانید برخی مواد غذایی سرشار از آهن را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنید. از جمله منابع غذایی خوب برای این ماده معدنی مهم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گوشت قرمز، ماکیان و ماهی

غلات کامل و حبوبات

ریشه ها و غده های گیاهی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1887

به "درمان کم خونی با این دمنوش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان کم خونی با این دمنوش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید